• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Limited Edition. Jag Àr lika lÀttlurad pÄ öl som med klockor
01652EBF-3A06-4366-B709-43577CF5D3F9.jpeg

9BD2B1D3-B77A-4A87-8F50-DD40051697E4.jpeg
Nu Ă€r vi less, inte en bild till pĂ„ den dĂ€r jĂ€kla klockan 😂 för jag hade precis bestĂ€mt mig för att vara snĂ„l och inte köpa och köra pĂ„ en Twilight Tokyo som substitut istĂ€llet och spara en slant men fan
 NĂ€r jag ser din klocka sĂ„ ser Twilighten rĂ€tt trist ut. :)

Min första G shock kom till mig för ungefÀr 1.5 Är sen...Har aldrig intressant mig för digitala klockor överhuvudtaget innan dess. Hade en idé om att man borde iaf testa en G-shock som klockbörd.... Fick tillfÀlle att byta en no-name Kina kronograf mot en GD-350, och fy fan vilken bra klocka! Ingen klocka har fÄtt sÄ mycket handlestid! En grym beater helt enkelt ....
SÄ jag har nog köpt minst 10 G-Shock sen dess och kommer nog alltid ha nÄgra stycken i samlingen! Egentligen den enda klockan du behöver!

”Egentligen den enda klockan du behöver!”
 fel, fel, fel:
De enda KLOCKOR man behöver
 plural, mannen
 plural !!!
😆😆😆

Vad Àr ert första G-Shock minne?

Jag uppskattar alltid att se folk lÀgga upp bilder pÄ sina första G-Shocks eller skriva om sina barndomsklockor och klockminnen. Kan inte ni dela med er av era första minnen av G-Shock sÄ hÀr en fredag i december?

Mitt första minne av G-Shock Àr frÄn nÄgon gÄng mitten av 90-talet. Min tre Är Àldre bror hade varit ivÀg och fiskat med en polare, han mÄste varit 10-12 och jag 7-8 nÄnting. NÀr han kom tillbaka hade han en klocka med sig, en digital. Han hade hittat den i ett trÀsk och den var lerig och dan. Han tvÀttade av den och den jÀveln funkade. Helt otroligt! Det var en G-Shock. Klockan och mÀrket fick smÄtt legendarisk status bland kidsen i grannskapet den sommaren. Fy fan vad coolt. Jag minns att min brorsa hade den dÀr klockan ganska lÀnge men jag vet tyvÀrr inte vad det var för modell. Tror heller inte att han har den kvar. Utöver att vara ett G-Shock minne Àr det ocksÄ mitt första starka klockminne.

Dela med er av era minnen och gĂ€rna bilder sĂ„klart om ni har 😊

Nog kĂ€nner jag till namnet G-shock sedan lĂ€nge och vĂ€l tittat pĂ„ nĂ„n lite hastigt i nĂ„t skyltfönster. Dock har mitt intresse i huvudsak varit dressklockor. Ett undantag Ă€r Casion jag köpte för ca 30 Ă„r sedan, vilken salufördes som "Äventyrsklockan". 100m WR och med barometer, höjd och djupmĂ€tare. Köpte den pĂ„ rea för 895kr om jag minns rĂ€tt, normalpris var lite över tusenlappen. MĂ€tte bĂ„de höjdskillnader och testade djupmĂ€taren pĂ„ badhuset. Den hade 5m exakthet i luft och 1dm exakthet i vatten.
AnvÀnde den faktiskt bÄde som tidtagarur och för att mÀta höjdskillnader nÀr jag cykeltrÀnade.
Det var dock inte en G-shock men det nÀrmaste jag tidigare haft en G-shock. Efter att jag för ca 2 Är sedan föll ned i klocktrÀsket och hade skaffat flera klockor sÄ började jag fundera över om Àventyrsklockan skulle fungera igen med nytt batteri. Den var dock ganska sliten och armbandet hade vittrat sönder i smulor sÄ tÀnkte pÄ en G-shock med samma funktioner istÀllet.
Blev dock inte en sÄdan utan denna blev min första G-shock:

20221203_003408.jpg

HĂ€r en nĂ„got Ă„r gammal bild av Äventyrsklockan. TĂ€mligen ful och trĂ„kig design jĂ€mfört med G-shocks!
Det Àr vÀl en Frogman som bÀst motsvarar den idag förstÄr jag. Kanske blir en sÄdan framöver.

20210620_170614.jpg

Senast Àndrad:
NĂ„gon med koll pĂ„ hur mĂ„nga klockor som ryms i den lilla? 🙈

Har en kĂ€nsla av att min sambo skulle Ă€lska denna typ av förvaring till mina G’s, Casio och Suunto 😂

NĂ„gon med koll pĂ„ hur mĂ„nga klockor som ryms i den lilla? 🙈

Har en kĂ€nsla av att min sambo skulle Ă€lska denna typ av förvaring till mina G’s, Casio och Suunto 😂
Minst 6st.. Fyller du den G-shockstyle (ryck ur hela inredningen och knö ner dom) gissningsvis ca 50st 😁
IMG_20221203_112508.jpg

Köp min vettja 😁

Tillbaka
Topp