• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

BÀst att man inte skriver dumheter i trÄden nu :nailbiting:
2139B456-170A-49FE-B6CC-66BE13CEB905.jpeg

Har tvÀttstugan ikvÀll. Och hÀmtade ut ett paket frÄn USA.

20230403_173042.jpg

Som innehöll en sÄdan.

20230403_173423.jpg

En "thrower". Avsedd att lysa lÄngt. En "dedomed" LED i en slÀt stor reflektor gör att hotspoten blir liten och intensiv.

20230403_173438.jpg

USB-C port gör att den kan laddas med mobilladdaren. Enkelt och praktiskt.
Även om jag som ficklampsnörd Ă€ndĂ„ ofta brukar ladda batterierna i en dedikerad laddare.

20230403_175527.jpg

Precis lagom i handen.

20230403_175324.jpg

Det konstiga Àr att mÄnga bluffannonser Àr med Blocketpaketet. FörstÄr inte hur de kan komma över pengar pÄ det sÀttet.
Pengarna hĂ„lls ju av Blocket för att köparen ska ha 24 timmar pĂ„ sig att godkĂ€nna varan. Hade det vart "enbart swish" hade jag dragit örona Ă„t mig pĂ„ stört.. đŸ€”

NÄn som kan tipsa om en klocka som har ca 6-8 larm per dag? Sonen (6 Är) har en pÄminnelseklocka som vibrerar men han mÀrker inte den (obegripligt) sÄ vi vill skaffa en med ljud. Kollade pÄ nÄgra andra Casio (exv F91w) men den har ju bara ett larm per dag vad jag förstÄr? Hittar banne mig ingen med flera larm? Kan det finnas nÄgon Gshock modell mindre med möjlighet till flera larm per dygn?

NÄn som kan tipsa om en klocka som har ca 6-8 larm per dag? Sonen (6 Är) har en pÄminnelseklocka som vibrerar men han mÀrker inte den (obegripligt) sÄ vi vill skaffa en med ljud. Kollade pÄ nÄgra andra Casio (exv F91w) men den har ju bara ett larm per dag vad jag förstÄr? Hittar banne mig ingen med flera larm? Kan det finnas nÄgon Gshock modell mindre med möjlighet till flera larm per dygn?
KÀnner inte till om man kan fÄ ut 6-8 pÄ nÄgon G-shock. Men exempelvis GW-5610 har 5 dagliga alarm. Men den kanske Àr i största laget för en sexÄring

Edit: Behöver du kommer ner i storlek finns ju Àven Baby G-Shock. Men Àven de Àr relativt stora.

Som @Nygren sÀger, svÄrt med sÄ mÄnga larm. Men rÀcker det med fem sÄ kan du kolla upp GXS- och GZX-serierna.
Sitter en GZX pÄ min 6-Äring sedan i lördags :)
Screenshot_2023-04-04-08-38-18-186-edit_com.google.android.apps.photos.jpg

Ga-810b trött pÄ armband. DÄlig koll pÄ g-shocks, gÄr det fÄ tag pÄ hela case till denna modellen i andra fÀrger? Tips pÄ vart?
Screenshot_20230403-195252_Gallery.jpg
Ett par exempel.
BÀgge Àr sÀljare som funkar bra att handla frÄn. :)

Israel: (=moms+tull+ lite lÀngre leveranstid) Samma sÀljare har vitt, blÄtt, rött, lila och svart.

Tyskland: (=snabbt och moms/tullfritt)

Tillbaka
Topp