• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

God torsdag pĂ„ er 😃
Imorrn Ă€r det freedag😁
IMG_20230525_054813.jpg

Tittar pĂ„ en Frogman ur 1000 serien pĂ„ nĂ€tet. Om man köper GWF-D1000 pĂ„ amazon sĂ„ blir rĂ€kneexemplet sĂ„ hĂ€r innan utcheckning. De sĂ€nder frĂ„n Japan. Åker jag pĂ„ 25% moms hĂ€r i Sverige dĂ„?
Medan i den danska nĂ€tbutiken blir samma klocka 1500 dyrare. Är det tryggare att köpa pĂ„ yourwatches.se tror ni?

Jag tÀnker hÀr att "estimated tax to be collected" i alla fall inte borde bara 0. SÄ det blir nog att betala i efterhand.

En liten frÄga bara. Kan man isolera dessa sÄ att jorden inte fryser sÄ lÀtt pÄ vintern? Typ isolering, platonmatta, drÀnering? Jag snackade om detta med frugan igÄr nÀmligen

Hmm, bra frÄga. Skulle tro att min lösning Àr ganska "ofrysig". Dels att den inte stÄr pÄ marken, dels att jorden ligger pÄ en rejÀl markduk som i sin tur vilar pÄ hönsnÀt.
Är sĂ„ lĂ„ngt frĂ„n trĂ€dgĂ„rdsmĂ€stare man kan komma, men det Ă€r kul att bygga grejer och fundera 😅. Kan ta en bild ikvĂ€ll innan det Ă„ker i jord.
On topic:
IMG_20230525_083850.jpg

En liten frÄga bara. Kan man isolera dessa sÄ att jorden inte fryser sÄ lÀtt pÄ vintern? Typ isolering, platonmatta, drÀnering? Jag snackade om detta med frugan igÄr nÀmligen

"Vi" ska prova att plantera i sÄna hÀr i dom lÄdorna jag slog ihop för nÄn vecka sen. Finns i en uppsjö modeller. Borde gÄ att lÀgga frigolit skivor pÄ insidan ocksÄ för samma resultat
G för ontopic. Screenshot_20230525-083514.png 16849967552591152184482995875591.jpg

Tillbaka
Topp