• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Hade 4 sidor att lĂ€sa ikapp det gĂ„r undan hĂ€r 😃
Arkivbild —
D789FB14-19FB-4DF1-8B71-BEB39527907B.jpeg

Jag citerar mig sjÀlv:

Det hÀnder att jag fÄr en slÀng av sjÀlvrannsakan, det Àr ju egentligen inte klokt som man hÄller pÄ. :D Jag har en lÄda som "bara" rymmer 24 st G-shocks för det Àr mitt eget pÄhittade "tak", men likvÀl har jag ett par G-shocks utanför den. Varför kan man inte vara nöjd?
I Costa Rica trÀffade jag en Amerikan som sÄlt hus, bil, i pricip alla Àgodelar och flyttat dit med resterande saker som rymdes i tvÄ vÀskor. Jag har mer Àn tvÄ vÀskor med klockor och mÄnga av dem Àr varianter av samma klocka...
Glömde ju det. Alla Ă€r hypotetiska, bĂ„de inköpta och de under leverans, innan man har dem i handen. Problemet löst! 😂

Det kan, rent hypotetiskt, vara sĂ„ att jag köpt ytterligare en variant av en modell jag redan har... đŸ˜„đŸ˜đŸ˜†đŸ˜…đŸ˜‚đŸ€Ł

Logik? I den hĂ€r trĂ„den Ă€r det vĂ€l mest ohejdade impulser och (krĂ€nkta) kĂ€nslor som styr??? đŸ€”đŸ€Ș
:cool:

Here it is :)

Fick en hÀlsning frÄn @Aros han bad mig framföra :

"Det verkar som att jag blivit avstÀngd.
Ber trÄden om ursÀkt för att jag bidragit till att den lÄstes igÄr.
FÄr se om/nÀr jag fÄr komma tillbaka in i vÀrmen igen.
Keep on keeping on! "
/Aros

Morsning!
Beatern bland mina G-shocks pÄ idag. NÄgon annan dom inte bara har G-shocks som beaters utan Àven en beater bland sina G-shocks?

C853CEFB-A782-485E-9412-FE5909253C38.jpeg

AWG-M100 ser man inte sÄ ofta i trÄden. Om man söker en nÀtt, med G-shock mÄtt mÀtt, analog variant som har allt man egentligen behöver Àr den en stark kandidat. Tough solar, MB6 och vÀrldstid utöver de vanliga funktionerna.

.
Morsning!
Beatern bland mina G-shocks pÄ idag. NÄgon annan dom inte bara har G-shocks som beaters utan Àven en beater bland sina G-shocks?

C853CEFB-A782-485E-9412-FE5909253C38.jpeg

AWG-M100 ser man inte sÄ ofta i trÄden. Om man söker en nÀtt, med G-shock mÄtt mÀtt, analog variant som har allt man egentligen behöver Àr den en stark kandidat. Tough solar, MB6 och vÀrldstid utöver de vanliga funktionerna.

Har haft en sÄn. Lagom stor och lume pÄ timmarkeringarna om jag minns rÀtt.
Enda nackdelen som jag upplevde var att visarna bara gÄr Ät ett hÄll. SÄ vill man justera tiden för t ex sommartid fÄr man sitta och vÀnta tills de snurrat fÀrdigt. Kanske de flesta analoga G gör sÄ men jag minns att det var extremt trÀligt att sitta och lyssna pÄ visarnas motor surra ^^

.

Har haft en sÄn. Lagom stor och lume pÄ timmarkeringarna om jag minns rÀtt.
Enda nackdelen som jag upplevde var att visarna bara gÄr Ät ett hÄll. SÄ vill man justera tiden för t ex sommartid fÄr man sitta och vÀnta tills de snurrat fÀrdigt. Kanske de flesta analoga G gör sÄ men jag minns att det var extremt trÀligt att sitta och lyssna pÄ visarnas motor surra ^^
Jag var tvungen att testa, visarna gÄr Ät bÄda hÄllen och skiftet mellan sommartid/normaltid och tvÀrtom tar ca 3 sekunder. Du mÄste ha tÀnkt pÄ nÄgon annan modul Àn 5230?

Senast Àndrad:
Here it is :)
SĂ„ld! 😃

Edit. Eller köpt, det beror pÄ hur man ser det.

Senast redigerad av en moderator:
Jag var tvungen att testa, visarna gÄr Ät bÄda hÄllen och skiftet mellan sommartid/normaltid och tvÀrtom tar ca 3 sekunder. Du mÄste tÀnkt pÄ nÄgon annan modul Àn 5230?

Oj wow. Hittar inte den just nu, men det Àr möjligt att Casio smygÀndrat modulen. Den jag köpte Àr Ätminstone 10-15 Är gammal.

Tillbaka
Topp