• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Har problem med imma som fryser till is pÄ insidan av glaset pÄ en ny Casioak vid minusgrader och fartvind mot klockan. Har utsatt 3 olika square för samma behandling som de klarat galant.
20230206_085450.jpg

Men det Àr vÀl bara ett tillfÀlligt problem va?
Har ocksÄ fÄtt imma pÄ en av mina Casioaks men efter ett par minuter inomhus Àr den borta.
Men visst: det blir ju ett problem om man Àr ute lite lÀngre sÄ det immar igen sÄ klockan blir svÄr att avlÀsa.

Hade precis denna diskussion med @Hans B 1955, sĂ„ lĂ€nge vi hĂ€nger hĂ€r Ă€r det kört. Hamsterhjulet fortsĂ€tter snurra. Klart du ska ha en dw5040 förresten! 😁
53020611_1345409575600213_1468829947094106112_n.gif
Fast det Ă€r ju den bĂ€sta trĂ„den iaf😍
Och jĂ€klar vilka fina Gs det finns samlade hĂ€rđŸ€˜Allt frĂ„n upphittade pĂ„ Ă„tervinning till dom som kostar över 80k. AshĂ€ftigt ju!! 😃

Att försöka stoppa G-shockinköpen eller minska samlingen samtidigt som man hÀnger i denna trÄd Àr en motsÀgelse.
Denna tid pÄ Äret för 2 Är sedan var mitt mÄl att fylla 12-klockorsboxen och sen vara nöjd. DÄ hade jag Ànnu inte skaffat min första G-shock.
Nu har jag 4st fulla 12-klockorsboxar samt en full 6-klockorsbox. Och det Àr 2 klockor som inte fÄr plats i nÄgon box.
För ett tag sedan tÀnkte jag att 2st 12-boxar med G-shock fÄr rÀcka. Men har upptÀckt att det Àr minst ett par till G-shockar jag villhöver.
NÀsta mÄl: fylla en 12-box med bara fyrkanter sen fÄr det rÀcka med fyrkanter.
Det tar aldrig slut! đŸ„Ž

Fast det Ă€r ju den bĂ€sta trĂ„den iaf😍
Och jĂ€klar vilka fina Gs det finns samlade hĂ€rđŸ€˜Allt frĂ„n upphittade pĂ„ Ă„tervinning till dom som kostar över 80k. AshĂ€ftigt ju!! 😃
Det lyfter trĂ„den nĂ€r folk visar upp bredden i sina samlingar.👍

Givetvis underhĂ„llande att det gĂ„r trender och alla lĂ€gger upp bilder pĂ„ samma modell under ett par dagar ocksĂ„đŸ˜„, men personligen tycker jag att det Ă€r extra kul att se all variation.

Hoppas inte den variationen försvinner nÀsta mÄnad nu. Alla foton behöver ju inte vara wristshots.;)

StÀdar och Àter frukost med dagens G.

Försöker va sÄ dÀr cool som mÄnga Àr och uppskatta patina. Men jag blir rÀtt sur faktiskt. Som nyligen nÀr jag hittade en repa pÄ bezelringen pÄ en av mina casio duro. Men man utvecklas som person och jag tycker man ska anvÀnda sakerna man har.

16773950882044823326846890231727.jpg

Tillbaka
Topp