• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Vintage idag.

PXL_20221205_095639141.jpg
Gillar verkligen G-2000. Synd att de inte tillverkas lÀngre och det Àr svÄrt att hitta reservdelar till dem.

VadÄ, Kingen ser ut att vara liten och nÀtt tycker jag. Om man Àr rysk armbrytare vill sÀga.

cyplenkov.png

đŸ€Ł
Undrar vad Denis Cyplenkov har för handledsmĂ„tt? đŸ€”

Typ sĂ„dĂ€r pĂ„ mig med egentligen bara det att kortet Ă€r taget nĂ€ra eller
 đŸ€Ș

Kingen Ă€r ju sĂ„ sjukt stor men samtidigt sĂ„ ruggigt cool, bekvĂ€mare Ă€n min vanliga square med trots 4ggr större 🙈

LÀcker! TyvÀrr var jag inte helt sÄld pÄ B3000. Tyckte den var för tunn. Quick-release lösningen gav tyvÀrr ocksÄ ett skrammel nÀr tryckknapparna slog mot boetten. Det kÀndes billigt snarare Àn stabilt. SÄnt skrammel gillar jag pÄ vintageklockor eller t.ex. en SKX pÄ Jubilee. Inte pÄ en MTG.

LÀcker! TyvÀrr var jag inte helt sÄld pÄ B3000. Tyckte den var för tunn. Quick-release lösningen gav tyvÀrr ocksÄ ett skrammel nÀr tryckknapparna slog mot boetten. Det kÀndes billigt snarare Àn stabilt. SÄnt skrammel gillar jag pÄ vintageklockor eller t.ex. en SKX pÄ Jubilee. Inte pÄ en MTG.
Oj tĂ€nkte aldrig pĂ„ dessa saker, tack för att du dela med dig, var lite sugen pĂ„ en sĂ„dan (innan nya klockan nu köptes), men var lite dyrare Ă€r ekonomin tillĂ€t, blir nog att se/kĂ€nna pĂ„ en innan man eventuellt skaffar en i framtiden. Om det nu skulle bli av 😅

Oj tĂ€nkte aldrig pĂ„ dessa saker, tack för att du dela med dig, var lite sugen pĂ„ en sĂ„dan (innan nya klockan nu köptes), men var lite dyrare Ă€r ekonomin tillĂ€t, blir nog att se/kĂ€nna pĂ„ en innan man eventuellt skaffar en i framtiden. Om det nu skulle bli av 😅
Ja, jag tycker nog b1000 Àr snÀppet vassare faktiskt. Om man inte föredrar en tunnare klocka förstÄs. NÀr det gÀller G-Shock gör jag inte det. Tyckte den gav ett platt intryck. Sen det omslutande baklocket, en ytterligare knapp samt en lite schysstare tavellayout talar ju sÄklart för den uppdaterade.

Ja, jag tycker nog b1000 Àr snÀppet vassare faktiskt. Om man inte föredrar en tunnare klocka förstÄs. NÀr det gÀller G-Shock gör jag inte det. Tyckte den gav ett platt intryck. Sen det omslutande baklocket, en ytterligare knapp samt en lite schysstare tavellayout talar ju sÄklart för den uppdaterade.
B1000 Ă€r vacker men tycker b3000 ser mer maskulin/hĂ„rdare ut. Men storleksmĂ€ssigt kanske b1000 Ă€r lite hĂ„rdare 😅 mĂ„ste nog som sagt titta pĂ„ en b3000 först innan man gör nĂ„got köp eller sĂ„ i framtiden.

I bondens lagĂ„rd finns det mycket som gömmer sig. 🙄😃
Denna kan man ju iaf med gott samvete anvÀnda just i ladugÄrden.
Ärlighetens namn fasen vad jag Ă€lskar G1000 serien med GPS. Tycker den Ă€r en fulltrĂ€ff. Nu kan jag ha modellen dygnet runt pĂ„ jobbet och nĂ€r jag Ă„ker ivĂ€g. Gwg2000 va rejĂ€lt obekvĂ€m idag nĂ€r man gĂ„r med dessa silikeslena lĂ€nkar. Ska vĂ€l utvĂ€rdera i vĂ„r om jag ska lĂ„ta lite lĂ€mna hĂ€r hemma. mRG va ett djupare kaninhĂ„l Ă€n vĂ€ntat, kommer kanske inte upp 😳 kĂ€nner mig faktiskt till freds helt plötsligt ska Hepanter luta sig tillbaka nu och lugna sig... den som lever fĂ„ se
DSC_9592.JPG
DSC_9596.JPG

Bilagor

• DSC_9591.JPG
    DSC_9591.JPG
    291 KB · Visningar: 1
Gjorde om det undre lagret, en trio Ă€r nog Ă€ndĂ„ det som funkar bĂ€st (+ blev inte centrerat i första đŸ«Ł)

1D6E10C7-AFEE-4857-8896-52A1DD68A316.jpeg

Casio AE1500 ska dock ut frĂ„n lĂ„dan (inte sĂ€ljas) och en ”stealth” GWG-2000 in nog nĂ€sta sommar. Kanske nĂ„got mer in tillsvidare đŸ€“

Edit: hĂ„ller vĂ€ll 2v innan jag mĂ„ste byta lager igen 😂

Tillbaka
Topp