• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ber om ursĂ€kt jag med. 😔
ÅÄÄ vad det kliar i fingrarna att svara med en GIF nu :nailbiting: Men jag ska visa att jag Àr mogen!

1A7F738E-D115-4D29-9D91-CE2EA8E07CBA.jpeg

Morsning!
Beatern bland mina G-shocks pÄ idag. NÄgon annan dom inte bara har G-shocks som beaters utan Àven en beater bland sina G-shocks?
För min del Àr det en GW-5000 som fÄr följa med överallt, Àr den enda klockan som fÄtt bada osv. Det har egentligen att göra med att jag försöker begrÀnsa mig till fem klockor plus en beater och övriga G-shocks jag har/har haft lÀmpar sig inte sÀrskilt vÀl till vardaglig anvÀndning p.g.a. dess storlek (Frogman, Mudmaster osv.).

Jag tycker att det Ă€r jĂ€ttekul att se andras samlingar men hade nog sjĂ€lv fĂ„tt panik om jag översteg en handfull klockor. 😅

Kanske de flesta analoga G gör sÄ men jag minns att det var extremt trÀligt att sitta och lyssna pÄ visarnas motor surra ^^
Jag har inte haft sĂ„ mĂ„nga analoga modeller dĂ„ jag egentligen anser att en G-Shock ska vara helt digital men tycker att det Ă€r rĂ€tt mysigt att plocka fram dem ur mörkret och se visarna vrida igĂ„ng till korrekt tid. 🙂

Mitt tidigare inlÀgg (som uppenbarligen var delvis trÄdrelaterat) verkar ha försvunnit i OT-rensningen sÄ jag provar igen.

Är det nĂ„gon som vet vad skalan Ă€r till för pĂ„ en Gulfmaster? Jag antar att det Ă€r för att mĂ€ta lufttrycket pĂ„ nĂ„got vis men hur fungerar det?

Mitt tidigare inlÀgg (som uppenbarligen var delvis trÄdrelaterat) verkar ha försvunnit i OT-rensningen sÄ jag provar igen.

Är det nĂ„gon som vet vad skalan Ă€r till för pĂ„ en Gulfmaster? Jag antar att det Ă€r för att mĂ€ta lufttrycket pĂ„ nĂ„got vis men hur fungerar det?
Nu pÄ rak arm kommer jag inte ihÄg hur man nolla de, men skalan pÄ ringen Àr förÀndring i lufttryck frÄn en punkt som du satt, den visar bÄde up och ner.

Startar man barometern sÄ kommer sekundvisaren att visa ifall trycket gÄtt ner eller up sen kontroll punkten.
Edit: Ifall jag inte helt missminner mig.

Fick ett svĂ„rt sug efter en Portermod som kunde mĂ€ttas snabbt tack vare @Ploprof 😍

Har tÀnkt skaffa en för lÀnge sen men aldrig kommit till skott men kunde jag inte stoppa mig sjÀlv. Och som svar pÄ frÄgan angÄende OWG-G sÄ undrar jag om det inte kan vara den hÀr som skulle fÄ ta den platsen.
20230118_145546.jpg

Hej pĂ„ er. Är sugen pĂ„ en G-shock. Men fĂ„r sĂ€ga det Ă€r en djungel av modeller. Har ni nĂ„got förslag pĂ„ en instegs upp till 1000:-?

Edit. Gillar Ät det rena hÄllet utan extra plotter.
Jag skulle satsa pÄ en GW-M5610 sÄ fÄr du lite fler funktioner Àn standard-modulerna (bland annat Multiband 6 och Tough Solar). Ligger runt 1200 kr men gÄr att hitta strax under 1000 dÄ den reas ut med jÀmna mellanrum.

Jag skulle satsa pÄ en GW-M5610 sÄ fÄr du lite fler funktioner Àn standard-modulerna (bland annat Multiband 6 och Tough Solar). Ligger runt 1200 kr men gÄr att hitta strax under 1000 dÄ den reas ut med jÀmna mellanrum.
LÀgger oxÄ en röst för GW-M5610. Klockan som har allt. Byt till resin lÀnk senare sÄ har du en gudars bekvÀm klocka.

Hej pĂ„ er. Är sugen pĂ„ en G-shock. Men fĂ„r sĂ€ga det Ă€r en djungel av modeller. Har ni nĂ„got förslag pĂ„ en instegs upp till 1000:-?

Bra val! Och ett fint klassiskt utseende! Kolla Àven pÄ GW-B5600. Ligger nÄgot högre i pris, men gÄr med jÀmna mellanrum att hitta nedÄt tusenlappen.

HÄller med! En otroligt bra instegsklocka. Uppdatera till ett gw5000 band sÄ kan du göra exit (nÀstan...)

Bra val! Och ett fint klassiskt utseende! Kolla Àven pÄ GW-B5600. Ligger nÄgot högre i pris, men gÄr med jÀmna mellanrum att hitta nedÄt tusenlappen.
Jag skulle lÀgga till: VÀlj en med positiv display, sÀrskilt i det prissegmentet.

Tillbaka
Topp