• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Nu har jag haft pĂ„ Mig klockan hela dagen och mĂ„ste bara sĂ€ga den Ă€r mycket bekvĂ€m att bĂ€ra. Var pĂ„ ett cafĂ© hĂ€r i Linköping och blev noggrant iakttagen av en GMT Master II bĂ€rare, som tittade mer mot klockan Ă€n mot gumman! 😂 Bakgrunden Ă€r ett foto som min far tagit ifrĂ„n Troms Fylke i Nordnorge, dĂ€r jag har halva mina rötter. Tyckte det passade in. 😊
IMG_5827.jpeg

Bild direkt under cardio. Positiv överraskad av denna röding. NÄgon som har erfarenhet av att klippa original gummibandet, sÄ man inte fÄr en sÄ stor flÀrp?
B8046B33-8370-4DA3-96B9-E4D1DF6E75D6.jpeg

Japp, har gjort det pÄ ett par modeller. Tror att en vass kniv pÄ en skÀrbrÀda Àr bÀttre Àn att klippa med en sax. Resin Àr ett vÀldigt segt material. Det finns en kille hÀr i gruppen som Àr expert pÄ att korta av och putsa till armbandet sÄ det ser ut att vara fabriksgjort, minns inte vem nu.

Japp, har gjort det pÄ ett par modeller. Tror att en vass kniv pÄ en skÀrbrÀda Àr bÀttre Àn att klippa med en sax. Resin Àr ett vÀldigt segt material. Det finns en kille hÀr i gruppen som Àr expert pÄ att korta av och putsa till armbandet sÄ det ser ut att vara fabriksgjort, minns inte vem nu.
Undra vem denna grabb Àr? Grabben fÄr gÀrna PMa mig. :)

Undra vem denna grabb Àr? Grabben fÄr gÀrna PMa mig. :)
Ping @dragonhf

Snubblade över denna nÀr jag var pÄ jakt efter annat. Vettigt pris för GW-9400Y ifall nÄgon Àr sugen? Ca 3300kr med gratis frakt.

Maj nyheter, dom har verkligen gÄtt loss pÄ fÀrgerna till 2100.

Bilagor

• Screenshot_20230501-220646.png
    Screenshot_20230501-220646.png
    237.1 KB · Visningar: 3
  • Screenshot_20230501-220624.png
    Screenshot_20230501-220624.png
    242.1 KB · Visningar: 3
Den rosa var jĂ€kligt kaxig😃

Älskart. đŸ„°

Snubblade över denna nÀr jag var pÄ jakt efter annat. Vettigt pris för GW-9400Y ifall nÄgon Àr sugen? Ca 3300kr med gratis frakt.
Med koden BF30shopping hamnar man strax under 3k. Inte dÄligt.

Är det nĂ„gon som vet vilken modell det hĂ€r kan tĂ€nkas vara? Det ser ut som en GW-200 men jag hittar inte just denna fĂ€rgkombo med blĂ„ text och blĂ„tintad display pĂ„ Shockbase. đŸ€”

Screenshot_20230501_221743_YouTube.jpg
Ser ut som GW-200RB

Edit: Den Àr en GW-225C

Med koden BF30shopping hamnar man strax under 3k. Inte dÄligt.
Ah, Ă€nnu bĂ€ttre! 👍
Ser ut som GW-200RB
Nja, den verkar inte ha tough solar och har Àven blÄ display samt blÄ text pÄ bezeln. Det finns flera snarlika varianter men jag kan inte se just denna. Det kan hÀnda att det Àr nÄgon typ av LE som inte finns pÄ Shockbase, jag har inte luskat runt dÀr tidigare men fick uppfattningen att det i princip var en komplett databas.

Nja, den verkar inte ha tough solar och har Àven blÄ display samt blÄ text pÄ bezeln. Det finns flera snarlika varianter men jag kan inte se just denna. Det kan hÀnda att det Àr nÄgon typ av LE som inte finns pÄ Shockbase, jag har inte luskat runt dÀr tidigare men fick uppfattningen att det i princip var en komplett databas.
Tror den Ă€r en GW-225C. Har uppdaterat mitt svar ovan. 🙂

Ah, Ă€nnu bĂ€ttre! 👍

I princip, men inte fullstÀndig. Jag har fÄtt med en som inte var med förrÀn jag uppmÀrksammade det Ät skaparen. Sen har jag (och eventuellt @roosterman) en fÀrgkombo av en DW-6900S som inte Àr med, Àn.

Tror den Ă€r en GW-225C. Har uppdaterat mitt svar ovan. 🙂
Tack! SÄg att det fanns en vettigt prissatt pÄ Ebay Japan och det Àr klart att man blir sugen men hur mÄr batterierna/modulerna nÀr de börjar bli till Ären? Den borde vara runt 15 Är gammal och det kanske Àr tveksamt om det Àr möjligt att byta ut eventuella förÄldrade delar?
I princip, men inte fullstÀndig. Jag har fÄtt med en som inte var med förrÀn jag uppmÀrksammade det Ät skaparen. Sen har jag (och eventuellt @roosterman) en fÀrgkombo av en DW-6900S som inte Àr med, Àn.
Exotisch, som tyskarna sĂ€ger! 😎 LĂ€gg gĂ€rna upp en bild om du har tid och lust.

Tack! SÄg att det fanns en vettigt prissatt pÄ Ebay Japan och det Àr klart att man blir sugen men hur mÄr batterierna/modulerna nÀr de börjar bli till Ären? Den borde vara runt 15 Är gammal och det kanske Àr tveksamt om det Àr möjligt att byta ut eventuella förÄldrade delar?

Exotisch, som tyskarna sĂ€ger! 😎 LĂ€gg gĂ€rna upp en bild om du har tid och lust.
"Exotisch sÀger dem, ja det betyder bra pÄ tyska. "

HĂ€r Ă€r tidigare inlĂ€gg: https://klocksnack.se/threads/🧾-officiella-g-shocktrĂ„den.24037/post-4510206

Har nÄgra riktigt fina 90-talare. Hade varit mer orolig för plasten, batteriet Àr ju bara att byta :)
Med det sagt sÄ Àr det nog ÀndÄ skicket pÄ just det unika exemplaret som avgör. Har den anvÀnts hÄrt och varit mycket ute i solen etc...

Tillbaka
Topp