• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Vi hade en fantastiskt fin inflygning idag i skymningen. Sitter nu och vÀntar pÄ tur nr tvÄ som tyvÀrr blir efter solnedgÄng.
7FF2BCE4-304F-42D4-91B0-684F420F49B9.jpeg
FFF94A8D-90F9-43E7-854F-32B393A70667.jpeg
B7D13CAF-7340-4751-818B-0C215AACBA39.jpeg
C3EA599E-FEDC-4B7C-BBAF-E4164678970A.jpeg
91B0101F-07F2-4771-AAEE-8985A90FA1BC.jpeg

Urs villket trÄkigt jobb du har.... Not
On man hade ekonomin eller turen att rÄka trilla in pÄ helikopterpilot sÄ hade jag haft drömjobbet.
Det var en stor satsning att försöka sig pÄ yrket rent ekonomiskt och jag fick lÄna till min instrument rating. Som tur var fick jag ett bra jobb men det var osÀkert. Det fanns dock en plan B. Helst hade jag nog velat flyga VFR i fjÀllen men jag bor tyvÀrr i andra Ànden av landet. Ett tag sÄ utbildades ju helikopterpiloter gratis i Sverige. En gammal kollega till mig fick sin utbildning sÄ.

Det var en stor satsning att försöka sig pÄ yrket rent ekonomiskt och jag fick lÄna till min instrument rating. Som tur var fick jag ett bra jobb men det var osÀkert. Det fanns dock en plan B. Helst hade jag nog velat flyga VFR i fjÀllen men jag bor tyvÀrr i andra Ànden av landet. Ett tag sÄ utbildades ju helikopterpiloter gratis i Sverige. En gammal kollega till mig fick sin utbildning sÄ.
Ja de kan jag verkligen tÀnka mig, inte lÀttaste att fÄ ett jobb som pilot.

Whaaaaat gratis?!? Om ja Ă€ndĂ„ hade fĂ„tt veta de dĂ„... Vet att helikopter pilot Ă€r CSN berĂ€ttigat men 700k första Ă„ret sen 1,3miljoner andra Ă„ret sĂ„ 2m för bara 2 Ă„r Ă€r lite saftigt om man inte har jobb sen 😅 men ja, fĂ„r gĂ€rna sĂ€ga till om du Ă€r i sthlm omrĂ„det, mĂ„ste fĂ„ klĂ€mma Ă„ kĂ€nna lite pĂ„ helikoptern (troligtvis aldrig, men OM det nu skulle hĂ€nda, call me!) 😬

Tillbaka
Topp