• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

1000001339.jpg
1000001338.jpg
1000001344.jpg
1000001343.jpg

Okej dĂ„ @hepanter 😅

MÄste tacka @patrik441 för bytet, grymt nöjd faktiskt :)
Trevligt trevligt riktigt fin b2000. Stort grattis till den 😍

HĂ„ller med dig om bandet pĂ„ den dĂ€r. Lite synd att det Ă€r en sĂ„dan sak som drar ner klockan annars Ă€r den ju riktigt trevlig. Jag gillar verkligen fĂ€rgen pĂ„ de digitala siffrorna ocksĂ„ att typ bruna siffror riktigt trevligt Gwg 2000 Ă€r ju inte heller nĂ„got bekvĂ€m. Har faktiskt mĂ€rkt att gwg 1000 sitter bĂ€ttre. 2k kĂ€nns lite plastig och billig i kĂ€nslan pĂ„ bandet. Även om GWG2k Ă€r coolare i tavlan enligt min Ă„sikt. Men bandet sĂ„ sitter ju gwg1000 sĂ„ bekvĂ€mt och kĂ€nns mer premium. Gillar dock bĂ€gge dom klockorna för deras resp positiva saker.

Dock Ă€ndĂ„ rĂ€tt bekvĂ€mt om man anvĂ€nder den mkt tycker jag, ska bli spĂ€nnande se om det Ă€r nĂ„gon skillnad pĂ„ det svarta och det orange (sĂ„ ja jag jag har köpt hepanters orange ggb100, var vĂ€ll pĂ„ tiden
 🙈). Minns inte mkt frĂ„n 1000 mer Ă€n att jag hamna mellan hĂ„len.

Sen Ă€r det ju spĂ€nnande att man Ă€r villig lĂ€gga 6ggr pengarna pĂ„ nĂ„got som har samma funktioner och Ă€ndĂ„ ”rĂ€tt likt” det man redan har men Ă€r vĂ€ll en del av hobbyn som Ă€r som den Ă€r 😅

Dock Ă€ndĂ„ rĂ€tt bekvĂ€mt om man anvĂ€nder den mkt tycker jag, ska bli spĂ€nnande se om det Ă€r nĂ„gon skillnad pĂ„ det svarta och det orange (sĂ„ ja jag jag har köpt hepanters orange ggb100, var vĂ€ll pĂ„ tiden

Sen Ă€r det ju spĂ€nnande att man Ă€r villig lĂ€gga 6ggr pengarna pĂ„ nĂ„got som har samma funktioner och Ă€ndĂ„ ”rĂ€tt likt” det man redan har men Ă€r vĂ€ll en del av hobbyn som Ă€r som den Ă€r 😅
Ggb100 har ju faktiskt stegrĂ€knare vilket jag tycker Ă€r kul👍 och den stĂ€mmer faktiskt bra om man jĂ€mför med mobilens rĂ€knare. AlltsĂ„ inga steg nĂ€r man diskar 😁

Har du börjat snusa igen @Dan1jel ? 😜 Var inte det dĂ€r slutsa snusa klockan?
StĂ€mmer helt, var faktiskt lite ledsen men samtidigt, den dagen ja dör sĂ„ kommer den klocka inte göra mig sĂ„ mycket just dĂ„ 😅 den hjĂ€lpte mig ut ur skiten, men den anvĂ€nds ju knappt...

Skulle ja nu börja igen med snus sĂ„ fĂ„r ja skaffa mig en till GWG 😅

SmĂ„tt förvĂ„nad dock att du kom ihĂ„g de đŸ‘ŒđŸ€™

Jag tyckte ocksÄ GGB100 var ett fynd nÀr jag köpte den. Men sÄ ledsnade jag pÄ visarnas baksida som Àr svart vilket gör att minutvisaren mÀrkbara delar av dygnet tÀcker och skymmer stora delar av timvisaren, tillsammans med att finishen pÄ visarna var tÀmligen dÄlig med ruffa kanter.
Sen var den vÀldigt klossig ocksÄ, tyckte jag.
Det senare Àr förvisso GWG1000 ocksÄ.
Men om man gÄr över till GWG2000 sÄ Àr den ju bÄde mindre och nÄgot tunnare vilket gÄr Ät rÀtt hÄll. Den kÀnns ocksÄ mer genomarbetad. Konstigt vore sÄklart annat nÀr den kostar sÄ mycket mer.
Om man jĂ€mför ordinarie priser för de bĂ„da klockorna sĂ„ Ă€r GWG2000 knappt 3 ggr dyrare Ă€n GGB100. Är den 3 ggr bĂ€ttre? Tja, hur definierar man bra? Men ger den bra mycket högre kĂ€nsla? Hos mig gör den det iaf. Jag upplever den som en premiumprodukt i jĂ€mförelse, med fler detaljer, bĂ€ttre finish, kĂ€nns lyxigare och sitter bekvĂ€mare.
Bandet pÄ GWG2000 Àr ocksÄ förhÄllandevis medgörligt vilket Àr positivt.

För mig blir jĂ€mförelsen lite som att jĂ€mföra samma bilmodell med olika utrustningsnivĂ„er. BĂ€gge funkar men den dyrare Ă€r bara... roligare. 😇

StĂ€mmer helt, var faktiskt lite ledsen men samtidigt, den dagen ja dör sĂ„ kommer den klocka inte göra mig sĂ„ mycket just dĂ„ 😅 den hjĂ€lpte mig ut ur skiten, men den anvĂ€nds ju knappt...

Skulle ja nu börja igen med snus sĂ„ fĂ„r ja skaffa mig en till GWG 😅

SmĂ„tt förvĂ„nad dock att du kom ihĂ„g de đŸ‘ŒđŸ€™
Tyckte det var en fin grej, sĂ„ la det pĂ„ minnet! Men förstĂ„r helt. RĂ€tt tĂ€nkt đŸ‘ŒđŸŒ

Tillbaka
Topp