• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Sitter pÄ kontoret och chillar lite G. Har nyss vart och skickat paket. Hoppas du blir nöjd @Jockinho
PXL_20230117_102301493.MP.jpg

Tankar pĂ„ ev. fĂ€rgmod pĂ„ g men mĂ€rks hur det blir med det. Ser fram emot Ă€ga en Gulf igen 😎

Jag försökte hitta samma stÀlle frÄn din första post men dom kan ha byggt om sen du var dÀr. Detta va de nÀrmsta jag kunde hitta lÀngs stranden :p
20230117_105152.jpg
Det ska vara lĂ€ngre ut till höger mot monkey trail har jag för mig, men som du sĂ€ger sĂ„ har de kanske byggt om sedan vi var dĂ€r. 🙂

Monkey trail var kul att klĂ€ttra! 🐒
Monkey trial-01.jpeg
Monkey1-02-01.jpeg
2023-01-17_12-41-22.jpg

TyvĂ€rr gĂ„r det inte att skratta. För vi ska vara ett torrt forum i mellanmjölkens land, dĂ€r ingen blir krĂ€nkt

6C4E1063-71D1-4C4A-A678-0B78FE0E8A8D.gif
Fast mera seriöst undrar jag...
Om det inte var "bra" med skrattsmileyn dĂ€rför att den anvĂ€ndes pĂ„ ett uppfattat nedlĂ„tande sĂ€tt, och man nu hĂ„ller pĂ„ att uppdatera med nya figurer (som gissningsvis ocksĂ„ uttrycker kĂ€nslomeningar), exakt vilken blir dĂ„ skillnaden...? đŸ€”

Beteendet hos dem som orsakat detta lÀr knappast Àndra sig om de inte uppmanas till förÀndring. Det Àr ju trots allt sÄ att de allra flesta skrattreaktioner Àr vÀnligt sinnade. Men med illvilja kan man hitta lösningar pÄ det mesta bara man vill.

Om det inte var "bra" med skrattsmileyn dĂ€rför att den anvĂ€ndes pĂ„ ett uppfattat nedlĂ„tande sĂ€tt, och man nu hĂ„ller pĂ„ att uppdatera med nya figurer (som gissningsvis ocksĂ„ uttrycker kĂ€nslomeningar), exakt vilken blir dĂ„ skillnaden...? đŸ€”

Beteendet hos dem som orsakat detta lÀr knappast Àndra sig om de inte uppmanas till förÀndring. Det Àr ju trots allt sÄ att de allra flesta skrattreaktioner Àr vÀnligt sinnade. Men med illvilja kan man hitta lösningar pÄ det mesta bara man vill.

Ja precis. Chockad eller arg smileys kan ju lika gÀrna orsaka samma nivÄ av krÀnkthetskÀnsla som en gapflabbande smiley, Ätminstone i köp och sÀlj avd. Ogillar skarpt denna inbillade millimetersrÀttvisa som slÄr ner som en slÀgga över hela forumet.

Var o kika pĂ„ den dĂ€r inne hos klockaffĂ€ren i storbyn... Den Ă€r riktigt fin IRL 😍
Eller hur! Kunde inte slĂ€ppa den ur tankarna efter att jag var inne och sĂ„g den IRL (av en slump). Slutade med att jag gick dit dagen efter för at titta pĂ„ den igen 😅 Alla mina köp brukar vara vĂ€ldigt planerade sĂ„ kĂ€nns kul att jag bara fastnade för den direkt utan den minsta plan pĂ„ att ens skaffa en Mudmaster :)

Nu spiller debatten om smileyn ut i andra trĂ„dar. FörstĂ„eligt, eftersom trĂ„den FÖR just det Ă€r lĂ„st (var iaf det nĂ€r jag skulle skriva inlĂ€gg igĂ„rkvĂ€ll).
Om man nu "mÄste" böja sig för de lÀttkrÀnkta (smh) sÄ var vÀl förslaget att ta bort emojis pÄ Köp och SÀlj helt perfekt? Varför dög inte den lösningen?

En annan tanke: Hur funkar ignorera-funktionen i det hÀr avseendet, om jag skulle vÀlja att ignorera @ironcastle , dÄ ser jag vÀl inte heller dina reaktions-emojis pÄ mina inlÀgg?

Om det funkar pÄ det sÀttet, sÄ finns det vÀl inget som hindrar att en lÀttkrÀnkt ignorerar sina plÄgoandar - problem solved?

Arkivbild som OT-kompensation:
dw9000_issued_16.jpg

Senast Àndrad:
Har rÄkat halka rÀtt ordentligt med köpfingret med efterföljande Ängest :banghead: . Kan bli sÄ att jag rensar i klockförrÄdet snart framöver dÄ jag ÀndÄ bara roterar knappt 25% av klockorna. Man har ju helt klart en slÀng av shopaholic i sig. :bag:

Edit; Det Àr i alla fall en G som Àr inhandlad. ;)

Senast Àndrad:
Ibland kommer jag pÄ mig sjÀlv med att fundera över vilken klocka jag skulle ha valt om jag inte fallit ned i klocktrÀsket, utan nöjde mig med EN klocka som vanligt folk.
Den jag bĂ€r denna vecka tror jag skulle varit mitt val. Åtminstone om det handlat om G-shock. Den Ă€r stilig och passar nog bra till olika klĂ€dval och fĂ€rger.

20230117_125557.jpg

Senast Àndrad:
Eller hur! Kunde inte slĂ€ppa den ur tankarna efter att jag var inne och sĂ„g den IRL (av en slump). Slutade med att jag gick dit dagen efter för at titta pĂ„ den igen 😅 Alla mina köp brukar vara vĂ€ldigt planerade sĂ„ kĂ€nns kul att jag bara fastnade för den direkt utan den minsta plan pĂ„ att ens skaffa en Mudmaster :)
Han var pĂ„ mig om att den skulle jag ha i min samling!! Och klart att jag skulle klĂ€mma och kĂ€nna pĂ„ den oxĂ„.. Som vĂ€l Ă€r sĂ„ kostar den liiiiiiiiiiite för mycket för att reptilköphjĂ€rnan inte skulle fĂ„ överhanden över "vettiga" delen 😁
Men om den hamnar pĂ„ rea.......😬:bag:

Han var pĂ„ mig om att den skulle jag ha i min samling!! Och klart att jag skulle klĂ€mma och kĂ€nna pĂ„ den oxĂ„.. Som vĂ€l Ă€r sĂ„ kostar den liiiiiiiiiiite för mycket för att reptilköphjĂ€rnan inte skulle fĂ„ överhanden över "vettiga" delen 😁
Men om den hamnar pĂ„ rea.......😬:bag:
Den verkar inte vara svĂ„rt att fĂ„ tag i i alla fall. 🙂

Jag gillar grisvĂ€derspatineringen! Casio borde göra en Aged IP version 2 med grisvĂ€derspatina. 😂
ApropÄ det, Àr det nÄgon hÀr som gjord en egen "Aged IP" pÄ en svart stÄlfyrkant? Utöver vanligt slitage dÄ alltsÄ. :)
Det finns en anvÀndare pÄ forumet som blÀstrar klockor mot betalning och jag minns att det var Ätminstone en person som hade blÀstrat en stÄlis. Det var sÀkert nÄgot Är sedan men jag ska se om jag inte kan hitta det.

Det finns en anvÀndare pÄ forumet som blÀstrar klockor mot betalning och jag minns att det var Ätminstone en person som hade blÀstrat en stÄlis. Det var sÀkert nÄgot Är sedan men jag ska se om jag inte kan hitta det.
Skicka hit bezel och lÀnk sÄ ska jag ge det en omgÄng i blÀstern :)

Är det denne medlem?

Är det denne medlem?

Snabbt hittat av dig! Det Ă€r mycket möjligt att det var det exemplaret jag tĂ€nkte pĂ„ men jag har för mig att det var @webdiddy som stod för sjĂ€lva blĂ€stringen. 🙂

Ibland kommer jag pÄ mig sjÀlv med att fundera över vilken klocka jag skulle ha valt om jag inte fallit ned i klocktrÀsket, utan nöjde mig med EN klocka som vanligt folk.
Den jag bĂ€r denna vecka tror jag skulle varit mitt val. Åtminstone om det handlat om G-shock. Den Ă€r stilig och passar nog bra till olika klĂ€dval och fĂ€rger.

20230117_125557.jpg
Samma sak hĂ€r, men det slutar alltid med att jag "behöver" minst 3 st. 😄 Men, med kniven mot strupen och om det mĂ„ste vara en G-shock skulle det bli Rangeman. Jag saknar egentligen bara en funktion pĂ„ den, mĂ„nfas. Ytterligare en timer hade ocksĂ„ varit nice.

C14D69F9-C57F-410F-B371-90A93DD2A337.jpeg

Vad skulle ni andra ha valt? Jag Àr extra nyfiken pÄ vad storsamlare som t.ex. @roosterman svarar :)

Ps. Naturligtvis kunde jag inte vĂ€lja en enstaka Rangeman att fota. đŸ€Ł

Samma sak hĂ€r, men det slutar alltid med att jag "behöver" minst 3 st. 😄 Men, med kniven mot strupen och om det mĂ„ste vara en G-shock skulle det bli Rangeman. Jag saknar egentligen bara en funktion pĂ„ den, mĂ„nfas. Ytterligare en timer hade ocksĂ„ varit nice.

Vad skulle ni andra ha valt? Jag Àr extra nyfiken pÄ vad storsamlare som t.ex. @roosterman svarar :)

Intressant. Jag funderar pĂ„ att köpa den gröna och den rosa av dig. MĂ„ste dock vĂ€nta nĂ„gra mĂ„nader eller sĂ„. Men vi hörs av framledes om saken. đŸ€—

Det hÀnder att jag fÄr en slÀng av sjÀlvrannsakan, det Àr ju egentligen inte klokt som man hÄller pÄ. :D Jag har en lÄda som "bara" rymmer 24 st G-shocks för det Àr mitt eget pÄhittade "tak", men likvÀl har jag ett par G-shocks utanför den. Varför kan man inte vara nöjd?
I Costa Rica trÀffade jag en Amerikan som sÄlt hus, bil, i pricip alla Àgodelar och flyttat dit med resterande saker som rymdes i tvÄ vÀskor. Jag har mer Àn tvÄ vÀskor med klockor och mÄnga av dem Àr varianter av samma klocka...

Rent funktionsmĂ€ssigt skulle det vara en GW-9400 som utan tvekan Ă€r den mest prisvĂ€rda modellen. TyvĂ€rr tycker jag inte att den bĂ€rs sĂ€rskilt bekvĂ€mt och jag hamnar mellan tvĂ„ hĂ„l i bandet samtidigt som andra frĂ€cka G's Ă€r alldeles för otympliga för vardaglig anvĂ€ndning sĂ„ jag mĂ„ste nog sĂ€ga GW-5000. Den Ă€r sĂ„ otroligt bekvĂ€m, mĂ„ngsidig och tidlös i sin design samtidigt som den har alla normala funktioner man kan tĂ€nkas behöva. 🙂

Om jag ska bara ha en G-Shock kvar sÄ fÄr det vara denna. Det Àr den som gjorde att jag fÄtt upp ögonen pÄ G-Shock.
PXL_20230108_095643596-01.jpeg
PXL_20230108_095711925-01.jpeg

Rent funktionsmĂ€ssigt skulle det vara en GW-9400 som utan tvekan Ă€r den mest prisvĂ€rda modellen. TyvĂ€rr tycker jag inte att den bĂ€rs sĂ€rskilt bekvĂ€mt och jag hamnar mellan tvĂ„ hĂ„l i bandet samtidigt som andra frĂ€cka G's Ă€r alldeles för otympliga för vardaglig anvĂ€ndning sĂ„ jag mĂ„ste nog sĂ€ga GW-5000. Den Ă€r sĂ„ otroligt bekvĂ€m, mĂ„ngsidig och tidlös i sin design samtidigt som den har alla normala funktioner man kan tĂ€nkas behöva. 🙂
SÄdÀr fÄr du ju inte skriva, jag har ju aldrig provat en GW-5000. :D

Tillbaka
Topp