• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

roosterman

G-shock
2-Faktor
Kul modell och funktioner. Jag lyckades avhÄlla mig frÄn att buda Àven pÄ denna. :D
Men vad hĂ€nde med ditt köpstopp? đŸ€”
Köpstoppet började gĂ€lla efter inbudningen av denna och den hypotetiskt inköpta 😁
Sen Àr ju inget sagt hur lÀnge det ska gÀlla.
DĂ€remot sĂ„ verkar den andra fastnat i Stora Brittanien pga en cyberattack mot RoyalMails utlandsdel 😬
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Är det G-Shocks variant av Speedmaster DSOTM Black Black? Oavsett, I like!
7C0AD983-513C-47C8-BF8C-C1907AD6BCB3.jpeg
Det Ă€r en luring😉
Den Ă€r mörk olivgrön egentligen 👍
Det Àr en GX-56BB som fÄtt KG-klÀder.
IMG_20230125_173816.jpg
 
Senast Àndrad:

ironcastle

Patek
2-Faktor
Hmmm, jag skulle vilja ha mer belysning framifrÄn sÄ man ser klockorna, istÀllet för "jaha, det Àr nÄgra klockor som hÀnger i mörkret dÀr..."
Ja, det Àr nog mest av en bonus som det Àr nu.
Man fÄr nog gÄ pÄ en annan konstruktion om man ska lyckas med det tror jag. Typ spottar som som sticker upp. Eller en extern ljuskÀlla. SvÄrt nÀr belysningen ligger sÄ nÀra i djupled och samtidigt en bit under klockorna.
Ev skulle hela led-skenan vara vinklad i ekskivan, men dÄ mÄste hÄlen för ledljusets genomslÀpp borras i vinkel i trÀet vilket gör det komplicerat.
Nu ligger ledskenan platt mot trÀets undersida medan plexibiten som ledljuset lyser genom Àr snedstÀlld och dÀrigenom vinklar ljuset.
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Sitter som vanligt och surfar runt efter klockor. Och hittar en vit G-shock med positiv display och tough solar. Den Ă€r dock ganska liten men det kanske man kan ta. Det Ă€r bara det att det stĂ„r texten BABY-G nedanför skĂ€rmen...😟
Men det gÄr vÀl att mÄla över. Eller sÀtta över ett klistermÀrke.
I alla fall om det Ă€r JAG som ska bĂ€ra den...😏

Screenshot_20230125_204352_DuckDuckGo.jpg
 

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Ja det var ingen bra start idag av Sverige....
Palicka fick inte mycket hjÀlp av försvaret men jÀklar vad han var bra pÄ slutet av första, nu hÄller vi tummarna i andra.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Sitter som vanligt och surfar runt efter klockor. Och hittar en vit G-shock med positiv display och tough solar. Den Ă€r dock ganska liten men det kanske man kan ta. Det Ă€r bara det att det stĂ„r texten BABY-G nedanför skĂ€rmen...😟
Men det gÄr vÀl att mÄla över. Eller sÀtta över ett klistermÀrke.
I alla fall om det Ă€r JAG som ska bĂ€ra den...😏

Screenshot_20230125_204352_DuckDuckGo.jpg
Ett altermativ Ă€r att bara byta ut band och bezel pĂ„ en vanlig 5600 eller liknande. 🙂
 

HSK

Patek
2-Faktor
Nu börjar ni kanske tröttna (f'lĂ„t), men nu kĂ€nner jag mig rĂ€tt nöjd mĂ„ste jag sĂ€ga 😃

Tycker det blev riktigt bra, nu i version 3.0.
Större, mer utrymme för klockorna, bÀttre symmetri och plats för ett par till. Samt ett par andra utvecklingssteg. Satte bl a spegelfilm pÄ toppen och i botten av alla utskÀrningar för att minska ljuslÀckaget sÄ mycket som möjligt.

Och sÄ tiotusenkronorsfrÄgan; vad stÄr det pÄ Kanji?
Edit: morr. Det har fallit bort en prick ovanför det översta tecknet, sĂ„ jag har ju lyckats skriva fel đŸ™„đŸ˜ŹđŸ„ŽđŸ˜”â€đŸ’«đŸ˜‚

20230124_213619.jpg
20230124_213410.jpg
20230124_213559.jpg
20230124_213758.jpg
20230124_213749.jpg
20230124_214342.jpg
/thread
SĂ„ vansinnigt ballt! Snyggt jobbat! 👏😍
 
Topp