Hemmakontor idag igen och givetvis Àr det GWG-2040 som gör mig sÀllskap.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Den dÀr vÀxer pÄ mig alltsÄHemmakontor idag igen och givetvis Àr det GWG-2040 som gör mig sÀllskap.
Okej trodde de funka mellan dom, gissar att stÄl varianterna ocksÄ har egen passform och inte funkar med nÄgon annan 6900 variant.Om du syftar pÄ passform mellan DW-6900 och GW-6900 sÄ passar bezeln tyvÀrr inte. GW Àr tunnare Àn DW och knapparna sitter lite annorlunda. Men banden har jag dock för mig ska passa.
Lite sÄ ja. Jag har nog aldrig fÄtt manuell synk att funka. Eller sÄ har jag tröttnat för att det tar för lÄng tid. DÀremot fÄr jag mer eller mindre alltid RCVD pÄ den klocka jag sover med. Bara ibland pÄ de som ligger i lÄdan.MB6 lever lite sitt eget liv. Enligt mina erfarenheter fungerar det aldrig att synka manuellt utan det Àr lite som med triss, plötsligt hÀnder det.
Okej trodde de funka mellan dom, gissar att stÄl varianterna ocksÄ har egen passform och inte funkar med nÄgon annan 6900 variant.
Arkivbild av min camostÄl, nÀstan rÀtt datum ocksÄ.
Hade nappat direkt pÄ en 6900 men screwback, har svÄrt med plÄtlocken som Àr pÄ budget modellerna. Hade vart roligt med ett stÄllÀnk till min GM-6900, för den blir rÀtt top tung.Vore lite kul att testa en 6900 med stÄlbezel men vore Ànnu frÀckare med en full steel 6900. Tror ni att det kommer nÄgon sÄn i framtiden? Eller med resin bezel och stÄl boett och screwback - en gw5000 fast en 6900, kanske Ànnu bÀttre.
Det hade varit klart intressant! KÀnns som de bara kört DW-6900 det senaste i samband med limiterade modeller, sÄ vore kul med lite fokus pÄ stÄl och GW framöver.Vore lite kul att testa en 6900 med stÄlbezel men vore Ànnu frÀckare med en full steel 6900. Tror ni att det kommer nÄgon sÄn i framtiden? Eller med resin bezel och stÄl boett och screwback - en gw5000 fast en 6900, kanske Ànnu bÀttre.
Nytt försök med bildenSÄÄÄ jÀkla frÀnt halsbandshÀnge
(saxat frÄn Instagram)
Hmmm. Ăr det fortfarande strul. Kan inte ladda upp bilden
Now we talking !!!Nytt försök med bilden
DÄ var det G och inte GW fick man lÀra sig idag
Diggar ocksÄ tough solar som tusan, hur praktiskt som helst och fÄr alla tummar upp i min bok.
Modellen ifrÄga bÀrs ganska nÀtt pÄ armen om jag förstÄtt det rÀtt?
Jag kan undersöka möjligheten att fixa domedekaler (dekaler med gelskikt pÄ) med G-shockloggan om intresse finnesNow we talking !!!
"... take my money"
SÀger mig inte sÄ jÀttemycket men Àr heller inte sÄ vÀrst krÀsenJag skulle beskriva det som att den Àr i storlek lite mittemellan en Oak och en Rangeman. En square Àr nÀttare.
Kan mÀta exakta mÄtt nÀr jag kommer hem om sÄ önskas.
Cool!Nytt försök med bilden
Det mesta gÄr att bÀra upp med lite flÀÀÀÀÀrp, frÄga bara mig och @MaBrSÀger mig inte sÄ jÀttemycket men Àr heller inte sÄ vÀrst krÀsen
Det var vÀnligt, men det rÀcker gott om du vill dela handledsmÄtt? Ca 18,5cm hÀr sÄ Àr vÀl inte livrÀdd för nÄgra mm hit eller dit.
SÀger mig inte sÄ jÀttemycket men Àr heller inte sÄ vÀrst krÀsen
Det var vÀnligt, men det rÀcker gott om du vill dela handledsmÄtt? Ca 18,5cm hÀr sÄ Àr vÀl inte livrÀdd för nÄgra mm hit eller dit.
SÀger mig inte sÄ jÀttemycket men Àr heller inte sÄ vÀrst krÀsen
...tycker ni ja
Man vet att man Àr nörd nÀr man hajar precis hur du menar, toppen ochJag har 17cm sÄ ganska smal handled. Jag ville sÄ innerligt acceptera Mudmaster 1000(supercool klocka) men kom aldrig ifrÄn kÀnslan att den helt enkelt Àr för stor för mig.
Rangeman 9400 Àr snÀppet mindre och gÄr bra, fast den nog det största jag kÀnner mig bekvÀm med visuellt sett. Om jag minns rÀtt sÄ har Rangeman större platt yta pÄ undersidan Àn Mudmaster sÄ problemet var inte komforten att bÀra den. Men designen av armbandet Àr som gjord att passa groteskt stora handleder typ 25+cm eller sÄ...
Ăven 6900an ger ett stort glapp pĂ„ sidorna av handleden men funkar Ă€ndĂ„ bra, snĂ€ppet mindre platt yta Ă€n Rangeman.
AlltsĂ„.... Ăver 28 minuter sen du öppna lĂ„dan och fortfarande ingen klockaNytt inâŠ