• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

@Fujoor
Gillar 5600E skarpt men Àr inte riktigt nöjd med bandet. Har dÀrför monterat pÄ bandet (och bezeln) frÄn en GW-5000. Adjust knappen hamnade lite lÄgt men för övrigt blev det bra.
20160904_095913.jpg
20160904_100045.jpg
LÀckert! Kunde man inte behÄllit originalbezeln och haft bara gw-5000 bandet? Blev snyggt i vilket fall! KÀnns den skön? Borde göra likadant.

LÀckert! Kunde man inte behÄllit originalbezeln och haft bara gw-5000 bandet? Blev snyggt i vilket fall! KÀnns den skön? Borde göra likadant.
Det kan man men de har inte samma nyans. 5600 bandet Àr nÄgot mattare Àn det till 5000.
Jag upplever att GW-5000 bandet kÀnns lite skörare, blir lÀttare skavanker i det.
Dock sÄ Àr det mjukare och kÀnns skönare att ha pÄ sig.

Det kan man men de har inte samma nyans. 5600 bandet Àr nÄgot mattare Àn det till 5000.
Jag upplever att GW-5000 bandet kÀnns lite skörare, blir lÀttare skavanker i det.
Jag tÀnkte att jag inbillade mig att det sÄg ljusare ut. Aja. Kanske inte Àr hela vÀrlden ÀndÄ :)

Vilken av de fyrkantiga modellerna ska man satsa pÄ om man vill ha solladdningen och radiokontrollen?

Ot: vilka andra tuffa men relativt billiga modeller har dessa funktioner?

SÄ tycker jag det Àr sÄ pÄ min 5610 ocksÄ, 5600 bandet Àr mer plast kÀnsla, 5610 har mer gummi kÀnsla plus att 5610 bandet Àr lite lite kortare och sitter Ànnu bÀttre pÄ min handled pÄ sjÀtte hÄllet :)

För en icke fyrkantig med dessa funktioner till bra pris. Kolla klassikern gw-6900.

Ball som fan, men den ser jÀkligt stor ut :p

En sÄn fÄr det fan bli.

Förutom de svar du redan fÄtt... Kolla Àven GW7900.
Och AWG-M100 om du vill ha ana-digi.

SÄg ocksÄ riktigt fet, men stor ut! Man vill ju vara diskret ibland ;)

gwm5610-color-variation-2-1024x863.png

FrÄgan nu Àr ju vilken jag vill ha? Finns det nÄgon som Àger ovanstÄende modeller och kan "reviewa" litegrann? Finns det nÄgra uppenbara nackdelar med modellen?

Ball som fan, men den ser jÀkligt stor ut :p

En sÄn fÄr det fan bli.

FrÄgan nu Àr ju vilken jag vill ha? Finns det nÄgon som Àger ovanstÄende modeller och kan "reviewa" litegrann? Finns det nÄgra uppenbara nackdelar med modellen?
I min mening kanske den bÀsta modellen. Sitter bÀst pÄ armen (bygger minst pÄ höjden). Synkar lÀttast och har lagom mjukt band. VÀlj den som passar dig bÀst fÀrgmÀssigt. Japan modellen kommer du nog Äka pÄ skatt för.

Ball som fan, men den ser jÀkligt stor ut
En sÄn fÄr det fan bli.

Dom ska ju vara stora..;)

slutar modellnumret pÄ jf Àr det en japanmodell, fast skatt Äker du bara pÄ om du bestÀller frÄn utanför eu

uret.se har jag för mej hade bra priser pÄ bÄde den vanliga och den med solladd/radio, annars ebay eller trÄla köp&sÀlj delen ;)

Gaaaah! Hur vÄgar Casio göra sÄhÀr mot mig?!? Suck, blir till att trÄla köp och sÀlj dÄ, bök frÄn utlandet har jag inte mycket energi till :banghead::(

Gaaaah! Hur vÄgar Casio göra sÄhÀr mot mig?!? Suck, blir till att trÄla köp och sÀlj dÄ, bök frÄn utlandet har jag inte mycket energi till :banghead::(
Spanat pÄ den orangea i ditt tidigare inlÀgg? För dom andra tvÄ finns som europa/resten av vÀrlden-varianter, byt ut jf mot er bara sÄ borde google kunna fiska fram nÄt ;)

Spanat pÄ den orangea i ditt tidigare inlÀgg? För dom andra tvÄ finns som europa/resten av vÀrlden-varianter, byt ut jf mot er bara sÄ borde google kunna fiska fram nÄt ;)

Precis. Den orangea finns i Japan. Övriga finns Ă€ven hĂ€r. Den röda Ă€r nog lĂ€ttast att hitta billig pĂ„ eBay. Även i Europa. Den svarta nĂ„got svĂ„rare.

Positiv alla dagar. Jag tycker det knappt gÄr att lÀsa dom negativa. Tydligen skall vissa av dw modellerna (de som inte solladdas) ha nÄgot skarpare negativ skÀrm.

SÄ tycker jag det Àr sÄ pÄ min 5610 ocksÄ, 5600 bandet Àr mer plast kÀnsla, 5610 har mer gummi kÀnsla plus att 5610 bandet Àr lite lite kortare och sitter Ànnu bÀttre pÄ min handled pÄ sjÀtte hÄllet :)
Aha...sÄ dÀr Àr skillnad pÄ banden pÄ de tvÄ modellerna. Undrar hur 5610 bandet stÄr sig mot GW-5000 bandet? NÄgon som vet?
Lite sugen pÄ en 5610. NÄgon som ska sÀlja:)

slutar modellnumret pÄ jf Àr det en japanmodell, fast skatt Äker du bara pÄ om du bestÀller frÄn utanför eu

uret.se har jag för mej hade bra priser pÄ bÄde den vanliga och den med solladd/radio, annars ebay eller trÄla köp&sÀlj delen ;)
Har fÄtt betala skatt varenda gÄng jag har handlat frÄn Japan. Ibland sÄ skriver sÀljarna "gÄva/gift" pÄ förpackningen och dÄ kan man komma undan skatten. Eller?!
Inget jag uppmanar dock:)

Den Àr grym, har den som jobbklocka och den klarar riktigt tuffa tag. Den kÀnns dessutom som en robust klocka och inte sÄ skrikig som en del av g-shocks modeller.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    81.7 KB · Visningar: 44
Positiv alla dagar. Jag tycker det knappt gÄr att lÀsa dom negativa. Tydligen skall vissa av dw modellerna (de som inte solladdas) ha nÄgot skarpare negativ skÀrm.

Jag mÄste ha all den coola tekniken, och att ha en g-shock som Àr svÄrlÀst kÀnns ju lagom tooligt :p

Har fÄtt betala skatt varenda gÄng jag har handlat frÄn Japan. Ibland sÄ skriver sÀljarna "gÄva/gift" pÄ förpackningen och dÄ kan man komma undan skatten. Eller?!
Inget jag uppmanar dock:)

Vart handlar du ifrÄn japan? Jag börjar bli riktigt sugen pÄ den orange-aktiga modellen men vettefan om det Àr vÀrt böket och ett mkt högre pris Àn den som finns lÀtt och problemlöst i sverige, dvs den vanliga med den röda rimgen runt.

Jag mÄste ha all den coola tekniken, och att ha en g-shock som Àr svÄrlÀst kÀnns ju lagom tooligt :p

Vart handlar du ifrÄn japan? Jag börjar bli riktigt sugen pÄ den orange-aktiga modellen men vettefan om det Àr vÀrt böket och ett mkt högre pris Àn den som finns lÀtt och problemlöst i sverige, dvs den vanliga med den röda rimgen runt.
Klart du ska ha den orangea, roligt att ha nÄgot lite ovanligare. Den Àr vÀrd tullen+momsen tycker jag :)
IMG_2316.JPG

Tillbaka
Topp