• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ny Rangeman som var lite frÀsig :)
image.jpeg

Var hemma hos förÀldrarna och gick igenom mina gamla prylar och hittade en klocka jag köpte ~96 pÄ Kanarieöarna dÄ jag var 12 Är gammal. Kommer ihÄg att den inverterade/svarta displayen var en succé bland kompisarna :) Kul detalj sÄhÀr i efterhand Àr att jag sparat allt emballaget osv klockan kom i, Àr inte kÀnd för att spara saker men i detta fall sÄ gjorde jag det.

klocka.jpg

Detta i sin tur fick mig sugen att köpa en ny G-Shock dĂ€rav denna trĂ„d. Jag Ă€r pĂ„ jakt efter en klocka med sĂ„ mycket "nördiga" funktioner som möjligt. Är inte ute efter en klocka att bĂ€ra varje dag utan mer vid speciella tillfĂ€llen. Tex. lurade tjejen med mig pĂ„ cykelsemester denna sommar och dĂ„ tĂ€nkte jag flera gĂ„nger att det skulle det vara roligt med höjdmĂ€tare, kompass samt temperatur.

Mitt "problem" Àr att jag har relativt smala handleder, 17,5cm, sÄ jag söker en sÄ liten klocka som möjligt men med sÄ mycket funktioner som möjligt. SvÄr matte men kanske finns nÄgon - dÀrav jag frÄgar er experter.

Budget Àr inte skriven i sten men max ~3k och gÀrna lÀgre Àn det.

Vilken modell rekommenderas och vart köper man den smidigast/billigast?

Tack pÄ förhand för ev. tips!

//Martin

IMG_8199.JPG
IMG_8200.JPG
Köpte ett nytt gummiband i en fin orange kulör men som numera inte Àr speciellt fin lÀngre... 1 vecka pÄ jobbet sÄ sÄg den ut sÄhÀr.. den andra veckan hade jag Rolexen pÄ armen, undra hur den ser ut mellan lÀnkarna!

IMG_20160629_164632-01-01.jpeg
Åker pĂ„ 2 veckors semester pĂ„ lördag. Skulle vara skönt om denna som jag har ute till försĂ€ljning nu hade blivit sĂ„ld och ivĂ€g skickad dĂ„. SĂ„ ger alla som hĂ€nger i denna sköna trĂ„d specialpris 1150:- ink frakt. Bra pris pĂ„ en 2 mĂ„nader gammal mudman.:)
Typiskt jag missade det dÀr!
Försöker undvika forumet en del för att minska köplusten ;)

JÀkligt sugen pÄ en "G".. Om man vill ha atomsynkning & solladdning vilka modeller Àr man limiterad till dÄ? De som lockar mest (som jag kan i huvudet) Àr mudmaster eller GW5600.. Vitt skilda modeller visserligen men snygga bÄda tvÄ.

JÀkligt sugen pÄ en "G".. Om man vill ha atomsynkning & solladdning vilka modeller Àr man limiterad till dÄ? De som lockar mest (som jag kan i huvudet) Àr mudmaster eller GW5600.. Vitt skilda modeller visserligen men snygga bÄda tvÄ.
Det finns sÄ mÄnga modeller att vÀlja mellan. Om du vill börja med inspiration för att fÄ pejl pÄ vad du gillar sÄ rekommenderar jag G-Shock-delen av WUS:
http://forums.watchuseek.com/f17/
Kanske börja med att kolla flera av deras "WRUW" (What aRe yoU Wearing today)-trÄdar för att fÄ en bred bild av vad som finns. Sedan med utgÄngspunkt dÀrifrÄn googla (eller frÄga pÄ forum) ifall de modeller du gillar finns med Atomic, Solar, Compass, Barometer etc beroende pÄ vad du önskar.

Det finns sÄ mÄnga modeller att vÀlja mellan. Om du vill börja med inspiration för att fÄ pejl pÄ vad du gillar sÄ rekommenderar jag G-Shock-delen av WUS:
http://forums.watchuseek.com/f17/
Kanske börja med att kolla flera av deras "WRUW" (What aRe yoU Wearing today)-trÄdar för att fÄ en bred bild av vad som finns. Sedan med utgÄngspunkt dÀrifrÄn googla (eller frÄga pÄ forum) ifall de modeller du gillar finns med Atomic, Solar, Compass, Barometer etc beroende pÄ vad du önskar.
Ett helt g-shock forum! :woot: Tack sÄ mycket! Skall kolla runt! :)

Precis som @Magnus (Sthlm) sÄ Àr jag nog inne mest pÄ den gula med positiv display. Ser att nÄgon redan photoshoppat en sÄn version i WUS-trÄden. :)

Negativ display Àr ju coolt, men det tar bort lite av retrokÀnslan. KÀnns lite för modernt.
Den turkosa med positiv display kanske vore nÄgot. :artist:

Senast Àndrad:
nÄgon hÀr som vet ?
vill ha:
multiband
solar
neg. display
OCH AE-L
nÄgon som har uppslag pÄ modeller med dessa features?

Tackar för tipsen, ja rangeman e stenhÄrd:cool:
Jag har sjÀlv varit pÄ vÀg att klicka hem en GW2310FB nÄgra gÄnger, den borde ocksÄ matcha dina kriterier...
gw2310fb.jpg

Och en till riktigt cool modell: GW-6900BC-1JF , med kompositlÀnk...
GW-6900BC-1JF.jpg~original.jpg

Hittade Àven den hÀr tuffa Gulfmannen GW-9110BW-1JF , misstÀnker att den hÀr kan vara knepig att fÄ tag pÄ dock...
GW-9110BW-1JF.jpg~original.jpg

Är inte sĂ€ker pĂ„ om Gulfmannen har Auto-EL, men den infon borde gĂ„ snabbt att hitta.

Har haft pÄ mig min rangeman i cirka 5-6 timmar och tycker den kÀnns fantastisk. Sicken klocka. Fick kalibrera kompass och altimeter. Altimetern stÀllde jag in efter götaÀlvsbron hÀr i Göteborg. Efter det Àr den spot on. VÀldigt behaglig trots sin storlek!

Tillbaka
Topp