Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Det kallas Watch face !Hej,
NÄgon som vet vad plattan pÄ tavlan pÄ dw6900 kallas pÄ eBay, dial , dial plate mm har jag sökt pÄ men kÀnns som om jag inte fÄr upp sÄ mycket. Letar efter en vit begagnad
Dina bilder vÀcker verkligen ett osunt begÀr efter den dÀr modellen. Riktigt jÀdra cool!
Det Àr precis sÄdÀr jag förvÀntar mig att det borde se ut pÄ alla med MB6!Har alltid MB6 aktiverat, dÀremot inte blÄtanden.
Bara för att, sÄ hade bÄde 5610an och 5600an RCVD tÀnt
I övrigt Àr, och antagligen kommer förbli, svartmagi
![]()
HÄller med. Men har för mig att klockan försöker synka 4ggr per dygn. Och missar den en synk slocknar RCVD.Det Àr precis sÄdÀr jag förvÀntar mig att det borde se ut pÄ alla med MB6!
Puhhh. LÀttnadens andetag drogs justNi behöver inte efterlysa mig, jag överlevde gymmet i morse och kneget har slÀppt ut mig.
Höll pÄ att missa att det Àr titan-tisdag idag...
![]()
HĂ€lsa Garefield....
För en som inte sÄ bevandrad inom MR-G: vilken Àr den mindre varianten?Sitter och kÀnner mig nöjd med den hÀr.
Var lite sugen pÄ den mindre modellen ocksÄ, den hÀr Àr rÀtt stor, men samtidigt sÄ bekvÀm och smart utförd i bandinfÀstningen att det inte stör. Den Àr bara rejÀl, liksom.
En mycket trevlig klocka, helt enkelt.
![]()
Det verkar vara lite si och sÄ med det. Precis som @roosterman upplever jag att den i princip bara synkar nattetid men MB6 Àr en nyckfull historia som lever sitt eget liv. Jag vet inte heller om texten försvinner efter en viss tid som han verkade vara inne pÄ men det gÄr att kontrollera manuellt nÀr den senast synkade.Nyfiken, verkar vara mÄnga som har Multi Band 6 klockor som "borde" vara syncade typ varje dag. Trots det ser jag vÀldigt ofta att det saknas ett "rcvd" i displayen, varför? Vad har jag missat? Finns det nÄgon anledning till att inte ha detta aktivt?
Jag har noterat att det verkar ske 03:00 men har inte kollat upp det mer noggrant. Jag satt uppe en sömnlös natt och reagerade pÄ att GWGn surrade och det visade sig att den synkade.HÄller med. Men har för mig att klockan försöker synka 4ggr per dygn. Och missar den en synk slocknar RCVD.
Har mÀrkt att mina oftast synkar nattetid, vilket gör att den inte visar RCVD dagtid..
RÀtt observerat men fel slutledning.Jag har dock en teori om att klockan mÄste hÄllas stadigt/ligga still för att den ska synka vilket skulle förklara varför den oftast lyckas pÄ nÀtterna. En annan teori Àr att vÄglÀngderna inte Àr lika "upptagna" nattetid och att det dÀrför Àr lÀttare att ta emot signalen?![]()
Den mindre varianten heter B1000För en som inte sÄ bevandrad inom MR-G: vilken Àr den mindre varianten?
Det verkar vara lite si och sÄ med det. Precis som @roosterman upplever jag att den i princip bara synkar nattetid men MB6 Àr en nyckfull historia som lever sitt eget liv. Jag vet inte heller om texten försvinner efter en viss tid som han verkade vara inne pÄ men det gÄr att kontrollera manuellt nÀr den senast synkade.
Jag har dock en teori om att klockan mÄste hÄllas stadigt/ligga still för att den ska synka vilket skulle förklara varför den oftast lyckas pÄ nÀtterna. En annan teori Àr att vÄglÀngderna inte Àr lika "upptagna" nattetid och att det dÀrför Àr lÀttare att ta emot signalen?
Jag har noterat att det verkar ske 03:00 men har inte kollat upp det mer noggrant. Jag satt uppe en sömnlös natt och reagerade pÄ att GWGn surrade och det visade sig att den synkade.
Du kanske ocksÄ har nÄgra galna teorier att bjuda pÄ?![]()
Haha sĂ„g detta med nu, vill göra affĂ€ren via whatsup ocksĂ„ och inte genom blocket bara dĂ€r ringer varningsklockan, sen priset. Mellan 10 o 12 k fĂ„r man ge för en sĂ„nĂr det bara jag eller Ă€r det ett sjukt lĂ„gt pris pĂ„ en titan square? Kollade sĂ€ljarens andra annonser, bilderna verkar vara klippta och alla annonserna har olika bord/bakgrunder.. verkar vara vĂ€ldigt lurt. Beware om ni handlar pĂ„ blocket.
Bara KĂĂĂP! eller kanske inte....Haha sĂ„g detta med nu, vill göra affĂ€ren via whatsup ocksĂ„ och inte genom blocket bara dĂ€r ringer varningsklockan, sen priset. Mellan 10 o 12 k fĂ„r man ge för en sĂ„n
Klickade du köp pÄ en GA-B001 sen?StÀndigt denna GD-350.... Kanske Àr det en OWG kandidat?
Nej fy fan vad trÄkigt, bÄde klockan och OWG-grejen! ....lr?![]()
![]()
Nope.... Men en GBD-200, den blÄ har jag funderat pÄ ett tag i hemlighet och med Brandfields pris hade jag inga ursÀkter kvar! Du har ju en sÄn va?Klickade du köp pÄ en GA-B001 sen?![]()