Tack! Kolla slutet pÄ denna videon sÄ kan du ev datera din klocka beroende pÄ typ
Kul! DÄ Àr min Rangeman tillverkad 2 feb 2018. Helt ok!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Kolla slutet pÄ denna videon sÄ kan du ev datera din klocka beroende pÄ typ
Varit sÄ nÀra att slÄ till pÄ en idag... sÄ har jag tÀnkt -NÀe, de Àr nog för klunsiga. Men sÄ sÀtter du ut de dÀr bilderna...
Nu sitter man hÀr pÄ kontoret och vÀntar pÄ att min Mudman Desert Camo ska komma med posten. Tror jag Àr fjÀrde i ledet hÀr pÄ KS som haft den?
Fantastisk klocka hur som helst!
Det vore det verkligen! DÄ hade jag dock röstat pÄ en negativ displayDesert camo Àr alltid rÀtt!
NÄt som vore lite hÀftigt Àr om det gick att fÄ desert camo pÄ en square.
Det vore det verkligen! DÄ hade jag dock röstat pÄ en negativ display![]()
Desert camo Àr alltid rÀtt!
NÄt som vore lite hÀftigt Àr om det gick att fÄ desert camo pÄ en square.
Okej det hÀr inlÀgget kommer gÄ lite off topic för att sedan svÀnga tillbaka till trÄdens Àmne, input tas tacksamt emot!
IgÄr fick jag hem en Zelos Hammerhead Bronze med meteorit-tavla , supertjusig och cool.
à andra sidan har jag fastnat stenhÄrt för G-Shocks och stÄr redan nu i valet & kvalet att köra en catch & release för att istÀllet kunna köpa G-Shocks.
Jag har fastnat för det robusta och idiotsÀkra som G-Shock erbjuder, men funderar pÄ om man inte vill ha nÄgot annat i rotation?
Försökte diskutera detta oerhörda i-landsproblem med min sambo igÄr, det var som ni sÀkert förstÄr en rÀtt snabbt avslutad konversation utan nÄgot som helst intresse eller gensvar, hon sa bara "SÄ lÀnge du inte gör dig av med din Panerai!". SÄ dÄ söker jag lyckan i att fÄ svar av likasinnade istÀllet![]()
![]()
Visst finns det, den heter DW-5600LU-8 .... med vÀndbart armband![]()
Jag tÀnker bara köra med 2 klockmÀrken i samlingen, nÀmligen Seiko och Casio. Jag har förvisso en B&R men den försöker jag sÀlja. Allt för att inte komplicera livet alltför mycket som klocknörd...Jag vet att jag Àr otroligt lyckligt lottad som ens kan ha dessa tankar!Okej det hÀr inlÀgget kommer gÄ lite off topic för att sedan svÀnga tillbaka till trÄdens Àmne, input tas tacksamt emot!
IgÄr fick jag hem en Zelos Hammerhead Bronze med meteorit-tavla , supertjusig och cool.
à andra sidan har jag fastnat stenhÄrt för G-Shocks och stÄr redan nu i valet & kvalet att köra en catch & release för att istÀllet kunna köpa G-Shocks.
Jag har fastnat för det robusta och idiotsÀkra som G-Shock erbjuder, men funderar pÄ om man inte vill ha nÄgot annat i rotation?
Försökte diskutera detta oerhörda i-landsproblem med min sambo igÄr, det var som ni sÀkert förstÄr en rÀtt snabbt avslutad konversation utan nÄgot som helst intresse eller gensvar, hon sa bara "SÄ lÀnge du inte gör dig av med din Panerai!". SÄ dÄ söker jag lyckan i att fÄ svar av likasinnade istÀllet![]()
Okej det hÀr inlÀgget kommer gÄ lite off topic för att sedan svÀnga tillbaka till trÄdens Àmne, input tas tacksamt emot!
Jag fÄr nog göra det, men redan igÄr var jag mer hypad pÄ att fÄ hem min Mudman Àn Zelosen, som förövrigt finns i 50 ex varav jag norpade ex 03!SvÄra beslut, jag hÄller med. Du kan ju ge Zelosen (tjusig klocka förresten!) lite tid och se om ambivalensen försvinner. Ibland gör den det och dÄ Àr det ju att bara flippa den eller behÄlla den. G-shocks gÄr ju alltid att köpa men hur ser det ut för Zelos?
G-shocks Àr ju gÀrna sÄpass prisvÀrda att det inte tar lÄng tid att spara ihop till nÀsta köp om du vÀljer att behÄlla Zelosen.![]()
Hahah, men man behöver input! Och golddigger Àr lÄngt frÄn sant, det Àr mest för att jag köpte den under vÀldigt speciella omstÀndigheter och den har ett större affektionsvÀrde Àn penningvÀrde, hon har stÄtt vid min sida i 8 ÄrHmm... du borde inte diskutera detta med henne... DIN klocka ska DU vÀlja och bÀra sjÀlv... och sorry, men Panerai-kommentaren luktar lite gold-digger, kÀnns det som...
Lyssna pÄ din magkÀnsla, den lurar dig aldrig...![]()
Man fÄr ju gratulera! SjÀlv spenderar jag dagligen en hel del tid Ät att försöka komma pÄ vart jag vill med klocksamlingen.Jag tÀnker bara köra med 2 klockmÀrken i samlingen, nÀmligen Seiko och Casio. Jag har förvisso en B&R men den försöker jag sÀlja. Allt för att inte komplicera livet alltför mycket som klocknörd...Jag vet att jag Àr otroligt lyckligt lottad som ens kan ha dessa tankar!
Hmm... du borde inte diskutera detta med henne... DIN klocka ska DU vÀlja och bÀra sjÀlv... och sorry, men Panerai-kommentaren luktar lite gold-digger, kÀnns det som...
Lite OT, men ... det gĂ„r inte att diskutera klockgrubblerier med sin partner. Det blir bara en sjĂ€lv som framstĂ„r som fĂ„nig och jag fĂ„r liknande svar: bara du inte sĂ€ljer âden blĂ„â (SMPn) eller den âden grönaâ (Victorinox:en jag hade pĂ„ vĂ„rt bröllop).Hmm... du borde inte diskutera detta med henne... DIN klocka ska DU vĂ€lja och bĂ€ra sjĂ€lv... och sorry, men Panerai-kommentaren luktar lite gold-digger, kĂ€nns det som...
Lite OT, men ... det gĂ„r inte att diskutera klockgrubblerier med sin partner. Det blir bara en sjĂ€lv som framstĂ„r som fĂ„nig och jag fĂ„r liknande svar: bara du inte sĂ€ljer âden blĂ„â (SMPn) eller den âden grönaâ (Victorinox:en jag hade pĂ„ vĂ„rt bröllop).
Mer OnT: SÄna dÀr beslutr ju sjukt svÄra, nÀstan omöjliga. Man mÄste försöka ta sig tid att fundera ut sjÀlv vad man vill.
Har fÄtt liknande kommentarer, eftersom min fru inte tycker det Àr snyggt med digitala klockor. Men jag gillar ju det.Min fru tycker att jag ska sÀlja mina G-shocks. Hon nÀmnde just G-shocks men inte nÄgra andra mÀrken. MÀrkligt.
För jÀkla snygg!!!
Exakt sĂ„! Den hon vill att jag gĂ€rna behĂ„ller, Ă€r för att hon vet hur djupt jag skulle Ă„ngra mig direkt pga affektionsvĂ€rdet. Som din du hade pĂ„ ditt bröllop, förmodligen en keeper for lifeLite OT, men ... det gĂ„r inte att diskutera klockgrubblerier med sin partner. Det blir bara en sjĂ€lv som framstĂ„r som fĂ„nig och jag fĂ„r liknande svar: bara du inte sĂ€ljer âden blĂ„â (SMPn) eller den âden grönaâ (Victorinox:en jag hade pĂ„ vĂ„rt bröllop).
Mer OnT: SÄna dÀr beslutr ju sjukt svÄra, nÀstan omöjliga. Man mÄste försöka ta sig tid att fundera ut sjÀlv vad man vill.
Starkt, lÀr mig!Jag tÀnker bara köra med 2 klockmÀrken i samlingen, nÀmligen Seiko och Casio. Jag har förvisso en B&R men den försöker jag sÀlja. Allt för att inte komplicera livet alltför mycket som klocknörd...Jag vet att jag Àr otroligt lyckligt lottad som ens kan ha dessa tankar!
Har fÄtt liknande kommentarer, eftersom min fru inte tycker det Àr snyggt med digitala klockor. Men jag gillar ju det.![]()
Min fru tycker att jag ska sÀlja mina G-shocks. Hon nÀmnde just G-shocks men inte nÄgra andra mÀrken. MÀrkligt.
Ja, du Àr avundsvÀrt lyckligt lottad som kan upprÀtthÄlla en disciplin och sjÀlvbehÀrskning av det slaget. TÀnk att dagligen slitas mellan allt frÄn stora 5-ouncare frÄn andra sidan jordklotet och 1860 kallt (den kan ju exempelvis ha varit med i slaget vid Appomatox) till senaste G-shocken och mycket dÀremellan... Det Àr utmattande kan jag lova.Jag tÀnker bara köra med 2 klockmÀrken i samlingen, nÀmligen Seiko och Casio. Jag har förvisso en B&R men den försöker jag sÀlja. Allt för att inte komplicera livet alltför mycket som klocknörd...Jag vet att jag Àr otroligt lyckligt lottad som ens kan ha dessa tankar!
Nu ska vi inte bli alltför petiga!Man fÄr ju gratulera! SjÀlv spenderar jag dagligen en hel del tid Ät att försöka komma pÄ vart jag vill med klocksamlingen.
RÀknas Grand Seiko in i Seiko (trots att det rent tekniskt blir tre mÀrken dÄ)?