• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

God söndag gĂ€nget😀
IMG_20230122_072306.jpg

Finns det nÄgon anledning till att den Àr nedsÀnkt och finns det fler modeller som har det? Det verkar rÀtt opraktiskt av flera orsaker och Àr raka motsatsen till dagens belysningsknappar men det kanske ansÄgs passa bra designmÀssigt?
Inte en aning faktiskt. Tror mer pÄ nÄt med designen. RÀtt udda design för att vara en G-shock ju :) SvÄr att hitta sÄ den var nog ingen sÀljsucce(?)

Aha! En mekanisk klocka! đŸ•”ïž Jag vet att det har figurerat ett par i trĂ„den men man tar nĂ€stan för givet att stammisarna hĂ€r uteslutande kör med G-shocks och det hade varit kul att veta hur mĂ„nga som Ă€ven har en "vanlig" samling vid sidan av sina G-shocks. 🙂

Gissar att frÄgan kanske kom som en reaktion pÄ att jag "pÄade" kursen som Tidlösa Ur hÄller i.

För min del började intresset i o m mekaniska klockor som har en flytande sekundvisare. Trodde det var ekonomiskt ouppnÄeligt. Men det visade sig att sÄ Àr ju inte fallet. SÄ det har gÄtt mÄnga Är med sÄdana klockor nu. Och har vÀl egentligen blivit ganska nöjd med det jag har nu (2x Tudor, 2x Omega, 2x Sinn, 2x Breitling, Stowa, Doxa och lite annat som inte Àr mekaniskt).

Men sÄ sa en kollega för nÄgra Är sen; vadÄ mekaniska klockor, det Àr ju inget hÀftigt med dem. G-shock ska det vara. Det Àr grejen!
DÄ fattade jag ingenting... Plastklockor i konstiga former och skrikiga fÀrger? Men med tiden har det landat, jag har inte haft en annan klocka Àn G-shock pÄ armen pÄ ett halvÄr nu.

Men jag vill fortfarande lĂ€ra mig skruva urverk. Kretskort Ă€r inte lika hĂ€ftigt. Även om de i regel Ă€r mer pĂ„litliga, eller Ă„tminstone krĂ€ver mindre uppmĂ€rksamhet.

SÄ nu blir det till att dammsuga Tratten i jakt pÄ lÀmpliga objekt.

Aha! En mekanisk klocka! đŸ•”ïž Jag vet att det har figurerat ett par i trĂ„den men man tar nĂ€stan för givet att stammisarna hĂ€r uteslutande kör med G-shocks och det hade varit kul att veta hur mĂ„nga som Ă€ven har en "vanlig" samling vid sidan av sina G-shocks. 🙂
đŸ„đŸ™ˆ
G-shocks Àr bara en delmÀngd av galenskapen, har lika mÄnga mekaniska. :oops:

Hos mig stÄr G-shock för ca 65% av samlingen. Började med min första mekaniska, en Longines HydroConquest, fortsatte med ett antal Seikos, Orient och annat och sÄ sakta in i G-shockhÄlet.
Uppskattar klockor generellt och Àr fascinerad över det mekaniska urverket och att man kan fÄ sÄn precision i det.
Men G-shock med solar och MB6 Àr allt bra praktiskt.

Som jag skrev nĂ„gra sidor tillbaka. Men det blev ju raderat. Ganska ofta kommer jag pĂ„ mig att titta pĂ„ klockan utan att kolla tiden. 😍

Intressant att hela boetten Ă€r gul. Jag vet inte riktigt varför men jag har alltid antagit att boetten Ă€r svart och att de fĂ€rgade detaljerna man ser runt ramen Ă€r applicerade pĂ„ dessa stĂ€llen. SĂ„ hĂ€r i efterhand kĂ€nns det ju ganska sjĂ€lvklart men jag bjuder pĂ„ det! 🙈

FB_IMG_1674348759537.jpg

FB_IMG_1674348903424.jpg
Du har sÀkert svarat innan,men vilken ref Àr det pÄ den?

GWG2K i all Àra, den Àr svinbra och kommer absolut fÄ stanna denna gÄng.
50968A3E-48F8-4E42-B429-F589ADB8A13D.jpeg

Men det Ă€r nĂ„got med fyrkanter i allmĂ€nhet och tegelstenar đŸ§± i synnerhet, som gör dessa stĂ„lisar till mina favoriter 😍
HelstÄl eller semistÄl spelar mindre roll.
Med dessa kan man ju t.o.m. leva med de negativa displayerna utan problem 🙂
9D8506FE-1FEE-4349-8DB3-7EA8A8AB9C24.jpeg

Att det just Àr fyrkanter som innehar förstaplatsen har nog delvis med att jag inte har nÄn timmerstock till handled. Men Àven om jag haft det sÄ Àr jag övertygad om att de hade innehaft en topp-3-placering ÀndÄ!
7011BE23-9A4B-487F-8180-3C2D33BA2497.jpeg

Tillbaka
Topp