• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Klockbyte pÄ kvÀllskvisten

4B763BFE-4F64-4607-A767-85AFB27024D4.jpeg

Hovrar över köpknappen pĂ„ en G-Shock hos Brandfield.... Men avskyr att de bara har FedEx och det framgĂ„r ingen stans om de Ă€r officiella ÅF?
Ser att flera av er handlat dÀr men kÀnner mig osÀker.

Hydromod? Har du fyllt klockan med olja? DĂ„ mĂ„ste ju klockan bli vattentĂ€t till tusentals meter 😳
StĂ€mmer. Är iofs inte en olja men tusentals meter stĂ€mmer. Speciellt kul pĂ„ den lilla F105:an. 😊

Jag körde lite mer vetenskaplig metod med vakuumsugning och riktig 3M vÀtska men bra WR blir det.

StĂ€mmer. Är iofs inte en olja men tusentals meter stĂ€mmer. Speciellt kul pĂ„ den lilla F105:an. 😊

Jag körde lite mer vetenskaplig metod med vakuumsugning och riktig 3M vÀtska men bra WR blir det.
Fi fan vad coolt đŸ˜ƒđŸ€™đŸ€ 

Men lÀcker inte oljan ut vid knapparna eller rÀcker det med en standard gummipackning? Och hur blir betraktningsvinkeln? Blir det som pÄ en Applewatch?

Hovrar över köpknappen pĂ„ en G-Shock hos Brandfield.... Men avskyr att de bara har FedEx och det framgĂ„r ingen stans om de Ă€r officiella ÅF?
Har köpt av dem flera gĂ„nger. Inga som helst problem. Vet inte om de Ă€r officiella ÅF, men jag skulle inte oroa mig för att det Ă€r kopior eller sĂ„.

Handlar du över en viss summa (1000, 1500 eller nÄgot i den stilen) ger rabattkoden BF30shopping 30 eur rabatt.

Edit: för mig har FedEx funkar fint. Om jag inte varit hemma har de levererat till nÀrmaste ombud senare samma dag.

Har lite för mycket egna projekt bara och har dessutom lyckats sabba en klocka i mina experiment sÄ vet inte om jag Àr redo att ge mig pÄ nÄgon annans klocka utan att öva lite mer först.
Hojta till bara 😊

Har sjĂ€lv letat efter den vĂ€tskan flera gĂ„nger genom Ă„ren men bara hittat i stora förpackningar dvs svindyrt sĂ„ det har aldrig blivit nĂ„gon hydromodd sĂ„ jag kan vĂ€nta ett bra tag till om det Ă€r sĂ„ 😂

Har köpt av dem flera gĂ„nger. Inga som helst problem. Vet inte om de Ă€r officiella ÅF, men jag skulle inte oroa mig för att det Ă€r kopior eller sĂ„.

Handlar du över en viss summa (1000, 1500 eller nÄgot i den stilen) ger rabattkoden BF30shopping 30 eur rabatt.
TyvÀrr fungerar inte den koden för mig. Har vÀlkomnst-rabatten iaf! Men fÄr man med stÀmplat garantikort?

Men lÀcker inte oljan ut vid knapparna eller rÀcker det med en standard gummipackning?
Klarar packningarna 20bar frĂ„n utsidan lĂ€r de klara lika mycket frĂ„n insidan tĂ€nker jag. Inte riktigt rĂ€tt nĂ€r det gĂ€ller baksidan kanske dĂ€r vattentrycket komprimerar packningen men det rĂ€cker gott för att hĂ„lla kvar vĂ€tskan pĂ„ insidan. Är ju ingen tryckskillnad mellan utsida och insida vid vanlig anvĂ€ndning. Sen ska man nog vara lite försiktig med att lĂ€mna den i solen om vĂ€rmen fĂ„r oljan/vĂ€tskan att expandera för mycket lĂ€r det kunna lĂ€cka eller i vĂ€rsta fall trycka ut glaset.

Hojta till bara 😊

Har sjĂ€lv letat efter den vĂ€tskan flera gĂ„nger genom Ă„ren men bara hittat i stora förpackningar dvs svindyrt sĂ„ det ha tallrik blivit nĂ„gon hydromodd sĂ„ jag kan vĂ€nta ett bra tag till om det Ă€r sĂ„ 😂
Ja, jag hade samma problem men till slut fick jag tag pÄ nÄgon vÀlvillig sÀljare hos 3M som skickade ett produktprov som jag haft stÄende flera Är. Fortfarande lite osÀker pÄ hur jag lyckades med det men Àr iaf tacksam.

NÀst bÀsta alternativet tror jag Àr nÄgon tunnflytande silikonolja. Finns lite överallt, se bara till att den inte innehÄller nÄgra lösningsmedel. Det kan sabba modulen/urverket.

Ja, jag hade samma problem men till slut fick jag tag pÄ nÄgon vÀlvillig sÀljare hos 3M som skickade ett produktprov som jag haft stÄende flera Är. Fortfarande lite osÀker pÄ hur jag lyckades med det men Àr iaf tacksam.

NÀst bÀsta alternativet tror jag Àr nÄgon tunnflytande silikonolja. Finns lite överallt, se bara till att den inte innehÄller nÄgra lösningsmedel. Det kan sabba modulen/urverket.
Min research har alltid resulterat i att det Àr 3M vÀtskan som gÀller.

Som sagt, absolut ingen panik pĂ„ nĂ„got sĂ€tt men skulle du kĂ€nna dig sugen nĂ„gon gĂ„ng sĂ„ hade jag varit tacksam om du kunde kirra min â˜ș
Den har dessutom vanligt boettlock sĂ„ inte lika pilligt som med smĂ„ skruvar 😉

Klarar packningarna 20bar frĂ„n utsidan lĂ€r de klara lika mycket frĂ„n insidan tĂ€nker jag. Inte riktigt rĂ€tt nĂ€r det gĂ€ller baksidan kanske dĂ€r vattentrycket komprimerar packningen men det rĂ€cker gott för att hĂ„lla kvar vĂ€tskan pĂ„ insidan. Är ju ingen tryckskillnad mellan utsida och insida vid vanlig anvĂ€ndning. Sen ska man nog vara lite försiktig med att lĂ€mna den i solen om vĂ€rmen fĂ„r oljan/vĂ€tskan att expandera för mycket lĂ€r det kunna lĂ€cka eller i vĂ€rsta fall trycka ut glaset.
Jag har en UX och den har ju ett flexibelt baklock för att tillÄta att oljan expanderar vilket som du sÀger kanske kan bli problematiskt i G-Shocken. Jag visste inte att man kunde hydromodda en G-Shock sÄ jag fick lite baköversveis nÀr jag lÀste ditt inlÀgg. FortsÀtt gÀrna med uppdateringar!

Köpte min blÄ GBD-200 i februari och det funkade bra för mig. Fick 10% rabatt som förstagÄngs kund men min vanliga mail gick inte att annvÀnda men jobbmailen funkade.

TyvÀrr mÄste jag ge en heads up pÄ denna, det tar emot men jag försöker hÄlla mig till ett visst antal klockor och nÄgot behöver lÀmna nÀr nytt ska in. Finns pÄ PM för mer info och bra pris utlovas.
20230319_143408-01.jpeg
20230319_143415-01.jpeg
20230318_135420-01.jpeg

Tillbaka
Topp