• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

DSC_1514.JPG

Fan fan fan....... Den dÀr villhöver man ju ha:bag::banghead:
Nope.... Men en GBD-200, den blÄ har jag funderat pÄ ett tag i hemlighet och med Brandfields pris hade jag inga ursÀkter kvar! Du har ju en sÄn va?
Ahhh. Trevligt. Jag har "bara" den svarta. :)
Är det brunstkalendern igen? 🐼
Jag lĂ€ste brunett-kalendern och började funder vad i helsike @hepanter höll pĂ„ med 😁

Fan fan fan....... Den dÀr villhöver man ju ha:bag::banghead:

Ahhh. Trevligt. Jag har "bara" den svarta. :)

Jag lĂ€ste brunett-kalendern och började funder vad i helsike @hepanter höll pĂ„ med 😁
Den tiden nĂ€r man fick kalender av företag med nakna/halvnakna tjejer i Ă€r förbi, nu fĂ„r man Kalendrar pĂ„ virkestravar eller bilder pĂ„ lerig Ă„ker istĂ€llet 😉

ApropÄ MB6 och status RCVD, pÄ de av mina klockor som Àven har Bluetooth sÄ verkar klockan föredra att synka via det istÀllet för MB6. Avaktiverade Bluetooth pÄ mina fyrkanter för att kunna se RCVD igen och hÄlla min light-OCD nöjd. :bag: :banghead:

Senast Àndrad:
God morgon! DĂ„ var det fredag och Johnny Cupcakes kommer fram. :)

04D70430-DBB0-4476-8040-A7D083C39CFC.jpeg
Urs va Cupcake Ă€r fin 😍
Sitter och kÀnner mig nöjd med den hÀr.
Var lite sugen pÄ den mindre modellen ocksÄ, den hÀr Àr rÀtt stor, men samtidigt sÄ bekvÀm och smart utförd i bandinfÀstningen att det inte stör. Den Àr bara rejÀl, liksom.

En mycket trevlig klocka, helt enkelt.
20230131_161130.jpg
Det dÀr Àr nog den MRG jag kÀnner att jag saknar, tycker den estetiskt Àr stilrenast...

Man ser ibland pÄ Youtube folk som menar sig köpt en fake G-shock. Vet inte hur vanligt det Àr. De har originalet och kopian och jÀmför dem, men de flesta har vÀl knappast tvÄ exemplar av samma klocka att jÀmföra med sÄ hur gör ni för att minimera risken att gÄ pÄ en sÄdan nit?
Edit: [Adderar en video]

Senast Àndrad:
Man ser ibland pÄ Youtube folk som menar sig köpt en fake G-shock. Vet inte hur vanligt det Àr. De har originalet och kopian och jÀmför dem, men de flesta har vÀl knappast tvÄ exemplar av samma klocka att jÀmföra med sÄ hur gör ni för att minimera risken att gÄ pÄ en sÄdan nit?
Har rÄkat ut för det ett par gÄnger tyvÀrr...
BÀgge sÀljarna har gett med sig efter "bevisning" men trÄkigt ÀndÄ..
Kan inte pÄstÄ att dom sÄlt en fake medvetet , men drygt Àr det ÀndÄ..
Den sista jag fick hem, fick jag sÄn dÀr olustkÀnsla av nÀr jag hade den i handen.. SÄg helt ok ut i annonsen men, men..
Började kolla lite och det visade sig mycket riktigt vara en kopia, om Àn en bra sÄdan. Just den hade jag ingen att jÀmföra mot , men det finns ju som sagt bra videos med fake vs real att kolla pÄ. :)
Finns vissa modeller som Àr mer kopierade Àn andra kan vi sÀga.....
GÀller att göra sÄ bra research det bara gÄr innan köp.
Det finns ALLTID bilder pĂ„ nĂ€tet eller Shockbase att jĂ€mföra med. VAR KRITISK 👍

Är ledig idag. Vilket passar bra för Postnord levererade nyss ett 2m lĂ„ngt och 93kg tungt paket till porten. Efter en hel del möda lyckades jag fĂ„ in det i lĂ€genheten.
Min kÀresta har fÄtt ett löpband i present lite i förskott pÄ alla hjÀrtans dag!
Och ser att Rangeman gick TVÅ timmar efter. Men Ă„tgĂ€rdat nu.

20230201_123107.jpg

Senast Àndrad:
Det finns ALLTID bilder pĂ„ nĂ€tet eller Shockbase att jĂ€mföra med. VAR KRITISK 👍
@SUL

En fördel med G-Shocks hÀr Àr ju att det oftast finns fullt med smÄdetaljer pÄ urtavlan; texter, loggor, grafiska element, linjer. Det visas oftast ocksÄ mycket information pÄ sjÀlva displayen; indikatorer för olika funktioner etc. I tillÀgg sÄ Àr det ofta relativt detaljerade boettlock.
Sammantaget sÄ finns det vÀldigt mÄnga detaljer som förfalskaren kan missa eller inte riktigt fÄ till, vilket förstÄs Àr en fördel för oss.

Bara att leta upp en högupplöst bild pĂ„ hur modellen ska se ut och sen sĂ€tta sig och jĂ€mföra - Hur ser det dĂ€r typsnittet ut? Slutar den dĂ€r linjen pĂ„ rĂ€tt stĂ€lle i relation till den texten, hur mĂ„nga "tegelstenar" fĂ„r plats pĂ„ den hĂ€r raden, etc. Lite som "finn 5 fel" i gamla pysseltidningar.🔍;)

Och förstĂ„s, sĂ„ finns ju Klocksnack och den hĂ€r fantastiska trĂ„den dĂ€r man kan frĂ„ga om man Ă€r osĂ€ker.👍

Senast Àndrad:
GWN för 1100. Tokbilligt. Verkligen tokbilligt! Och den finns kvar!

Passa pĂ„ att testa en riktigt bra high end Shock för smĂ„pengar. TyvĂ€rr behöver jag inte en tredje 😊

Fick sjĂ€lv ett bra pris frĂ„n Itima, ingen megarusning för den Ă€n men för er i trĂ„den kan jag alltid ge en extra hundring rabatt. Grym klocka för pengen, jag har dock insett jag behöver nĂ„got mindre med/flippare av rang/Gravitymaster Ă€r Ă€ndĂ„ favoriten đŸ€“

Tillbaka
Topp