• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Riktigt tuff!:cool:
Vissa av oss minns nĂ€r konsensus i trĂ„den angĂ„ende GWG2K var: "HATA JULGRANEN! DEALBREAKER!" đŸ€­
SÄ tÀnkte jag... julgranen!!!
Jag provade den och Gbd-h1000 i affÀren samtidigt och tycker att 2K kÀnns bÄde mindre och bekvÀmare pÄ mina 16.5 cm.
Är smĂ„ sugen pĂ„ den faktiskt, Ă€ven om jag tycker mer om digi-shocks...

Har hĂ€ngt pĂ„ KS sedan 2015, testat en hel del klockor genom Ă„ren och nuförtiden Ă€r det inte jĂ€tteofta som jag fĂ„r nĂ„gon speciell wow-kĂ€nsla lĂ€ngre. Men vissa har det dĂ€r som fĂ„r hjĂ€rtat att slĂ„ ett extra slag. Denna faller inom den kategorin. Nu stĂ„r jag och vĂ€ntar pĂ„ urmakarn som ska sĂ€tta ditt en lĂ€nkbit till sen ska den invigas 🙂 Tack @hepanter!
20230112_134614-01.jpeg

Nej, har inte sett nÄgon men du kan fÄ en bild pÄ en annan jagande spindel som jag sÄg smyga sig pÄ och fÄnga en grÀshoppa. Den var otroligt snabb nÀr den attackerade.

BC0E55AD-9389-40CA-BBE5-71D10DA192D6.jpeg

AngÄende kryp som man ska passa sig för sÄ Àr det otroligt mycket bullet ants hÀr. Har bara sett ett par stycken under tidigare resor, nu Àr de i mÀngder och jag stöter pÄ dem mÄnga gÄnger om dagen.

6746293B-D733-43F2-9222-DE45ED67EECD.jpeg
INGA SPINDLAR JAG DÖR đŸ˜±đŸ˜°

Har hĂ€ngt pĂ„ KS sedan 2015, testat en hel del klockor genom Ă„ren och nuförtiden Ă€r det inte jĂ€tteofta som jag fĂ„r nĂ„gon speciell wow-kĂ€nsla lĂ€ngre. Men vissa har det dĂ€r som fĂ„r hjĂ€rtat att slĂ„ ett extra slag. Denna faller inom den kategorin. Nu stĂ„r jag och vĂ€ntar pĂ„ urmakarn som ska sĂ€tta ditt en lĂ€nkbit till sen ska den invigas 🙂 Tack @hepanter!
20230112_134614-01.jpeg
Riktigt snygg!

Alla djur Ă€r snĂ€lla om man sjĂ€lv Ă€r snĂ€ll, skĂ€rp dig! 😄
HÄller med helt, haft fÄgelspindel, inget att vara rÀdd om, lÀr Àven barnen att hÄlla i sÄdan kryp :)
Glömde...stora djur med horn Àr livsfarliga faktiskt, hornen sitter inte dÀr för skojs skull! :nailbiting:
HÄller Àven med hÀr, de som kan sparka/stÄngar hÄrdare Àn en sjÀlv ska man passa sig för....

Bild pÄ min absolut försa g-shock (the king) samt pÄ andra bilden hade tidigare gwg-1000 som nu inte finns i min Àgo lÀngre.

signal-2023-01-12-154651_002.jpeg
signal-2023-01-12-154708_002.jpeg

signal-2023-01-12-154908_002.jpeg

Jag kanske behöver en till. Vad Àr det för modell?

Min första GW-B och första gÄngen pÄ lÀnge jag testar negativ. Hoppas bara pÄ att den vaknar upp av lite sol först...
A8A8C855-34F3-4172-8DED-5F820678AB47.jpeg

Vakna? Vad menar du? Den Ă€r ju redan igĂ„ng för fullt. En negativ display ska vara sĂ„dĂ€r lĂ€ttlĂ€st. Det Ă€r hela meningen, tacticool stealth an shiet.😏

Har en tjur som heter pluttplutt, han Àr rejÀlt viftig med hornen och gör utfall om man stÄr framför. En korsning mellan Hereford och slb

Klocka för offtopic😁
Gör ordning mig för videomöte
DSC_1048.JPG
Tror du det Àr ren instinkt eller att han försöker sÀga dig nÄt?
Pluttplutt Ă€r vĂ€l inte det mest macho namnet pĂ„ en tjur, kanske Ă€r sur för han fick just det đŸ€”

Det dĂ€r Ă€r klart en vinkel-frĂ„ga 😁
Hade han vinklar klockan liiite mer uppÄt dÄ hade displayen sett ut som pÄ min:
IMG_20230104_063303458.jpg
Jo, det var lite skĂ€mtsamt men lĂ€sbarheten Ă€r i Ă€rlighetens namn rĂ€tt kass ur de flesta vinklar och jag upplever att det i regel mest liknar det senare exemplet. Negativ display ser oftast frĂ€ckt ut pĂ„ bild men jag blir galen pĂ„ hur svĂ„rlĂ€sta de Ă€r och befinner man sig i lite mer dĂ€mpad belysning Ă€r det 100% backlight som gĂ€ller om man vill kunna se vad klockan Ă€r. â˜č

Meeen, men det sagt...Finns det nĂ„gon vettig EU-baserad butik som sĂ€ljer DW-6900BB? 🙈

Det Àr precis en sÄn jag har sÄ jag hoppar. Köpte min ny för 1355 inkl frakt om det kan ge nÄgon ledtrÄd om lÀmpligt pris.

Tillbaka
Topp