• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

@roosterman
DSC_1293~2.JPG
DSC_1292.JPG
Immiga fönster đŸ€”
F1232BF7-0B1A-4A6A-B04D-66E18DD64C6D.jpeg

Otrolig samling! @Haugesund , nÄn gÄng fÄr du gÀrna berÀtta vad du har i samlingen, skillnaden mellan de olika varianterna och om det Àr nÄgot sÀrskilt skÀl som gjort att du valt just dessa.
Hei, og takk for det 🌞
Jeg er enig, og har tenkt tanken mange ganger at jeg skulle laget en oversikt med bilder, modellnummer og litt info om hver modell.
Jeg har en del like modeller, og noen modeller skiller det gjerne bare en bokstav pÄ baklokket.
-Jeg har vel kommet dit at jeg er like interessert i stempelet pĂ„ baksiden av klokken, som jeg er av forsiden đŸ˜”â€đŸ’«.

Jag bad chatgpt skriva en dikt om G-Shocks :woot:

Robust och tuff, en tidlös design
G-Shock, en klocka för alla tider
Med sin hÄrda yttre och smarta funktioner
SÄ hÄller den tiden, i alla situationer

VattentÀt, stöttÄlig, shockproof
En trÀnare för din arm, en partner i livet
Följ med dig pÄ Àventyr, vardag och fest
G-Shock, en klocka du alltid kan lita pÄ

Tiden gÄr, men G-Shock stÄr kvar
Ett minne av tidigare segrar
En pÄminnelse om framtida mÄl
G-Shock, en klocka för alla sina roller.

Jag bad chatgpt skriva en dikt om G-Shocks :woot:

Robust och tuff, en tidlös design
G-Shock, en klocka för alla tider
Med sin hÄrda yttre och smarta funktioner
SÄ hÄller den tiden, i alla situationer

VattentÀt, stöttÄlig, shockproof
En trÀnare för din arm, en partner i livet
Följ med dig pÄ Àventyr, vardag och fest
G-Shock, en klocka du alltid kan lita pÄ

Tiden gÄr, men G-Shock stÄr kvar
Ett minne av tidigare segrar
En pÄminnelse om framtida mÄl
G-Shock, en klocka för alla sina roller.
Kul test, men jag kan nog sĂ€ga att Ă€n sĂ„ lĂ€nge Ă€r framtidens Tranströmer, Martinsson, Öijer och Aspenströms jobb sĂ€kra. ;)

Grattis @Dusse till morgonens första köp😁 Var ju nĂ„gra stycken hĂ€r i trĂ„den som var med och högg😉

LĂ€mpligt OWG-material :pompus:

Vad Ă€r det för auktion man missat? 👀

En riktigt frĂ€n G-shock pĂ„ tratten😁
LĂ„ter @Dusse sjĂ€lv outa den😉
Tack sÄ mycket!
OWG blir nog alldeles för svÄrt men kanske OWG-mars? :nailbiting:
HÀr Àr klockan i frÄga:
29617AD4-9559-4A41-BC0A-8BF2A8A000F5.jpeg

Enkelt att lösa, köp min. 😀
LĂ„ter dyrt. 😅
Mer G-8100, men nu i lite mer blĂ„tt utförande😉
IMG_20230121_111521.jpg
Finns det nÄgon anledning till att den Àr nedsÀnkt och finns det fler modeller som har det? Det verkar rÀtt opraktiskt av flera orsaker och Àr raka motsatsen till dagens belysningsknappar men det kanske ansÄgs passa bra designmÀssigt?
Byte till eftermiddagsklockan.

PXL_20230121_134419219.jpg
Aha! En mekanisk klocka! đŸ•”ïž Jag vet att det har figurerat ett par i trĂ„den men man tar nĂ€stan för givet att stammisarna hĂ€r uteslutande kör med G-shocks och det hade varit kul att veta hur mĂ„nga som Ă€ven har en "vanlig" samling vid sidan av sina G-shocks. 🙂

SjÀlv har jag ett par andra klockor men röda trÄden Àr ÀndÄ tool watches sÄ det Àr lite pÄ samma tema.
Tog en svÀng ut till skogen lite tidigare och fotade ett par klockor, jag Àr riktigt nöjd med klockorna :)
DSCF0961.jpg

iso-8859-1''DSCF0961%204.jpg
Fantastiska klockor och fantastiska bilder! 👌
Ble mye gult i kassen nĂ„...🌞
20230121_170520.jpg
Vi fĂ„r nog ta och revidera den hĂ€r lite... 😁

addtext_com_MTcxNTA2Mjg2MzE.png

HĂ€ftigt!
Ingen dussinklocka, det dĂ€r! 👍
Jag har i a f aldrig sett en sÄdan förut.
Nej, det Ă€r vĂ€l mer av en...Dusseklocka... đŸ„đŸ™ˆ

Intressant att hela boetten Ă€r gul. Jag vet inte riktigt varför men jag har alltid antagit att boetten Ă€r svart och att de fĂ€rgade detaljerna man ser runt ramen Ă€r applicerade pĂ„ dessa stĂ€llen. SĂ„ hĂ€r i efterhand kĂ€nns det ju ganska sjĂ€lvklart men jag bjuder pĂ„ det! 🙈

FB_IMG_1674348759537.jpg

FB_IMG_1674348903424.jpg

LĂ„ter dyrt. 😅
Finns det nÄgon anledning till att den Àr nedsÀnkt och finns det fler modeller som har det? Det verkar rÀtt opraktiskt av flera orsaker och Àr raka motsatsen till dagens belysningsknappar men det kanske ansÄgs passa bra designmÀssigt?
Aha! En mekanisk klocka! đŸ•”ïž Jag vet att det har figurerat ett par i trĂ„den men man tar nĂ€stan för givet att stammisarna hĂ€r uteslutande kör med G-shocks och det hade varit kul att veta hur mĂ„nga som Ă€ven har en "vanlig" samling vid sidan av sina G-shocks. 🙂

SjÀlv har jag ett par andra klockor men röda trÄden Àr ÀndÄ tool watches sÄ det Àr lite pÄ samma tema.
Fantastiska klockor och fantastiska bilder! 👌
Vi fĂ„r nog ta och revidera den hĂ€r lite... 😁

addtext_com_MTcxNTA2Mjg2MzE.png

Nej, det Ă€r vĂ€l mer av en...Dusseklocka... đŸ„đŸ™ˆ

Klockan som vill ha lite mellis Ă€r en seiko solar 😁.

Jag har Àven nÄgra mekaniska vid sidan om G shocks. Om Àn sparsamt bruk.

Tillbaka
Topp