Sitter pÄ kontoret och chillar lite G. Har nyss vart och skickat paket. Hoppas du blir nöjd @Jockinho
![]()
Tankar pÄ ev. fÀrgmod pÄ g men mÀrks hur det blir med det. Ser fram emot Àga en Gulf igen
![Smiling face with sunglasses :sunglasses: đ](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f60e.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Sitter pÄ kontoret och chillar lite G. Har nyss vart och skickat paket. Hoppas du blir nöjd @Jockinho
![]()
Den dÀr Àr ju sÄ tuff!Kompenserar med en liten dÄ
![]()
Visst har jag det, men den kommer oftast bara fram vid högtidliga tillfÀllen. T.ex. pÄ en tisdag.Men vad Àr det dÀr för en liten snygging???
Har du postat den innan?![]()
Det ska vara lÀngre ut till höger mot monkey trail har jag för mig, men som du sÀger sÄ har de kanske byggt om sedan vi var dÀr.Jag försökte hitta samma stÀlle frÄn din första post men dom kan ha byggt om sen du var dÀr. Detta va de nÀrmsta jag kunde hitta lÀngs stranden![]()
![]()
Hade sÄ gÀrna haft en.... Men icke....Den dÀr Àr ju sÄ tuff!
Inte sÀrskilt ofta man ser den. Har vi förresten nÄn G-9000MC-3 i trÄden? Kommer frÄn samma kollektion "Jammin Color".
![]()
https://shockbase.org/watches/collection_dyn.php?collection=Jammin Color
Fast mera seriöst undrar jag...TyvĂ€rr gĂ„r det inte att skratta. För vi ska vara ett torrt forum i mellanmjölkens land, dĂ€r ingen blir krĂ€nktâŠ
![]()
Fast mera seriöst undrar jag...
Om det inte var "bra" med skrattsmileyn dÀrför att den anvÀndes pÄ ett uppfattat nedlÄtande sÀtt, och man nu hÄller pÄ att uppdatera med nya figurer (som gissningsvis ocksÄ uttrycker kÀnslomeningar), exakt vilken blir dÄ skillnaden...?
Beteendet hos dem som orsakat detta lÀr knappast Àndra sig om de inte uppmanas till förÀndring. Det Àr ju trots allt sÄ att de allra flesta skrattreaktioner Àr vÀnligt sinnade. Men med illvilja kan man hitta lösningar pÄ det mesta bara man vill.
Eller hur! Kunde inte slÀppa den ur tankarna efter att jag var inne och sÄg den IRL (av en slump). Slutade med att jag gick dit dagen efter för at titta pÄ den igenVar o kika pÄ den dÀr inne hos klockaffÀren i storbyn... Den Àr riktigt fin IRL![]()
Nu spiller debatten om smileyn ut i andra trĂ„dar. FörstĂ„eligt, eftersom trĂ„den FĂR just det Ă€r lĂ„st (var iaf det nĂ€r jag skulle skriva inlĂ€gg igĂ„rkvĂ€ll).Fast mera seriöst undrar jag...
Om det inte var "bra" med skrattsmileyn dÀrför att den anvÀndes pÄ ett uppfattat nedlÄtande sÀtt, och man nu hÄller pÄ att uppdatera med nya figurer (som gissningsvis ocksÄ uttrycker kÀnslomeningar), exakt vilken blir dÄ skillnaden...?
Beteendet hos dem som orsakat detta lÀr knappast Àndra sig om de inte uppmanas till förÀndring. Det Àr ju trots allt sÄ att de allra flesta skrattreaktioner Àr vÀnligt sinnade. Men med illvilja kan man hitta lösningar pÄ det mesta bara man vill.
Han var pÄ mig om att den skulle jag ha i min samling!! Och klart att jag skulle klÀmma och kÀnna pÄ den oxÄ.. Som vÀl Àr sÄ kostar den liiiiiiiiiiite för mycket för att reptilköphjÀrnan inte skulle fÄ överhanden över "vettiga" delenEller hur! Kunde inte slÀppa den ur tankarna efter att jag var inne och sÄg den IRL (av en slump). Slutade med att jag gick dit dagen efter för at titta pÄ den igenAlla mina köp brukar vara vÀldigt planerade sÄ kÀnns kul att jag bara fastnade för den direkt utan den minsta plan pÄ att ens skaffa en Mudmaster
![]()
Den verkar inte vara svÄrt att fÄ tag i i alla fall.Han var pÄ mig om att den skulle jag ha i min samling!! Och klart att jag skulle klÀmma och kÀnna pÄ den oxÄ.. Som vÀl Àr sÄ kostar den liiiiiiiiiiite för mycket för att reptilköphjÀrnan inte skulle fÄ överhanden över "vettiga" delen
Men om den hamnar pÄ rea.......![]()
Handlaren hÀr sa att han hade svÄrare att fÄ tag i vissa Standardmodeller. Casio var vÀldigt spretiga med att skicka ut vad handlarna bestÀllt...Den verkar inte vara svÄrt att fÄ tag i i alla fall.![]()
Det finns en anvÀndare pÄ forumet som blÀstrar klockor mot betalning och jag minns att det var Ätminstone en person som hade blÀstrat en stÄlis. Det var sÀkert nÄgot Är sedan men jag ska se om jag inte kan hitta det.Jag gillar grisvÀderspatineringen! Casio borde göra en Aged IP version 2 med grisvÀderspatina.
ApropÄ det, Àr det nÄgon hÀr som gjord en egen "Aged IP" pÄ en svart stÄlfyrkant? Utöver vanligt slitage dÄ alltsÄ.![]()
Han var pÄ mig om att den skulle jag ha i min samling!! Och klart att jag skulle klÀmma och kÀnna pÄ den oxÄ.. Som vÀl Àr sÄ kostar den liiiiiiiiiiite för mycket för att reptilköphjÀrnan inte skulle fÄ överhanden över "vettiga" delen
Men om den hamnar pÄ rea.......![]()
Skicka hit bezel och lÀnk sÄ ska jag ge det en omgÄng i blÀsternDet finns en anvÀndare pÄ forumet som blÀstrar klockor mot betalning och jag minns att det var Ätminstone en person som hade blÀstrat en stÄlis. Det var sÀkert nÄgot Är sedan men jag ska se om jag inte kan hitta det.
Det finns en anvÀndare pÄ forumet som blÀstrar klockor mot betalning och jag minns att det var Ätminstone en person som hade blÀstrat en stÄlis. Det var sÀkert nÄgot Är sedan men jag ska se om jag inte kan hitta det.
SÄn Àr jag
Snabbt hittat av dig! Det Ă€r mycket möjligt att det var det exemplaret jag tĂ€nkte pĂ„ men jag har för mig att det var @webdiddy som stod för sjĂ€lva blĂ€stringen.Ăr det denne medlem?
Avslutad - Sand-Blasted G-shock GMW-B5000
SÀljer en G-Shock GMW-B5000 Special. Hela klockan klockan inklusive lÀnken Àr SandblÀstrad. Finns ej att köpa i butik. Saknas tvÄ bandstift till tvÄ lÀnkbitar men finns att köpa för en billig peng hos nÀrmaste Casio AD, typ Klockmaster. Annars Fullset. Pris/bytesvÀrde: 4500kr Frakt: 160kr...klocksnack.se
Snabbt hittat av dig! Det Àr mycket möjligt att det var det exemplaret jag tÀnkte pÄ men jag har för mig att det var @webdiddy som stod för sjÀlva blÀstringen.![]()
Samma sak hÀr, men det slutar alltid med att jag "behöver" minst 3 st.Ibland kommer jag pÄ mig sjÀlv med att fundera över vilken klocka jag skulle ha valt om jag inte fallit ned i klocktrÀsket, utan nöjde mig med EN klocka som vanligt folk.
Den jag bÀr denna vecka tror jag skulle varit mitt val. à tminstone om det handlat om G-shock. Den Àr stilig och passar nog bra till olika klÀdval och fÀrger.
![]()
Samma sak hÀr, men det slutar alltid med att jag "behöver" minst 3 st.Men, med kniven mot strupen och om det mÄste vara en G-shock skulle det bli Rangeman. Jag saknar egentligen bara en funktion pÄ den, mÄnfas. Ytterligare en timer hade ocksÄ varit nice.
![]()
Vad skulle ni andra ha valt? Jag Àr extra nyfiken pÄ vad storsamlare som t.ex. @roosterman svarar
Ps. Naturligtvis kunde jag inte vÀlja en enstaka Rangeman att fota.![]()
Rent funktionsmÀssigt skulle det vara en GW-9400 som utan tvekan Àr den mest prisvÀrda modellen. TyvÀrr tycker jag inte att den bÀrs sÀrskilt bekvÀmt och jag hamnar mellan tvÄ hÄl i bandet samtidigt som andra frÀcka G's Àr alldeles för otympliga för vardaglig anvÀndning sÄ jag mÄste nog sÀga GW-5000. Den Àr sÄ otroligt bekvÀm, mÄngsidig och tidlös i sin design samtidigt som den har alla normala funktioner man kan tÀnkas behöva.Samma sak hÀr, men det slutar alltid med att jag "behöver" minst 3 st.Men, med kniven mot strupen och om det mÄste vara en G-shock skulle det bli Rangeman. Jag saknar egentligen bara en funktion pÄ den, mÄnfas. Ytterligare en timer hade ocksÄ varit nice.
![]()
Vad skulle ni andra ha valt? Jag Àr extra nyfiken pÄ vad storsamlare som t.ex. @roosterman svarar
Om jag ska bara ha en G-Shock kvar sÄ fÄr det vara denna. Det Àr den som gjorde att jag fÄtt upp ögonen pÄ G-Shock.Samma sak hÀr, men det slutar alltid med att jag "behöver" minst 3 st.Men, med kniven mot strupen och om det mÄste vara en G-shock skulle det bli Rangeman. Jag saknar egentligen bara en funktion pÄ den, mÄnfas. Ytterligare en timer hade ocksÄ varit nice.
![]()
SÄdÀr fÄr du ju inte skriva, jag har ju aldrig provat en GW-5000.Rent funktionsmÀssigt skulle det vara en GW-9400 som utan tvekan Àr den mest prisvÀrda modellen. TyvÀrr tycker jag inte att den bÀrs sÀrskilt bekvÀmt och jag hamnar mellan tvÄ hÄl i bandet samtidigt som andra frÀcka G's Àr alldeles för otympliga för vardaglig anvÀndning sÄ jag mÄste nog sÀga GW-5000. Den Àr sÄ otroligt bekvÀm, mÄngsidig och tidlös i sin design samtidigt som den har alla normala funktioner man kan tÀnkas behöva.![]()
(Inte jag heller)SÄdÀr fÄr du ju inte skriva, jag har ju aldrig provat en GW-5000.![]()
SÄdÀr fÄr du ju inte skriva, jag har ju aldrig provat en GW-5000.![]()
Den Àr rÀtt bra faktiskt.(Inte jag heller)
![]()