• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Gropigt idag tycker matrosen.
20230809_110126.jpg
 
Jag och mitt köpgalna pekfinger klarar tydligen inte av att ha semester, det har ramlat in lite vÀl mycket "nytt" de senaste veckorna... Rangeman var riktigt trevlig, tÀnk att jag inte har provat nÄgon sÄn förut.

Men jag sÀger som @roosterman , nu Àr det köpstopp!

IMG_5638.png IMG_5640.png

Och enligt uppmaning kör jag en fÀrgglad titanare idag.

IMG_5667.png
 
Senast Àndrad:
Jag och mitt köpgalna pekfinger klarar tydligen inte av att ha semester, det har ramlat in lite vÀl mycket "nytt" de senaste veckorna... Rangeman var riktigt trevlig, tÀnk att jag inte har provat nÄgon sÄn förut.

Men jag sÀger som @roosterman , nu Àr det köpstopp!

IMG_5638.png IMG_5640.png

Och enligt uppmaning kör jag en fÀrgglad titanare idag.

IMG_5667.png
Det dĂ€r med köpstopp sket sig ju efter typ en dag eller sĂ„.... đŸ„Ž
Men va fasen.. 😁
 
God regnig morgon pĂ„ er alla đŸŒ§ïžđŸ™‚
Det behövs en fÀrgklick i det grÄa!!
Utmanar er att köra det fĂ€rgiaste ni har idag! 👍
IMG_20230809_060521.jpg
Regn bekÀmpas bÀst med sunburst-display, det begriper ju minsta barn! :cool:

042F89D9-DC6E-45C7-A179-855BC4E51EAE.jpeg


Eller sĂ„ var det den jag hade till hands att byta ut monokroma Tron med. 😋

1337 Ă€r det tydligen i alla fall. 😄
 
Senast Àndrad:
Till fruns stora glÀdje har jag hittat ett nytt intresse. Udda cyklar i allmÀnhet och gÀrna Motobecane frÄn 80- och 90-talen. Har precis hÀmtat denna, en av mÀrkets första Mountainbikes frÄn cirka -85. Hur cool som helst.

IMG_5632.jpeg
Perfekt tĂ€ckning! 👍👍👍
Frun: ”Vad var det för paket du ska hĂ€mta pĂ„ posten?”
Du: ”aaa
 det Ă€r lite nya cykeldelar” đŸ˜‚đŸ€ŁđŸ˜‚đŸ€ŁđŸ˜‚
 
Snyggt! Inte för att jag har tid men jag Àr otroligt nyfiken pÄ hur du gör dina fÀrgmoddar. Har du nÄgra bilder eller lÀnk till en guide?

Oavsett mÄste du fortsÀtta lÀgga upp bilder pÄ dina skapelser!
Hej! Kul att du gillar det! Finns lite olika knep, allt ifrÄn typ gel-filter eller ljusfilter med fÀrg som man sÀtter framför till faktiska polariserande filter man ersÀtter eller adderar till original filtret för olika resultat. SÀtter du bara nÄgot fÀrgat framför tycker jag inte resultatet alltid blir lika bra men dÄ slipper du vara pÄ med kniv/rakblad och ta bort gamla polariserande filtret pÄ lcdn och riskera skada skÀrmen, har sjÀlv rÄkat göra ett mÀrke i en lcd :(

För att fÄ tag pÄ material fÄr man scanna av alla möjliga stÀllen, folk verkar ha olika kÀllor, jag fick te.x bestÀlla en röd display för gameboy, som jag sen anvÀnde filtret ifrÄn.

HÀr Àr exempel dÀr jag pÄ ena har en röd film framför, pÄ den andra har jag dubbla polariserande filter, ett svart och ett rött.
I detta fallet tycker jag polariserande filtren blir mycket krispigare(gula klockan), MEN ljuset nÀr man trycker pÄ knappen kommer inte igenom lika bra.

TrĂ„kiga ifall resultatet inte blir önskvĂ€rt, te.x inte snyggt, eller dammkorn eller luftbubbla Ă€r att man fĂ„r göra om allt igen 😓

20230809_172046.jpg
20230809_172111.jpg
 
Tillbaka
Topp