• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jag hÄller med. Jag gillar att mina klockor Àr teknologifria och underhÄllsfria:)

ABC kÀnns lagom mycket. BlÄtand kan ju vara kul men inte mÄnga fler funktioner Àn sÄ. Om Casio börjar peta in för mycket liknar det mer en smartwatch Àn en g-shock med kass batteritid. Garmin och Suunto har vÀl max ett par veckors batteritid pÄ sina klockor?

ABC kÀnns lagom mycket. BlÄtand kan ju vara kul men inte mÄnga fler funktioner Àn sÄ. Om Casio börjar peta in för mycket liknar det mer en smartwatch Àn en g-shock med kass batteritid. Garmin och Suunto har vÀl max ett par veckors batteritid pÄ sina klockor?
Precis. DÀremot smidigt att kunna stÀlla in med BT och sen glömma bort den.

HÄller med... summa summarum, allt kommer tillbaka till Rangeman GW- 9400... perfekt storlek, funktioner, pris och anvÀndarvÀnlighet... mer behöver man inte annars blir det för krÄngligt...
Keep it simple, Casio...

4ECA8365-8FE9-4A84-ACC9-18CC299C6A94.jpeg

citizens försök att casha in pÄ casios squares. modellen heter dq-7511. kom ut 1985-86, finns i tvÄ varianter, men blev förmodligen snabbt stÀmda av casio. :D

Udda att Citizen hade caseback pÄ sina nÀr Casio hade screwback fram tills drygt 2000.
Hur Àr resten av boetten? I metall eller plast?

HÀftigt att resinen ser ut att vara i gott skick ocksÄ. Ingen resin rot hÀr. Kanske har anvÀnts sparsamt?

Edit: ser ut att vara metall boett va?

• Like
Reactions: :-)
Nytt pÄ handleden. En Mudman. Trots snarlika mÄtt med Rangeman sÄ sitter Mudman klart bÀttre pÄ min handled och fÄr dÀrmed stanna (Rangeman fick gÄ i retur - men framtiden innehÄller sÀkert ett Äterköp).

Min enda invĂ€ndning Ă€r mot avsaknaden av (eller bara undermĂ„lig) AR. Är det lika illa pĂ„ Rangeman? Jag bar den för lite...
IMG_20190108_153629.jpg

Nytt pÄ handleden. En Mudman. Trots snarlika mÄtt med Rangeman sÄ sitter Mudman klart bÀttre pÄ min handled och fÄr dÀrmed stanna (Rangeman fick gÄ i retur - men framtiden innehÄller sÀkert ett Äterköp).

Min enda invĂ€ndning Ă€r mot avsaknaden av (eller bara undermĂ„lig) AR. Är det lika illa pĂ„ Rangeman? Jag bar den för lite...
IMG_20190108_153629.jpg

Mudman Àr snygg! Plus lagom stor för mÄnga skulle jag tro.
Rangeman har ingen ar heller. Kan ta ett kort senare och lÀgga upp.

Tillbaka
Topp