• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Screenshot_2023-04-20-15-44-00-407-edit_com.android.chrome.jpg
Zaku 🙂
Screenshot_2023-04-20-15-55-48-82_b5f6883d2c20a96c53babc0b4ac88108.jpg

En frÄga vad kan en DW-6900 utan kvitto och inget mer Àn en svart plÄt lÄda vara vÀrd?

Lyser bra och jag vet inte om den fÄtt nytt batteri eller om den hÄller tÀt men ser bra ut.
En i bra skick skulle vÀl ja chansa pÄ runt 600kr, dock ser ja att skruvarna pÄ baksidan Àr olika vilket inte Àr korrekt, detta sÀnker priset lite eftersom frÄgor kommer stÀllas om tÀthet osv.

SĂ„ har jag kommit hem igen.
Och börjar med paketet frÄn v0n.

20230420_202218.jpg

20230420_202545.jpg

20230420_202642.jpg

20230420_202851.jpg

Tack @v0n för ett utmÀrkt byte!
Och tack för lite lördagsgodis.
Jag tĂ€nkte mig ju inte först ett byte men mycket glad att du kontaktade mig. Älskar denna klocka direkt! 🙂
Blir intressant att höra vad du tycker om 6900an imorgon.

Det andra paketet av tre innehöll en helikopter.
Betydligt större Àn min första mikromodell.
Och fungerar som en riktig helikopter med swashplate och bakpropeller som motverkar rotorns vridmoment genom att blÄsa Ät sidan. Inte som den lilla vars konstruktion vad jag vet inte finns pÄ nÄn riktig helikopter, med en liten propeller bak som justerar lutningen genom att blÄsa upp eller ner!
Vem vet vad detta leder till? Kanske jag en dag övningsflyger pÄ riktigt med @Sonnyboy ?

20230420_211226.jpg

Senast Àndrad:
Det andra paketet av tre innehöll en helikopter.
Betydligt större Àn min första mikromodell.
Och fungerar som en riktig helikopter med swashplate och bakpropeller som motverkar rotorns vridmoment genom att blÄsa Ät sidan. Inte som den lilla vars konstruktion vad jag vet inte finns pÄ nÄn riktig helikopter, med en liten propeller bak som justerar lutningen genom att blÄsa upp eller ner!
Vem vet vad detta leder till? Kanske jag en dag övningsflyger pÄ riktigt med @Sonnyboy ?

20230420_211226.jpg
Den lilla helikoptern har ju samma lösning som t ex en Kamov KA-52 med huvudrotorblad som snurrar motsatt riktning mot varandra. Och Sikorsky 92 har ju en tiltad stjĂ€rtrotor som Ă€ven ger lite lyft. Är den stora helikoptern lĂ€ttmanövrerad?

Tillbaka
Topp