• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

CDF11D3B-4B5F-464B-B204-93C336020387.jpeg

Ebay, köpte en beg mudmaster. Fick hem den idag och kronan snurrar fritt(har ingen funktion), den har inte höjdmÀtning eller barometer. Inget ljus i digitalfönstret.
Knapptryckningar stÀmmer inte med manualen. Kompassen Àr lite sketchy. Digital och analog tid synkar inte.
Kollade en jÀmförelse video pÄ youtube precis och den tog upp alla olikheter mellan fake o riktig.

Fick inget svar. Han har svarat mig nÄn gÄng förut men rent generellt Àr dom urusla pÄ att svara.
Kanske bara fÄr lÀgga en bestÀllning och chansa. Man har ju inte röda klockor för att de Àr diskreta sÄ Àven en rund lite större gör nog ungefÀr samma jobb.

Kanske bara fÄr lÀgga en bestÀllning och chansa. Man har ju inte röda klockor för att de Àr diskreta sÄ Àven en rund lite större gör nog ungefÀr samma jobb.
Fast bilden pÄ bezeln passar vÀl inte nÄgon modell du har?

Ska jag killgissa sÄ tror jag bara han har fel bild. Jag anmÀrkte pÄ en annan bild som var fel och dÄ rÀttade han till den och sa att det var korrekt modell men fel bild.

Fast bilden pÄ bezeln passar vÀl inte nÄgon modell du har?

Ska jag killgissa sÄ tror jag bara han har fel bild. Jag anmÀrkte pÄ en annan bild som var fel och dÄ rÀttade han till den och sa att det var korrekt modell men fel bild.

Nej dÄ köper jag en klocka som har modul som passar och byter tÀnker jag. Har bara en svart square just nu som jag Àr nöjd med och inte tÀnkt Àndra alls pÄ.

Och sÄ brukar iaf jag vara lite extra nöjd med saker som jag har byggt ihop eller moddat sjÀlv.

Nej dÄ köper jag en klocka som har modul som passar och byter tÀnker jag. Har bara en svart square just nu som jag Àr nöjd med och inte tÀnkt Àndra alls pÄ.

Och sÄ brukar iaf jag vara lite extra nöjd med saker som jag har byggt ihop eller moddat sjÀlv.
Jag vet inte om jag missförstÄr dig men du fÄr bara plastytterhöljet frÄn tiktox. Ska du sÀtta ihop moduler för du ju bestÀlla en hel del annat ocksÄ, boett osv.

Jag vet inte om jag missförstÄr dig men du fÄr bara plastytterhöljet frÄn tiktox. Ska du sÀtta ihop moduler för du ju bestÀlla en hel del annat ocksÄ, boett osv.
Ja dÄ tÀnker jag att jag köper en hel 6900 av passande sort, vilken borde innehÄlla alla delar som behövs?
Och sen byter ut plasten mot det man fÄr frÄn tiktox och behÄller resten?

Eller tÀnker jag fel hÀr?

Edit: Eller om det Àr en square, sÄ köper jag en passande square och byter pÄ.

Ja dÄ tÀnker jag att jag köper en hel 6900 av passande sort, vilken borde innehÄlla alla delar som behövs?
Och sen byter ut plasten mot det man fÄr frÄn tiktox och behÄller resten?

Eller tÀnker jag fel hÀr?

Edit: Eller om det Àr en square, sÄ köper jag en passande square och byter pÄ.
Haha , dÄ Àr jag med. Du bestÀller skalet först. Sen köper du en matchande klocka till den?

För nÀr du sÀger modul blir jag förvirrad. För mig Àr detta modul.
watch05.jpg

Haha , dÄ Àr jag med. Du bestÀller skalet först. Sen köper du en matchande klocka till den?

För nÀr du sÀger modul blir jag förvirrad. För mig Àr detta modul.
watch05.jpg

Jaha, i min vÀrld tills din post sÄ var modulen allt det som man inte fÄr med frÄn tiktox, förutom bakplattan.

Suck, en fake shock igen.. Antar att storleken Àr korrekt iaf.
20190108_195102.jpg
AjdÄ.
Verkar det vara enstaka försÀljning eller nÄn som brukar sÀlja klockor/G-Shocks? Om det sistnÀmnda Àr det kanske idé att varna för sÀljaren, med vem det rör sig om.

Bra ÀndÄ att det Ätminstone verkar gÄ att fÄ tillbaka det du betalat.

Senast Àndrad:
Ebay, köpte en beg mudmaster. Fick hem den idag och kronan snurrar fritt(har ingen funktion), den har inte höjdmÀtning eller barometer. Inget ljus i digitalfönstret.
Knapptryckningar stÀmmer inte med manualen. Kompassen Àr lite sketchy. Digital och analog tid synkar inte.
Kollade en jÀmförelse video pÄ youtube precis och den tog upp alla olikheter mellan fake o riktig.

Shit vad trÄkigt. Hoppas att du fÄr dina pengar tillbaka.

Senast Àndrad:
BestÀllde innan jul, men jag öppnade ett returÀrende förut och dÄ försvinner nog orginalauktionen.
Jaha, dÀr ser man.
Har du möjlighet sÄ skulle det vara intressant att se flera/bÀttre bilder pÄ tavla, boett, band. Jag sÄg nÄgra vassa Mudmaster fakes pÄ ebay i december, alltid bra att lÀra sig...

Tillbaka
Topp