• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Vad skall man addera till dessa tvÄ tycker ni??
IMG_3286.jpeg
En ana-digi kanske? LÀgg till en Mudmaster (GWG-1000/2000) eller en Casioak (gÀrna semistÄlis) sÄ har du allt man egentligen behöver, enligt min ringa Äsikt. :)

Om man skall Ă€ga en Frogman, vilken skall man leta efter dĂ„? En del entusiaster menar ju 9000 serien, men vill höra er mening. Jag vill ju anvĂ€nda den ocksĂ„. 😊

Jag sÄg en kattuggla nÀr jag var ute och sprang tidigare sÄ jag gav mig ut i skogen igen med kameran för att kunna fÄnga den men ingen lycka....
NÄvÀl det Àr mycket hÀrligt att vara ute nu, hÀr kommer en bild för lite on-topic.
IMG_20230524_200214.jpg

Tittar pĂ„ en Frogman ur 1000 serien pĂ„ nĂ€tet. Om man köper GWF-D1000 pĂ„ amazon sĂ„ blir rĂ€kneexemplet sĂ„ hĂ€r innan utcheckning. De sĂ€nder frĂ„n Japan. Åker jag pĂ„ 25% moms hĂ€r i Sverige dĂ„?
Medan i den danska nĂ€tbutiken blir samma klocka 1500 dyrare. Är det tryggare att köpa pĂ„ yourwatches.se tror ni?

Bilagor

• IMG_6258.jpeg
    IMG_6258.jpeg
    98 KB · Visningar: 3
Tittar pĂ„ en Frogman ur 1000 serien pĂ„ nĂ€tet. Om man köper GWF-D1000 pĂ„ amazon sĂ„ blir rĂ€kneexemplet sĂ„ hĂ€r innan utcheckning. De sĂ€nder frĂ„n Japan. Åker jag pĂ„ 25% moms hĂ€r i Sverige dĂ„?
Medan i den danska nĂ€tbutiken blir samma klocka 1500 dyrare. Är det tryggare att köpa pĂ„ yourwatches.se tror ni?
DĂ€r Ă€r en stjĂ€rna efter ”Estimated tax
” vad stĂ„r det för? Amazon Ă€r supertryggt att handla frĂ„n och brukar vara tydliga med vad som ingĂ„r. Men om det inte tydligt framgĂ„r att skatt och frakt ingĂ„r skulle jag för sĂ€kerhets skull rĂ€kna med att moms tillkommer.

Spana in denna och hoppas den inte rusar i slutet. Tryggt? NĂ€. Awesome box? Ja.

DĂ€r Ă€r en stjĂ€rna efter ”Estimated tax
” vad stĂ„r det för? Amazon Ă€r supertryggt att handla frĂ„n och brukar vara tydliga med vad som ingĂ„r. Men om det inte tydligt framgĂ„r att skatt och frakt ingĂ„r skulle jag för sĂ€kerhets skull rĂ€kna med att moms tillkommer.
Den dÀr stjÀrnan Àr mystisk. Det betyder nog att man skall checka sitt lands bestÀmmelser, ergo Äker man vÀl pÄ moms. Och dÄ Àr det nog billigare att köpa ifrÄn den danska nÀtbutiken.

Tillbaka
Topp