• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jag Àger bÀgge, 5000u har ju Àven annat case back som Àr mer "premium" och ligger skönare pÄ armen. Det kÀnns Àven att kvaliten Àr bÀttre. Men Àr priset avgörande hade jag kört pÄ 5610 den funkar utmÀrkt
Jag började med en 5610 för att sen skaffa en 5000. Gillar bÄda tvÄ men har ingen av modellerna kvar. Men det Àr för att resan i jakten pÄ den perfekt g-shocken aldrig tycks ta slut för min del.

Den röda ramen pÄ 5610 Àr ett stort plus. 5000 har mycket skönare armband.

HĂ€r har man blivit sugen pĂ„ att testa rangeman gw9400. Men dĂ„ lĂ€r jag sĂ€lja 2 st för att hĂ„lla det rimligt. Det vill jag ju inte 😆
16773079394264553604014965812669.jpg

Godmorgon!

Jag Àr i Shock! Min nya Gulfman fick Äka till akuten igÄr, dÄ den visade Äterkommande tecken pÄ imma/ kondens innanför glaset vid varmt kallt, inne ute.

Jag rusade med den till min urmakare.

Hur vanligt Àr det?

Började ocksÄ skruva mig med tankarna - Àr den fake (kommer frÄn Citywatches som verkar drivas av Creationwatches typ?).
Inget talar för fake om jag följer alla steg man bör kolla.

Vad sĂ€ger ni mer erfarna? Har ni rĂ„kat ut för nĂ„got utav ovanstĂ„ende, kondens eller fake-G (ryser
)?

Tack @Aros @Derix för detektivarbetet, men det verkade som att det var lite gammal hederlig magi som krÀvdes för att landa en GBD-200SM.
Efter en veckas hÄrt jobb med att söka i ALLA onlinebutiker om och om igen, sÄ helt plötsligt en fredagkvÀll sÄ var saldot 1 pÄ kulta center.
Vet dock inte hur smart det var att bestÀlla klocka som kommer hem nÄgon dag efter OWG-klockan Äkt pÄ...

Godmorgon!

Jag Àr i Shock! Min nya Gulfman fick Äka till akuten igÄr, dÄ den visade Äterkommande tecken pÄ imma/ kondens innanför glaset vid varmt kallt, inne ute.

Jag rusade med den till min urmakare.

Hur vanligt Àr det?

Började ocksÄ skruva mig med tankarna - Àr den fake (kommer frÄn Citywatches som verkar drivas av Creationwatches typ?).
Inget talar för fake om jag följer alla steg man bör kolla.

Vad sĂ€ger ni mer erfarna? Har ni rĂ„kat ut för nĂ„got utav ovanstĂ„ende, kondens eller fake-G (ryser
)?
Jag har lĂ€st ganska ofta om imma/kondens vid temperaturvĂ€xlingar i olika grupper. The King brukar rĂ„ka ut för det ganska ofta har jag för mig. Har fĂ„tt det sjĂ€lv pĂ„ en 6900 nĂ€r jag grĂ€vde en snögrotta.. Åt barnen.. 🙄

SĂ„ relativt, men inte dundervanligt.. Mittemellan?

Jag har lĂ€st ganska ofta om imma/kondens vid temperaturvĂ€xlingar i olika grupper. The King brukar rĂ„ka ut för det ganska ofta har jag för mig. Har fĂ„tt det sjĂ€lv pĂ„ en 6900 nĂ€r jag grĂ€vde en snögrotta.. Åt barnen.. 🙄

SĂ„ relativt, men inte dundervanligt.. Mittemellan?
Tack för delad erfarenhet. Kan leva med mittemellan. Som jag förstÄtt sÄ Àr det en tini mini bit fukt som stÀngts in vid förseglingen i fabrik, och gör sig till kÀnna vid temperaturvÀxlingar? Urmakaren borde dÄ förhindra att det hÀnder igen genom att lÄta det torka ut, kolla tÀtningen och trycktesta pÄ nytt?
Det var iaf vad hon skulle göra.

Tack för delad erfarenhet. Kan leva med mittemellan. Som jag förstÄtt sÄ Àr det en tini mini bit fukt som stÀngts in vid förseglingen i fabrik, och gör sig till kÀnna vid temperaturvÀxlingar? Urmakaren borde dÄ förhindra att det hÀnder igen genom att lÄta det torka ut, kolla tÀtningen och trycktesta pÄ nytt?
Ja precis, det jag lĂ€st ocksĂ„. DĂ€r de monterar, luftfuktighet osv. Med min 6900 sĂ„ Ă€r det nog inte vid fabrik utan nĂ„gon efter 😅

Det lĂ„ter vettigt 🙂

.

Om imman försvinner relativt fort skulle jag inte oroa mig. VÀrre med de som liksom hÀnger kvar och man t om ser smÄ droppbildningar.

Tillbaka
Topp