• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Senast Àndrad:
Till fruns stora glÀdje har jag hittat ett nytt intresse. Udda cyklar i allmÀnhet och gÀrna Motobecane frÄn 80- och 90-talen. Har precis hÀmtat denna, en av mÀrkets första Mountainbikes frÄn cirka -85. Hur cool som helst.

IMG_5632.jpeg
HĂ€r fortskrider mitt cykelprojekt sĂ„ sakteliga, en gammal Team Marin som snart Ă€r fĂ€rdig för blĂ€string och mĂ„lning. Gamla stĂ„lramar ska man vara rĂ€dd om 😃
IMG_9463.jpeg
 
HĂ€r fortskrider mitt cykelprojekt sĂ„ sakteliga, en gammal Team Marin som snart Ă€r fĂ€rdig för blĂ€string och mĂ„lning. Gamla stĂ„lramar ska man vara rĂ€dd om 😃
IMG_9463.jpeg
Ooooh, nu blev jag nostalgisk! Gamla MTBs i stÄl med stel framgaffel ligger mig varmt om hjÀrtat, saknar fortfarande min gamla Marin Zig Zag trail '94 ibland.
Och att jag sÄlde min Yeti Ultimate frÄn tidigt 90-tal var ett misstag jag Ängrar fortfarande...

Edit: en annan slags skogslermÀstare för att undvika off topic. :)

7398C8F2-3CEF-4AF2-9635-0825C0C623F4.jpeg
 
Senast Àndrad:
Tycker den Ă€r cool! Men annat i sikte och inget kapital direkt heller 😅

Men överlag rĂ€tt svĂ„rsĂ„lt just nu, snart nog lĂ€ttare nĂ€r alla mĂ„ste ”köpa nĂ„got för att lĂ€tta pĂ„ tillbaks till jobbĂ„ngesten” 🙈
SĂ€kert men jag jobbar ju pĂ„ impuls sĂ„ har inte tid att vĂ€nta pĂ„ folk, dĂ„ tröttnar jag 😂

Fort ska det gÄ - precis som i sovrummet!
 
SĂ€kert men jag jobbar ju pĂ„ impuls sĂ„ har inte tid att vĂ€nta pĂ„ folk, dĂ„ tröttnar jag 😂

Fort ska det gÄ - precis som i sovrummet!

Haha jag tyckte jag hade en bra plan framöver men den sprack med att jag la ut zelos, iof inget större intresse dĂ€r (nĂ„gra byten, lite prut) sĂ„ blir kanske kvar 🙈

Gillar dock min Citizen retrozilla och GWG-1k, den förstnĂ€mnda kan nog fĂ„ stanna lĂ€nge och andra tills 2k Ă€r köpt iaf 🙂
 
Samma hÀr, bÄten bredvid pÄ bryggan min hade sjunkit av regn och vÄgor som slagit in över aktern.
Min tripp till bÄten gick inte helt som tÀnkt.
Bryggan ut till bÄten hade gett sig pÄ ett stÀlle mellan sjÀlva landdelen och flytdelen.
NÄvÀl bÄten sÄg ut att ligga högt och fint i vattnet sÄ jag fÄr ge mig till tÄls lite.
 
Senast Àndrad:
Min tripp till bÄten gick inte helt som tÀnkt.
Bryggan ut till bÄten hade gett sig pÄ ett stÀlle mellan sjÀlva landdelen och flytdelen.
NÄvÀl bÄten sÄg ut att ligga högt och fint i vattnet sÄ jag fÄr ge mig till tÄls lite.

TrÄkigt med bryggan men skönt med bÄten. Min lÄg fint ocksÄ. Jag fÄr nog.kolla den varje dag ett tag. SÄ lÀnge sjÀlvlÀnsen inte Àr igensatt lÀr den inte sjunka av regnet. Men jag ligger med aktern ut mot vÄgarna. Antagligen det som hÀnde grannbÄten. Att vÄgorna slog in över aktern.
 
Godmorgon! Gör iordning lite mat till jobbet.
Tog pÄ mig min mest fÀrgglada G-shock som fÄr tjÀnstgöra resten av arbetsveckan.

20230810_060619.jpg


Och sÄ morgonkaffet pÄ balkongen. HögsommarvÀrmen som slog till i förrgÄr var kortvarig. Nu Àr det svalt.

20230810_061839.jpg
 
Senast Àndrad:
Morn en tung dag idag, en kossa somnade in igÄr pÄ betet. NÀr veterinÀren kom va det redan för sent.
Hon hade troligen en underliggande sjukdom dÄ vi haft veterinÀr ute tidigare men inte hittat felet.
Hennes mÄende har gÄtt i vÄgor. IgÄrkvÀll kom hon aldrig med hem till mjölkning, hon fick somna in med filtar och kÀrlek
PXL_20230810_054534774.jpg
 
Blir alltid lika imponead nÀr jag ser sÄna hÀr annonser....
Man tar en oak som kostar typ 1000 pengar, köper ett om byggnadskit pÄ Ali för sÀg 800pengar högt rÀknat..
Och vipps ska dom sÀljas för 2400 styck....
dyroak.JPG
Ja det Ă€r sĂ„ trĂ€ligt. 90% av gĂ„ngerna man fĂ„r en notis frĂ„n Blocket sĂ„ Ă€r det en moddad Casioak đŸ€Ż
 
Tillbaka
Topp