• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Det gĂ„r Ă€ven att Ă€ndra fĂ€rg pĂ„ displayerna genom olika filter. 🙂

3c6f40c5ed46da1112f2c61a6fb87713.jpg
Wut, det hĂ€r spĂ„rar innan man ens börjat đŸ€Ż
Oljefyllt och filter, nu snackar vi!
Var hittar man frÀna filter dÄ, och behöver typ hela displayen demonteras osv?

GMW-B5000 har vÀldigt lÀttlÀst display i mÄnga vinklar tycker jag. Har nÄgra analoga med negativ display som Àr hopplösa att lÀsa av om det inte Àr riktigt bra ljus.
PXL_20230112_161128172.jpg
BT-modellerna har en enormt mycket bĂ€ttre negativ display Ă€n icke-BT. Jag vet dock inte riktigt varför men nĂ„gon hĂ€r inne sitter sĂ€kert pĂ„ svaret? 🙂 Antar att det Ă€r en annan typ av display som anvĂ€nds eller om det kanske Ă€r modulen som Ă€r mer effektiv? MIP Ă€r ytterligare ett snĂ€pp upp i lĂ€sbarhet men tyvĂ€rr Ă€r det fĂ„ modeller som har det.
Wut, det hĂ€r spĂ„rar innan man ens börjat đŸ€Ż
Oljefyllt och filter, nu snackar vi!
Var hittar man frÀna filter dÄ, och behöver typ hela displayen demonteras osv?
Tuschpenna och vinkelslip, ingen minns en fegis! đŸ€Ș
Jag har aldrig vÄgat mig pÄ det sjÀlv men som jag förstÄr det lÀgger man ett fÀrgat filter innanför displayen och klipper och klistrar som man vill ha det. Typ sÄna hÀr? Finns sÀkert liknande i hobbyaffÀrer men det kanske behövs en specifik sort som Àr tillrÀckligt tunn.

Elinchrom_EL_26243_Color_Filter_Set_for_1290013326000_16750.jpg

Tuschpenna och vinkelslip, ingen minns en fegis! đŸ€Ș
Jag har aldrig vÄgat mig pÄ det sjÀlv men som jag förstÄr det lÀgger man ett fÀrgat filter innanför displayen och klipper och klistrar som man vill ha det. Typ sÄna hÀr? Finns sÀkert liknande i hobbyaffÀrer men det kanske behövs en specifik sort som Àr tillrÀckligt tunn.

Elinchrom_EL_26243_Color_Filter_Set_for_1290013326000_16750.jpg
Jag Ă€r mycket, men knappast feg va? 😁

Hmm, fÄr nog ta tag i en dissekering sÄ smÄningom. Tror inte det ska vara nÄn raketforskning egentligen (i all ödmjukhet), kul och tack för inspo!

Jag Ă€r mycket, men knappast feg va? 😁

Hmm, fÄr nog ta tag i en dissekering sÄ smÄningom. Tror inte det ska vara nÄn raketforskning egentligen (i all ödmjukhet), kul och tack för inspo!
Jag tror att du behöver nĂ„gon som hetsar pĂ„ dig lite, kanske till och med sĂ€ger att du aldrig skulle klara av det... 😘

Det finns ett par fĂ€rgmoddare hĂ€r i trĂ„den men jag minns inte vilka de Ă€r sĂ„ jag testar att tagga in the usual suspects sĂ„ ser vi om nĂ„gon svarar. 😁

@L&W @Ploprof @Fujoor

Jag tror att du behöver nĂ„gon som hetsar pĂ„ dig lite, kanske till och med sĂ€ger att du aldrig skulle klara av det... 😘

Det finns ett par fĂ€rgmoddare hĂ€r i trĂ„den men jag minns inte vilka de Ă€r sĂ„ jag testar att tagga in the usual suspects sĂ„ ser vi om nĂ„gon svarar. 😁

@L&W @Ploprof @Fujoor
You know me! 😅 bangar aldrig utmaningar och bara roligt att utforska nya marker đŸ«Ą

@L&W @Ploprof @Fujoor
Beror pÄ vad man vill göra. LÀttaste Àr att tejpa ett fÀrgfilter pÄ modulen. Man kan byta ut polariseringsfilter pÄ modulen ocksÄ men det brukar inte bli bra resultat.
HÀr tejpade jag ett röd filter pÄ sekundvisare pÄ min Rangeman.
IMG_20220522_013635_819.jpg

TÀnkte slÀnga ut en grupp bild hÀr, har 4 som ska fÄ vandra vidare. De Àr i fint skick men kan finnas spÄr av anvÀndning, utom gulfen, de Àr ett tradera köp och den Àr rÀtt sliten. TÀnker att jag knoppar ihop en trÄd pÄ k&s imorgon. Men Àr de nÄgon som Àr sugen sÄ dra ett pm.
PXL_20230112_105929523.jpg

Det blir en spÀnnande annons. Fina klockor

Tillbaka
Topp