• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Äntligen var kap- och gersĂ„gen fastbultad pĂ„ sin Ă€ndstation. Snickarverkstaden blir lĂ„ngsamt bĂ€ttre och bĂ€ttre!
2F160E4B-AA38-4A98-8E21-FEC090F8CA27.jpeg

NĂ„n blandning av en 6900 och en 7900😳 6900 urverk i ett 7900 chassi.. NĂ„t kĂ€nns galet..
Har skrivit till honom och frÄgat om en bild pÄ baksidan..
Edit. StĂ„r DW-6900 pĂ„ locket.. Modulnumret 1289 finns i DW-6900, men oxĂ„ i DW-8400 som stĂ€mmer med bezel och bandđŸ€·â€â™‚ïžđŸ€”đŸ˜ł
Huh, intressant Franken-G dÄ. Jag antar att bezel möjligen kommer frÄn denna:
https://shockbase.org/watches/watch_dyn.php?model=DW-8400BK-1M&subseries=DW-8400&series=8400

Synd att det bara Àr resinet, hade varit vÀldigt intressant med en DW-8400 Muddie.

Köpte ju den hĂ€r Aged ip nyss, och Ă€r för jĂ€kla nöjd. Hade inte gjort sĂ„ mkt research innan, utan sett den hĂ€r och gillade vad jag sĂ„g. NĂ„n som vet hur ovanlig den Ă€r egentligen, sĂ„g att folk vill ha ordentligt betalt pĂ„ Ebay och chrono24? Är inte ute efter att krĂ€nga den och tjĂ€na pengar, men blir Ă€ndĂ„ nyfiken pĂ„ hur mĂ„nga som finns dĂ€r ute?

PXL_20230128_202658809.jpg

Köpte ju den hĂ€r Aged ip nyss, och Ă€r för jĂ€kla nöjd. Hade inte gjort sĂ„ mkt research innan, utan sett den hĂ€r och gillade vad jag sĂ„g. NĂ„n som vet hur ovanlig den Ă€r egentligen, sĂ„g att folk vill ha ordentligt betalt pĂ„ Ebay och chrono24? Är inte ute efter att krĂ€nga den och tjĂ€na pengar, men blir Ă€ndĂ„ nyfiken pĂ„ hur mĂ„nga som finns dĂ€r ute?

PXL_20230128_202658809.jpg
Den Ă€r grymt bra. 😀
Jag har en av dom iaf😉
Klockmaster har i lager för 12k..

Senast Àndrad:
Äntligen var kap- och gersĂ„gen fastbultad pĂ„ sin Ă€ndstation. Snickarverkstaden blir lĂ„ngsamt bĂ€ttre och bĂ€ttre!
2F160E4B-AA38-4A98-8E21-FEC090F8CA27.jpeg
SĂ„nt dĂ€r blir man glad av att se! 😍
Bra precision i monteringen dÀr sÄ höjden blir rÀtt!

Har inte ens tĂ€nkt tanken att man kan fastmontera den. Min far hit och dit och Ă€r ibland pĂ„ golvet, ibland pĂ„ stativet, ibland pĂ„ trallen, slĂ€pvagnen och Gud vet vad 😂

SĂ„nt dĂ€r blir man glad av att se! 😍
Bra precision i monteringen dÀr sÄ höjden blir rÀtt!

Har inte ens tĂ€nkt tanken att man kan fastmontera den. Min far hit och dit och Ă€r ibland pĂ„ golvet, ibland pĂ„ stativet, ibland pĂ„ trallen, slĂ€pvagnen och Gud vet vad 😂
Tack! Den hĂ€r sĂ„gen Ă€r för lite mer precisionsarbete sĂ„ den ska stĂ„ fast. Den stĂ„r pĂ„ en torsion box som Ă€r stöttad pĂ„ 4 bultar som jag kan justera pĂ„ millimetern om jag nĂ„gon gĂ„ng byter sĂ„g eller kanske slipar ner bĂ€nkskivan lite 😃

Tillbaka
Topp