• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Svartoak Àr dagens TvÀtt-shock.

20230131_173017.jpg

Nyfiken, verkar vara mÄnga som har Multi Band 6 klockor som "borde" vara syncade typ varje dag. Trots det ser jag vÀldigt ofta att det saknas ett "rcvd" i displayen, varför? Vad har jag missat? Finns det nÄgon anledning till att inte ha detta aktivt?

GWN för 1100. Tokbilligt. Verkligen tokbilligt! Och den finns kvar!

Passa pĂ„ att testa en riktigt bra high end Shock för smĂ„pengar. TyvĂ€rr behöver jag inte en tredje 😊

Sitter och kÀnner mig nöjd med den hÀr.
Var lite sugen pÄ den mindre modellen ocksÄ, den hÀr Àr rÀtt stor, men samtidigt sÄ bekvÀm och smart utförd i bandinfÀstningen att det inte stör. Den Àr bara rejÀl, liksom.

En mycket trevlig klocka, helt enkelt.
20230131_161130.jpg
För en som inte sĂ„ bevandrad inom MR-G: vilken Ă€r den mindre varianten? 🙂
Nyfiken, verkar vara mÄnga som har Multi Band 6 klockor som "borde" vara syncade typ varje dag. Trots det ser jag vÀldigt ofta att det saknas ett "rcvd" i displayen, varför? Vad har jag missat? Finns det nÄgon anledning till att inte ha detta aktivt?
Det verkar vara lite si och sÄ med det. Precis som @roosterman upplever jag att den i princip bara synkar nattetid men MB6 Àr en nyckfull historia som lever sitt eget liv. Jag vet inte heller om texten försvinner efter en viss tid som han verkade vara inne pÄ men det gÄr att kontrollera manuellt nÀr den senast synkade.

Jag har dock en teori om att klockan mÄste hÄllas stadigt/ligga still för att den ska synka vilket skulle förklara varför den oftast lyckas pÄ nÀtterna. En annan teori Àr att vÄglÀngderna inte Àr lika "upptagna" nattetid och att det dÀrför Àr lÀttare att ta emot signalen? :bag:
HÄller med. Men har för mig att klockan försöker synka 4ggr per dygn. Och missar den en synk slocknar RCVD.
Har mÀrkt att mina oftast synkar nattetid, vilket gör att den inte visar RCVD dagtid..
Jag har noterat att det verkar ske 03:00 men har inte kollat upp det mer noggrant. Jag satt uppe en sömnlös natt och reagerade pÄ att GWGn surrade och det visade sig att den synkade.

Du kanske ocksĂ„ har nĂ„gra galna teorier att bjuda pĂ„? 😁

Jag har dock en teori om att klockan mÄste hÄllas stadigt/ligga still för att den ska synka vilket skulle förklara varför den oftast lyckas pÄ nÀtterna. En annan teori Àr att vÄglÀngderna inte Àr lika "upptagna" nattetid och att det dÀrför Àr lÀttare att ta emot signalen? :bag:
RĂ€tt observerat men fel slutledning. 😉
RadiovÄgor studsar mot jonosfÀren för att pÄ sÄ vis komma runt globen. PÄ nÀtterna Àndras strukturen i denna sfÀr (frÄga mig inte varför eller hur) men tydligen studsar radiovÄgorna bÀttre dÄ.

Sen vet ju förstĂ„s alla gshockers att det spelar in om mĂ„nen Ă€r full och venus lĂ€ge mot polstjĂ€rnan, om aik just förlorat en match, om det Ă€r fredagen den 13:e plus ca 1300 andra smĂ„ faktorer. 🙈

Edit: 13000 andra faktorer. 😁

Senast Àndrad:
Är det bara jag eller Ă€r det ett sjukt lĂ„gt pris pĂ„ en titan square? Kollade sĂ€ljarens andra annonser, bilderna verkar vara klippta och alla annonserna har olika bord/bakgrunder.. verkar vara vĂ€ldigt lurt. Beware om ni handlar pĂ„ blocket.

Bilagor

• Screenshot_2023-02-01-02-49-27-437_se.appcorn.Blocket.jpg
    Screenshot_2023-02-01-02-49-27-437_se.appcorn.Blocket.jpg
    225.1 KB · Visningar: 5
För en som inte sĂ„ bevandrad inom MR-G: vilken Ă€r den mindre varianten? 🙂

Det verkar vara lite si och sÄ med det. Precis som @roosterman upplever jag att den i princip bara synkar nattetid men MB6 Àr en nyckfull historia som lever sitt eget liv. Jag vet inte heller om texten försvinner efter en viss tid som han verkade vara inne pÄ men det gÄr att kontrollera manuellt nÀr den senast synkade.

Jag har noterat att det verkar ske 03:00 men har inte kollat upp det mer noggrant. Jag satt uppe en sömnlös natt och reagerade pÄ att GWGn surrade och det visade sig att den synkade.

Du kanske ocksĂ„ har nĂ„gra galna teorier att bjuda pĂ„? 😁
Den mindre varianten heter B1000
Screenshot_20230201-055347.png

Är det bara jag eller Ă€r det ett sjukt lĂ„gt pris pĂ„ en titan square? Kollade sĂ€ljarens andra annonser, bilderna verkar vara klippta och alla annonserna har olika bord/bakgrunder.. verkar vara vĂ€ldigt lurt. Beware om ni handlar pĂ„ blocket.
Haha sÄg detta med nu, vill göra affÀren via whatsup ocksÄ och inte genom blocket bara dÀr ringer varningsklockan, sen priset. Mellan 10 o 12 k fÄr man ge för en sÄn

Tillbaka
Topp