• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Betraktningsvinkeln Àr grym.
Äntligen kan man snegla ner pĂ„ klockan under trĂ„kiga möten utan att bli upptĂ€ckt. ^^

PXL_20230407_142959829.jpg

PXL_20230407_142758296.jpg

Fick klockan igÄr sÄ har inte hunnit kolla det Àn.
Den stod pÄ M nÀr jag fick den och sÄ nu ocksÄ.
Men jag har reagerat över att flera G-shocks tÀnder autoljuset Àven i full rumsbelysning.
Vilket Àr onödigt eftersom den inte laddar upp i nÀrheten sÄ fort som den dÄ laddar ur.
Ja rumsbelysning ligger nog i grĂ„zonen vad gĂ€ller att trigga den dĂ€r funktionen antar jag. Det Ă€r nog snarare sĂ„ att man fĂ„r tĂ€nka att den inte triggas under dagsljus utomhus. đŸ€·â€â™‚ïž

Senast Àndrad:
Du menar den hĂ€r diskreta Transvestitbussen? 😁
IMG_20230407_175903.jpg

Det Ă€r lugnt, den Ă€r camouflerad😎
IMG_20230407_175838.jpg

Och en klockbild förstĂ„s😃
IMG_20230407_175935.jpg
Störtskön PersonalingĂ„ng! 😂
Öppnar man dörren blir man begravd av brĂ„te :hilarious:

Jag gillar sĂ€rskilt att den Ă€r utrustad med "sotade" reflektorer sĂ„ att det inte ska blĂ€nda i mörker 😂

Senast Àndrad:
Ja rumsbelysning ligger nog i grĂ„zonen vad gĂ€ller att trigga den dĂ€r funktionen antar jag. Det Ă€r nog snarare sĂ„ att man fĂ„r tĂ€nka att den inte triggas under dagsljus utomhus. đŸ€·â€â™‚ïž

Ja tror att det Ă€r sĂ„. Det Ă€r intressant det hĂ€r med ögats uppfattning av ljusstyrka. Även en molnig dag Ă€r det mĂ„ngfaldigt ljusare Ă€n en stark inomhusbelysning. Och nĂ€r solen stĂ„r högt upp pĂ„ himlen en solig dag kan det vara 100-200ggr ljusare Ă€n fullgod lĂ€s och arbetsbelysning inomhus. Och vad jag förstĂ„r rĂ€cker inte vanligt inomhusljus för att upprĂ€tthĂ„lla laddningen i en ljusdriven klocka. Än mindre om autoljus Ă€r aktiverat sĂ„ att skĂ€rmen tĂ€nds ideligen nĂ€r man vrider pĂ„ armen.

Störtskön PersonalingĂ„ng! 😂
Öppnar man dörren blir man begravd av brĂ„te :hilarious:

Jag gillar sĂ€rskilt att den Ă€r utrustad med "sotade" reflektorer sĂ„ att det inte ska blĂ€nda i mörker 😂
Det gĂ€ller att vara kvick som helsike nĂ€r man öppnar personalingĂ„ngen helt enkelt😁 Fast dĂ€r ligger nog ett par hundra i pant😃
Stealth-extraljus har du vĂ€l hört talas om förrut?? 😎
Förr i tiden stod det Skanetrafiken (utan ring över första a't) pĂ„ motorhuven.. Kan ju sĂ€ga att det var en obra dekal att ha nĂ€r man skulle smyga förbi tullen pĂ„ vĂ€g hem frĂ„n Tysklandet med flytande last i skĂ„pet😳

Och förstĂ„s ett par klockor med matchande pĂ„sklĂ€mmor för topic😉
IMG_20230407_192215.jpg

Glad PĂ„sk 🙂

Sitter och kollar efter min första husvagn till mig och min dotter. Grymt svĂ„rt 😅

1680940948287947434736922199885.jpg
Jag sÄg ett monster till vagn igÄr....
IMG_20230407_172100.jpg

Overkill * 100 till tvÄ personer.....

Vagnarna blev lite bredare en bit in pÄ 2000-talet vill jag minnas och Àven om det inte Àr mer Àn 20 cm sÄ gör det vÀldigt mycket sÄ det kan vara vÀrt att tÀnka pÄ.

Tillbaka
Topp