Crispie
Silver
Nej dĂ„. Jag har gjort exit tvĂ„ gĂ„nger.... And yet, still, here I am...Exit? Vad Ă€r det för nĂ„got? Ăr det nĂ„got mytomspunnet fenomen likt enhörningar; alla pratar om det men ingen har sett nĂ„n?![]()
![Thinking face :thinking: đ€](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f914.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Nej dĂ„. Jag har gjort exit tvĂ„ gĂ„nger.... And yet, still, here I am...Exit? Vad Ă€r det för nĂ„got? Ăr det nĂ„got mytomspunnet fenomen likt enhörningar; alla pratar om det men ingen har sett nĂ„n?![]()
VACKERT!!!!!!Med ytterligare en G-shock pÄ ingÄng sÄ drar ihop sig till örÄd: vem fÄr stanna och vem blir utröstad ur klocklÄdan?
SpÀnningen Àr oliiidlig! Alternativt, paniken stiger @HSK
![]()
Vilken samling!Med ytterligare en G-shock pÄ ingÄng sÄ drar ihop sig till örÄd: vem fÄr stanna och vem blir utröstad ur klocklÄdan?
![]()
Du menar sÄledes "Exit"...Nej dÄ. Jag har gjort exit tvÄ gÄnger.... And yet, still, here I am...![]()
Den Àr gul och söt. Och gul.Blommor och bin pÄ en onsdag.
![]()
Super bra kollektion ju! Med reservdelar kommer de aldrig att bli gammlaLite extra delar kom igÄr.![]()
TJING pÄ Johnny Cupcake!Med ytterligare en G-shock pÄ ingÄng sÄ drar ihop sig till örÄd: vem fÄr stanna och vem blir utröstad ur klocklÄdan?
![]()
Mest Àr lÀtt att svara pÄ, det Àr i regel den senaste som just nu Àr Rui Hachimura-6900. Med undantaget att Peggy (Leopardmöstrad Mudmaster) var OWG-G under semestern (ja, bara OWG-G, jag hade tvÄ klockor till med mig). Minst Àr nog svarta 5500 eller Tokyo Twilight-fyrkanten vilket Àr lite konstigt dÄ bÄda Àr riktigt bra. Exkluderat Àr dÄ de stackare som blivit utkonkurrerade och fÄr ligga i skrivbordslÄdan och skÀmmas.Vilken samling!Vilken anvÀnder du minst respektive mest?
Haha, den Àr himla nice. Jag var tveksam till den i början men nu fÄr jag ett fÄnigt leende pÄ lÀpparna nÀr jag tar pÄ den. Passar alltsÄ bra pÄ blötgrÄkalla slaskdagar, Àven kÀnt som Stockholmsvinter.TJING pÄ Johnny Cupcake!
Edit: lÀt lite otrevligt nu i eftertanke, var inte alls meningen, men som du sÀkert vet sÄ stÄr jag gÀrna i kö om den ska avvecklas![]()
Menar du att bandet inte kommer att vara gult pÄ insidan?TrÄkigt att GW-9400Y-1ER inte fÄr tvÄton bandet.
![]()
GW-B5600 Àr nÄgot mindre Àn 5610 och inte kompatibla.Det blev lilla julafton idag. Klockan bestÀlld genom Chrono24 Àr uthÀmtad!
Modellen heter GW-B5600SL-5DR
![]()
Tidsjusterad och pÄ plats:
![]()
![]()
![]()
![]()
Ăr riktigt nöjd med denna, helt enligt förvĂ€ntan!
En sak kanske vÀrd att nÀmnas Àr att mönstret pÄ skalet och armbandet Àr unikt för varje exemplar.
Jag reagerar lite pÄ att Casio lÄter denna modell vara en 5600 och inte 5610. Vet inte vad logiken Àr eller om det finns nÄgon.
I regel har 5610 modeller Tough Solar medan 5600 modeller inte har det. NÄgra fÄ undantag finns. Designen skiljer sig ocksÄ i regel mellan 5600 och 5610. Denna skiljer sig i dubbel bemÀrkelse frÄn den gÀngse normen: den kallas 5600 men har Tough Solar och Àr designmÀssigt helt som en 5610. NÄvÀl; lÀmnar den saken nu.
Kommer inte att byta klÀder pÄ denna sÄ behöver inte fundera pÄ huruvida den Àr kompatibel med 5600 eller 5610 modellerna.
Tack detsamma! Jag Àr glad att den kom till nÄgon som behövde en till
Men alla GW-B5600 har ju MB6, TS och blÄtandDet blev lilla julafton idag. Klockan bestÀlld genom Chrono24 Àr uthÀmtad!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En sak kanske vÀrd att nÀmnas Àr att mönstret pÄ skalet och armbandet Àr unikt för varje exemplar.
Jag reagerar lite pÄ att Casio lÄter denna modell vara en 5600 och inte 5610. Vet inte vad logiken Àr eller om det finns nÄgon.
I regel har 5610 modeller Tough Solar medan 5600 modeller inte har det. NÄgra fÄ undantag finns. Designen skiljer sig ocksÄ i regel mellan 5600 och 5610. Denna skiljer sig i dubbel bemÀrkelse frÄn den gÀngse normen: den kallas 5600 men har Tough Solar och Àr designmÀssigt helt som en 5610. NÄvÀl; lÀmnar den saken nu.
Kommer inte att byta klÀder pÄ denna sÄ behöver inte fundera pÄ huruvida den Àr kompatibel med 5600 eller 5610 modellerna.
Den hÀr ser utfrusen ut. Stackarn.Med ytterligare en G-shock pÄ ingÄng sÄ drar ihop sig till örÄd: vem fÄr stanna och vem blir utröstad ur klocklÄdan?
![]()
Kalasfin! Jag var ocksÄ förvirrad kring 5600-modeller med MB6 och Tough Solar tidigare, men den hÀr ingÄr i GW-B5600-serien som har samma funktioner som GW-M5610 + Bluetooth. Om jag fattat det rÀtt alltsÄ, GW-B5600-konnÀssören @roosterman kan sÀkert rÀtta om jag missuppfattat nÄgot.Det blev lilla julafton idag. Klockan bestÀlld genom Chrono24 Àr uthÀmtad!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Men alla GW-B5600 har ju MB6, TS och blÄtandDW-5600, dÀremot, Àr ju "nakna" funktionsmÀssigt.
Kalasfin! Jag var ocksÄ förvirrad kring 5600-modeller med MB6 och Tough Solar tidigare, men den hÀr ingÄr i GW-B5600-serien som har samma funktioner som GW-M5610 + Bluetooth. Om jag fattat det rÀtt alltsÄ, GW-B5600-konnÀssören @roosterman kan sÀkert rÀtta om jag missuppfattat nÄgot.
Edit: @roosterman var snabb som en kobra![]()
Exakt mitt val ocksÄ!Den hÀr ser utfrusen ut. Stackarn.
Jag skulle kunna ge den ett varmt hem.![]()
![]()
TB sitter rÀtt sÀkert, det Àr den sista fyrkanten som skulle ryka om Ingves fÄr hjÀrnslÀpp och om elpriserna skulle nÄ stratosfÀren.Den hÀr ser utfrusen ut. Stackarn.
Jag skulle kunna ge den ett varmt hem.![]()
![]()
Ja de Àr lite sÄ ja kÀnner nÀr ja ser den pÄ bild baraHaha, den Àr himla nice. Jag var tveksam till den i början men nu fÄr jag ett fÄnigt leende pÄ lÀpparna nÀr jag tar pÄ den. Passar alltsÄ bra pÄ blötgrÄkalla slaskdagar, Àven kÀnt som Stockholmsvinter.
Jag Àr lÄngsam i mitt flippande, men jag noterar att du Àr intresserad den dagen det hÀnder.![]()
FÄr man stÀlla sig i kö pÄ den dÀr?Det blev lilla julafton idag. Klockan bestÀlld genom Chrono24 Àr uthÀmtad!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vi kan krÄngla till det lite till, det finns GW-5600, GW-B5600, GW-M5600 och GW-S5600.Tack! Ja dÄ Àr jag inte ensam om att bli förvirrad över G-shock benÀmningarna!
Tycker det Àr lÀckert med den gul-bruna(eller ska det vara guld?) skÀrmfÀrgen. Och upptÀcker att den klocka jag anvÀnder pÄ arbetet denna vecka ocksÄ Àr en GW-5600! Har ju skrivit ut det ocksÄ men tÀnkte bara inte pÄ det.
![]()
Jdm kommer att fÄ kolfiberband med gul insida, vi andra helsvart resin band.Menar du att bandet inte kommer att vara gult pÄ insidan?
JeppMenar du att bandet inte kommer att vara gult pÄ insidan?