Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Sen fÄr du komma upp pÄ en fika och lite G-shockprovning pÄ norra sidan lÀnsgrÀnsenSe men inte prova.... Men jag kan hÄlla mig nÀr det Àr mindre Àn 100 timmar kvar!!
Kan man skicka sin fyrkant till dig och fÄ den fixad?TvÄ Àr hydromoddade med 3M Fluorinert vÀtska. Ett ordentligt steg upp i kontrast och lÀsbarhet. Kul projekt, kommer nog bli fler har jag en kÀnsla av.
Hydromod? Har du fyllt klockan med olja? DÄ mÄste ju klockan bli vattentÀt till tusentals meterTvÄ Àr hydromoddade med 3M Fluorinert vÀtska. Ett ordentligt steg upp i kontrast och lÀsbarhet. Kul projekt, kommer nog bli fler har jag en kÀnsla av.
StĂ€mmer. Ăr iofs inte en olja men tusentals meter stĂ€mmer. Speciellt kul pĂ„ den lilla F105:an.Hydromod? Har du fyllt klockan med olja? DĂ„ mĂ„ste ju klockan bli vattentĂ€t till tusentals meter
Kan man skicka sin fyrkant till dig och fÄ den fixad?
Fi fan vad cooltStĂ€mmer. Ăr iofs inte en olja men tusentals meter stĂ€mmer. Speciellt kul pĂ„ den lilla F105:an.
The Little Watch That Could
Seeing the thread about the oil filled omega reminded me to finally post this... I did this a couple of years ago with a bright green Casio F-91W with Extra Virgin Olive Oil, because why the hell not :D I work offshore occasionally and in the past couple of years I have had the opportunity...forum.tz-uk.com
Jag körde lite mer vetenskaplig metod med vakuumsugning och riktig 3M vÀtska men bra WR blir det.
Men lĂ€cker inte oljan ut vid knapparna eller rĂ€cker det med en standard gummipackning? Och hur blir betraktningsvinkeln? Blir det som pĂ„ en Applewatch?StĂ€mmer. Ăr iofs inte en olja men tusentals meter stĂ€mmer. Speciellt kul pĂ„ den lilla F105:an.
The Little Watch That Could
Seeing the thread about the oil filled omega reminded me to finally post this... I did this a couple of years ago with a bright green Casio F-91W with Extra Virgin Olive Oil, because why the hell not :D I work offshore occasionally and in the past couple of years I have had the opportunity...forum.tz-uk.com
Jag körde lite mer vetenskaplig metod med vakuumsugning och riktig 3M vÀtska men bra WR blir det.
Har köpt av dem flera gÄnger. Inga som helst problem. Vet inte om de Àr officiella à F, men jag skulle inte oroa mig för att det Àr kopior eller sÄ.Hovrar över köpknappen pÄ en G-Shock hos Brandfield.... Men avskyr att de bara har FedEx och det framgÄr ingen stans om de Àr officiella à F?
Ser att flera av er handlat dÀr men kÀnner mig osÀker.
Hojta till baraHar lite för mycket egna projekt bara och har dessutom lyckats sabba en klocka i mina experiment sÄ vet inte om jag Àr redo att ge mig pÄ nÄgon annans klocka utan att öva lite mer först.
TyvÀrr fungerar inte den koden för mig. Har vÀlkomnst-rabatten iaf! Men fÄr man med stÀmplat garantikort?Har köpt av dem flera gÄnger. Inga som helst problem. Vet inte om de Àr officiella à F, men jag skulle inte oroa mig för att det Àr kopior eller sÄ.
Handlar du över en viss summa (1000, 1500 eller nÄgot i den stilen) ger rabattkoden BF30shopping 30 eur rabatt.
Klarar packningarna 20bar frĂ„n utsidan lĂ€r de klara lika mycket frĂ„n insidan tĂ€nker jag. Inte riktigt rĂ€tt nĂ€r det gĂ€ller baksidan kanske dĂ€r vattentrycket komprimerar packningen men det rĂ€cker gott för att hĂ„lla kvar vĂ€tskan pĂ„ insidan. Ăr ju ingen tryckskillnad mellan utsida och insida vid vanlig anvĂ€ndning. Sen ska man nog vara lite försiktig med att lĂ€mna den i solen om vĂ€rmen fĂ„r oljan/vĂ€tskan att expandera för mycket lĂ€r det kunna lĂ€cka eller i vĂ€rsta fall trycka ut glaset.Men lĂ€cker inte oljan ut vid knapparna eller rĂ€cker det med en standard gummipackning?
Ja, jag hade samma problem men till slut fick jag tag pÄ nÄgon vÀlvillig sÀljare hos 3M som skickade ett produktprov som jag haft stÄende flera Är. Fortfarande lite osÀker pÄ hur jag lyckades med det men Àr iaf tacksam.Hojta till bara
Har sjÀlv letat efter den vÀtskan flera gÄnger genom Ären men bara hittat i stora förpackningar dvs svindyrt sÄ det ha tallrik blivit nÄgon hydromodd sÄ jag kan vÀnta ett bra tag till om det Àr sÄ
Min research har alltid resulterat i att det Àr 3M vÀtskan som gÀller.Ja, jag hade samma problem men till slut fick jag tag pÄ nÄgon vÀlvillig sÀljare hos 3M som skickade ett produktprov som jag haft stÄende flera Är. Fortfarande lite osÀker pÄ hur jag lyckades med det men Àr iaf tacksam.
NÀst bÀsta alternativet tror jag Àr nÄgon tunnflytande silikonolja. Finns lite överallt, se bara till att den inte innehÄller nÄgra lösningsmedel. Det kan sabba modulen/urverket.
Jag har en UX och den har ju ett flexibelt baklock för att tillĂ„ta att oljan expanderar vilket som du sĂ€ger kanske kan bli problematiskt i G-Shocken. Jag visste inte att man kunde hydromodda en G-Shock sĂ„ jag fick lite baköversveis nĂ€r jag lĂ€ste ditt inlĂ€gg. FortsĂ€tt gĂ€rna med uppdateringar!Klarar packningarna 20bar frĂ„n utsidan lĂ€r de klara lika mycket frĂ„n insidan tĂ€nker jag. Inte riktigt rĂ€tt nĂ€r det gĂ€ller baksidan kanske dĂ€r vattentrycket komprimerar packningen men det rĂ€cker gott för att hĂ„lla kvar vĂ€tskan pĂ„ insidan. Ăr ju ingen tryckskillnad mellan utsida och insida vid vanlig anvĂ€ndning. Sen ska man nog vara lite försiktig med att lĂ€mna den i solen om vĂ€rmen fĂ„r oljan/vĂ€tskan att expandera för mycket lĂ€r det kunna lĂ€cka eller i vĂ€rsta fall trycka ut glaset.
Tror inte att jag fick stÀmplat garantikort. Har nog aldrig fÄtt det nÀr jag köpt G-shock pÄ nÀtet nÀr jag tÀnker efter. Men kvittot funkar som garanti.TyvÀrr fungerar inte den koden för mig. Har vÀlkomnst-rabatten iaf! Men fÄr man med stÀmplat garantikort?
Köpte min blÄ GBD-200 i februari och det funkade bra för mig. Fick 10% rabatt som förstagÄngs kund men min vanliga mail gick inte att annvÀnda men jobbmailen funkade.Hovrar över köpknappen pÄ en G-Shock hos Brandfield.... Men avskyr att de bara har FedEx och det framgÄr ingen stans om de Àr officiella à F?
Ser att flera av er handlat dÀr men kÀnner mig osÀker.
Den Àr sÄ bra! Och riktigt krispiga bilder du tar.TyvÀrr mÄste jag ge en heads up pÄ denna, det tar emot men jag försöker hÄlla mig till ett visst antal klockor och nÄgot behöver lÀmna nÀr nytt ska in. Finns pÄ PM för mer info och bra pris utlovas.
Tack sÄ mycket. Den Àr ju det! Gillar den vÀldigt mycket och det tar emot att lÄta den gÄ.Den Àr sÄ bra! Och riktigt krispiga bilder du tar.