• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Vad tror vi om nyheterna dÄ? Stod Àven att DW-6900 classic kommer komma i flera fÀrger, kanske kan bli John Mayer dödare? Ifall de Àr inspirerade av framgÄngarna med JM modellerna.
Annars ser ju 2100 utility serien vÀldigt fin ut!
GM-2100C-UTILITY.jpg
G-SHOCK-TREASURE-HUNT-SERIES.jpg
Screenshot_20230117_145714_Gallery.jpg
MWD-110H.jpg
Casioakarna Ă€r fulltrĂ€ffar enligt min ringa mening 👌
Gillar vĂ€gnĂ€tsvarianterna ocksĂ„ men fĂ„r vĂ€ldigt starka vibbar av Swatch-design vilket inte behöver vara nĂ„got negativt, tvĂ€rtom! RĂ„kade köpa en sĂ„dan i ZĂŒrich under resan. Äkta schweiziskt hantverk! I plast. đŸ€Ł

NÄgon som sett listpris pÄ den sista krabaten? En sÄn liten hÄrding kan potentiellt bli en F-91W-killer om priset Àr rÀtt.

Fastnade ju för GW-B5600 som du vet..
Den har ju i stort sett allt en GW-5000 har förutom screwback dÄ..
Tycker 5000 ser riktigt bra ut men kĂ€nner inte att den Ă€r dubbelt sĂ„ snygg som en 5610/5600 prismĂ€ssigt🙂
LĂ€t detta ens nĂ„t vettigt? đŸ€”đŸ˜
NĂ€, inte alls faktiskt 😄
Du missar ju den bÀsta "billiga" squaren som finns (tror jag i a f). Seriöst sÄ kÀnns den med sitt mjuka band rÀtt sÄ premium. Och med en Àkta lÀnk till Àr den riktigt go!
@-RI- har ju en fin. Var redo nĂ€r dagen Ă€r kommen 😉

Helt Àrligt mÄste jag sÀga att jag tycker den Àr grym. Om man gillar squares, alltsÄ.

Jo men det finns ju bara tvÄ modeller att vÀlja mellan sÄ det blir lite billigare i lÀngden (om man nu ska försöka blanda in logik i resonemanget).
Jag blev nyfiken, för jag har ett minne av att det ska finnas en GW-5000 med negativ display. Jag hade gissat att shockbase skulle lista 3st: GW-5k, 5k-U och den med neg. display. Men 6st! 😳
5k.jpg

Du missar ju den bÀsta "billiga" squaren som finns (tror jag i a f). Seriöst sÄ kÀnns den med sitt mjuka band rÀtt sÄ premium. Och med en Àkta lÀnk till Àr den riktigt go!

Helt Àrligt mÄste jag sÀga att jag tycker den Àr grym. Om man gillar squares, alltsÄ.
Gillar ju squares 😁
Och sĂ€ger inte emot argumenten. 🙂
RĂ€tt vad det Ă€r kanske det finns en GW-5000 i högen hĂ€r😀

HÄller med! Det fanns ocksÄ en tid nÀr GW-5000 var DEN exklusiva squaren. :oldman:

Jahapp. DĂ„ vet man vilken vecka det Ă€r😀
IMG_20230117_172732.jpg
Kul! Referens?

Men vÀn av ordning undrar om den visar rÀtt vecka jÀmt? Vet den att v 53 kan finnas? Har sett exempel pÄ motsatsen. Casio verkar tycka likt amerikaner att veckan börjar pÄ en söndag om man kollar pÄ analoga G-shocks med dagvisare. VÀxlar den vecka pÄ söndag eller mÄndag?

WTF! 3:e dagen pÄ rad i denna position och fortfarande inte uppe i [H]
925DA622-2F76-43AA-B8E4-D8A4C4DE2156.jpeg
Det Ă€r vĂ€l inte sĂ„ konstigt, klockan Ă€r ju uppĂ„ner! DĂ„ ramlar fotonerna ur den igen. Det förstĂ„r vĂ€l minsta barn att man inte kan fylla en bunke med öppningen nedĂ„t.🙃

SlÀnger med ett boktips:

FB66EF13-F6E9-4BFE-9D0C-93C2586D73D6.jpeg

Boktipset Àr mer seriöst Àn inlÀgget i övrigt. :)

Senast Àndrad:
Kul! Referens?

Men vÀn av ordning undrar om den visar rÀtt vecka jÀmt? Vet den att v 53 kan finnas? Har sett exempel pÄ motsatsen. Casio verkar tycka likt amerikaner att veckan börjar pÄ en söndag om man kollar pÄ analoga G-shocks med dagvisare. VÀxlar den vecka pÄ söndag eller mÄndag?
G-7710-1
Fick hem den idag sÄ jag vet faktiskt inte vilken dag den byter vecka (Àn) :)
Edit, kollade lite ang veckovisningen, finns tydligen tre olika visningsoptions :
7710vecka.jpg

Senast Àndrad:
G-shocks pÄ vÀg! Ena nÀsta vecka och den andra nÄn till vecka.

Screenshot_20230114_133747_PostNord.jpg

Screenshot_20230114_133717_DuckDuckGo.jpg

Ja det Àr inte första gÄngen jag misstagit en bestÀllning för en annan. Mycket riktigt fick jag hem ett paket idag (eller rÀttare sagt vadderat kuvert). Men med 2 fjÀrrkontroller frÄn Fyndiq.
Dock sÄ ser jag att den bestÀllning jag trodde det var ikvÀll har ankommit till Greve i Danmark.
SÄ fÄr se hur fort tullhanteringen gÄr. Eller om jag slipper tull.

Otroligt strongt jobbat!

Tre ovÀntade:
Ingen Re-issue?
Ingen "PROJECT TEAM 'Tough'"?
Ingen GIEZ (jag trodde du knep den som lÄg pÄ tratten i flera omgÄngar i somras?)
Klurade lite, Re-issue som jubileums-Gs? IsÄfall har jag ju nÄgra sÄna.
PTT har jag inga.
GIEZ var jag med och bjöd pÄ men slÀppte den..
SedĂ€r, alla tre varianterna har de tĂ€ckt in. 👍

ErkĂ€nn nu, det var den bilden som gjorde att du skaffade en 7710! 😆
Den har rÀtt mÄnga kul funktioner. Bla dual timer, autodisplay, veckovisningen, flashalarm :)
Klart som fasen att jag var tvungen att ha den pga listan😁 (Och för att nĂ„gon mer hĂ€r i trĂ„den la ut bilder pĂ„ den och vĂ€ckte intresset för den );)
Inte helt vanlig heller :)

Klurade lite, Re-issue som jubileums-Gs? IsÄfall har jag ju nÄgra sÄna.
PTT har jag inga.
GIEZ var jag med och bjöd pÄ men slÀppte den..

Den har rÀtt mÄnga kul funktioner. Bla dual timer, autodisplay, veckovisningen, flashalarm :)
Klart som fasen att jag var tvungen att ha den pga listan😁 (Och för att nĂ„gon mer hĂ€r i trĂ„den la ut bilder pĂ„ den och vĂ€ckte intresset för den );)
Inte helt vanlig heller :)
Du har ingen DW-5900 "Walter"?
Eller DW-5750E? Kallas "Cosby" har jag för mig.
Jag tror inte att jag sett dig posta bilder pÄ nÄn AW-500.
Det Àr ju nÄgra re-issues.

(Kommande G-B001 re-issue pÄ "Jason" kan ju nÀmnas ocksÄ, bara för att den Àr aktuell)

Ah, ja den GIEZen kollade jag pÄ mÄngen gÄng och tÀnkte snajpa, men missade slut-tiden.
Det var en GS-1100 om jag minns rÀtt.

Du har ingen DW-5900 "Walter"?
Eller DW-5750E? Kallas "Cosby" har jag för mig.
Jag tror inte att jag sett dig posta bilder pÄ nÄn AW-500.
Det Àr ju nÄgra re-issues.

(Kommande G-B001 re-issue pÄ "Jason" kan ju nÀmnas ocksÄ, bara för att den Àr aktuell)

Ah, ja den GIEZen kollade jag pÄ mÄngen gÄng och tÀnkte snajpa, men missade slut-tiden.
Walter har jag kikat en del efter, men mest i nĂ„n kul fĂ€rgkombo isĂ„fall🙂
Det nĂ€rmsta en AW-500 jag har Ă€r min AW-590😉
Man kan ju inte ha allt😁

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp