S
Staafen
Guest
Vi fÄr se haha!Blir det OWG-klockan?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Vi fÄr se haha!Blir det OWG-klockan?![]()
Ber om ursÀkt jag med.Fick en hÀlsning frÄn @Aros han bad mig framföra :
"Det verkar som att jag blivit avstÀngd.
Ber trÄden om ursÀkt för att jag bidragit till att den lÄstes igÄr.
FÄr se om/nÀr jag fÄr komma tillbaka in i vÀrmen igen.
Keep on keeping on! "
/Aros
à ÄÄ vad det kliar i fingrarna att svara med en GIF nuBer om ursÀkt jag med.![]()
Upplever den mindre, dÄ den Àr endast runt 12mm tjock. Tycker MTG Àr en underskattad modell!Jag Àr allt bra sugen pÄ en sÄdan.Hur Àr den storleksmÀssigt? Som en GG-B100 eller mindre?
Oj vad cool! Ref?Gulingen matchar VolvogrÀvarna.
![]()
För min del Àr det en GW-5000 som fÄr följa med överallt, Àr den enda klockan som fÄtt bada osv. Det har egentligen att göra med att jag försöker begrÀnsa mig till fem klockor plus en beater och övriga G-shocks jag har/har haft lÀmpar sig inte sÀrskilt vÀl till vardaglig anvÀndning p.g.a. dess storlek (Frogman, Mudmaster osv.).Morsning!
Beatern bland mina G-shocks pÄ idag. NÄgon annan dom inte bara har G-shocks som beaters utan Àven en beater bland sina G-shocks?
Jag har inte haft sÄ mÄnga analoga modeller dÄ jag egentligen anser att en G-Shock ska vara helt digital men tycker att det Àr rÀtt mysigt att plocka fram dem ur mörkret och se visarna vrida igÄng till korrekt tid.Kanske de flesta analoga G gör sÄ men jag minns att det var extremt trÀligt att sitta och lyssna pÄ visarnas motor surra ^^
Oj vad cool! Ref?
Nu pÄ rak arm kommer jag inte ihÄg hur man nolla de, men skalan pÄ ringen Àr förÀndring i lufttryck frÄn en punkt som du satt, den visar bÄde up och ner.Mitt tidigare inlÀgg (som uppenbarligen var delvis trÄdrelaterat) verkar ha försvunnit i OT-rensningen sÄ jag provar igen.
Ăr det nĂ„gon som vet vad skalan Ă€r till för pĂ„ en Gulfmaster? Jag antar att det Ă€r för att mĂ€ta lufttrycket pĂ„ nĂ„got vis men hur fungerar det?
Jag skulle satsa pĂ„ en GW-M5610 sĂ„ fĂ„r du lite fler funktioner Ă€n standard-modulerna (bland annat Multiband 6 och Tough Solar). Ligger runt 1200 kr men gĂ„r att hitta strax under 1000 dĂ„ den reas ut med jĂ€mna mellanrum.Hej pĂ„ er. Ăr sugen pĂ„ en G-shock. Men fĂ„r sĂ€ga det Ă€r en djungel av modeller. Har ni nĂ„got förslag pĂ„ en instegs upp till 1000:-?
Edit. Gillar Ät det rena hÄllet utan extra plotter.
LÀgger oxÄ en röst för GW-M5610. Klockan som har allt. Byt till resin lÀnk senare sÄ har du en gudars bekvÀm klocka.Jag skulle satsa pÄ en GW-M5610 sÄ fÄr du lite fler funktioner Àn standard-modulerna (bland annat Multiband 6 och Tough Solar). Ligger runt 1200 kr men gÄr att hitta strax under 1000 dÄ den reas ut med jÀmna mellanrum.
Hej pĂ„ er. Ăr sugen pĂ„ en G-shock. Men fĂ„r sĂ€ga det Ă€r en djungel av modeller. Har ni nĂ„got förslag pĂ„ en instegs upp till 1000:-?
Bra val! Och ett fint klassiskt utseende! Kolla Àven pÄ GW-B5600. Ligger nÄgot högre i pris, men gÄr med jÀmna mellanrum att hitta nedÄt tusenlappen.Jag skulle satsa pÄ en GW-M5610 sÄ fÄr du lite fler funktioner Àn standard-modulerna (bland annat Multiband 6 och Tough Solar). Ligger runt 1200 kr men gÄr att hitta strax under 1000 dÄ den reas ut med jÀmna mellanrum.
HÄller med! En otroligt bra instegsklocka. Uppdatera till ett gw5000 band sÄ kan du göra exit (nÀstan...)Jag skulle satsa pÄ en GW-M5610 sÄ fÄr du lite fler funktioner Àn standard-modulerna (bland annat Multiband 6 och Tough Solar). Ligger runt 1200 kr men gÄr att hitta strax under 1000 dÄ den reas ut med jÀmna mellanrum.
Exit? Vad Ă€r det för nĂ„got? Ăr det nĂ„got mytomspunnet fenomen likt enhörningar; alla pratar om det men ingen har sett nĂ„n?HĂ„ller med! En otroligt bra instegsklocka. Uppdatera till ett gw5000 band sĂ„ kan du göra exit (nĂ€stan...)
Hej pĂ„ er. Ăr sugen pĂ„ en G-shock. Men fĂ„r sĂ€ga det Ă€r en djungel av modeller. Har ni nĂ„got förslag pĂ„ en instegs upp till 1000:-?
Jag skulle satsa pÄ en GW-M5610 sÄ fÄr du lite fler funktioner Àn standard-modulerna (bland annat Multiband 6 och Tough Solar). Ligger runt 1200 kr men gÄr att hitta strax under 1000 dÄ den reas ut med jÀmna mellanrum.
Jag skulle lÀgga till: VÀlj en med positiv display, sÀrskilt i det prissegmentet.Bra val! Och ett fint klassiskt utseende! Kolla Àven pÄ GW-B5600. Ligger nÄgot högre i pris, men gÄr med jÀmna mellanrum att hitta nedÄt tusenlappen.