• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

IMG_4232.jpeg
 
Etter Ä ha lest om square G-Shocks mye de siste 2 ukene, sÄ fÄr jeg en fÞlelse at G-Shock tar en ny vending i design/utfÞrelse der fashion/coolness blir viktigere enn funksjonalitet som var fokus frem til nÄ. Derfor fokuserer jeg nÄ pÄ de G-Shocks som har MB6 og TS i en no-frill innpakking. Late to the party, men det er heldigvis "klassiske" square G-Shocks pÄ markedet ennÄ - men det kan endre seg i lÞpet av relativ kort tid.

Kjenner ogsÄ et jeg er mer glad i "kjedelige" farger, enn det jeg i utgangspunktet trodde. PÄ papiret er spreke og freshe farger forlokkende, men i realiteten er sort, grÄtt, militÊrgrÞnt, mÞrkeblÄtt og beige - de fargene som kommer til Ä leve lengst i min samling.
 
Form over function. đŸ€š

Ser ogsÄ en del av de nye limited editions har ikoner som en del av designet pÄ modulen nÄr LED-lyset aktiveres. Ikke bra med tanke pÄ lesbarhet for oss over 40 Är. Eksempel:

NASA_Press.jpg
Hehe, ja eller mer riktigt "looks over function". Men just i detta fallet gör det mig inget. Jag Àlskar den. Kanske för att den Àr sÄ annorlunda allt annat jag har.

"Ikoner" pÄ bakgrundsbelysningen brukar inte störa mig dÄ dom bara syns bra i viss vinkel.

VĂ€rre dĂ„ med dom nya led-belysningarna vilka jag tycker Ă€r precis skitkassa 👎 jĂ€mfört med den klassiska electrolumen. (fast i just detta fall passar bra eftersom det lyser upp kretskortet) 😅
Nya led belysningarna kÀnns enbart som en pengabesparing.
 
Hehe, ja eller mer riktigt "looks over function". Men just i detta fallet gör det mig inget. Jag Àlskar den. Kanske för att den Àr sÄ annorlunda allt annat jag har.

"Ikoner" pÄ bakgrundsbelysningen brukar inte störa mig dÄ dom bara syns bra i viss vinkel.

VĂ€rre dĂ„ med dom nya led-belysningarna vilka jag tycker Ă€r precis skitkassa 👎 jĂ€mfört med den klassiska electrolumen. (fast i just detta fall passar bra eftersom det lyser upp kretskortet) 😅
Nya led belysningarna kÀnns enbart som en pengabesparing.
Du fĂ„r lĂ€ngre batteritid med LED. 🙂
 
Prosjekt "Bowl of G-Shocks"

Etter 11 dager av 31 i "OWG August" (Other Watch Genre), sÄ har jeg lÊrt noe:
  • Metallversjonen er mye mer komfortabel enn vekten pĂ„ papiret skulle tilsi
  • Negativt display er flott hvis man lever i et land med sol hele dagen og man er ute hele dagen - ellers ikke
  • Negativt display kan ha flotte design features og vĂŠre stealth, men blir mer form over function
  • Vil derfor vĂŠre varsom med Ă„ kjĂžpe G-Shocks med negativt display fremover
  • Positivt display er veien Ă„ gĂ„ - og tinted positive display kan gi litt retro vibes
  • 3495-modulen pĂ„ DW-5610U er en vinner med tanke pĂ„ funskjonalitet
  • STN-LCD er fint, men ikke sĂ„ mye mer enn standard LCD at man mĂ„ ha STN-LCD
  • Multi Band 6 er et must
  • Tough Solar er et must
  • Square er modellen for meg. Har en CasioOak (gul), men liker ikke at Casio skal ha visere (analog visning som andre mekaniske ur) da klassisk digitalt display gir egenart
  • Modding av G-Shocks er neste steg i denne reisen i august
  • Denne trĂ„den er magisk Ă„ fĂžlge og har mye god informasjon

That's it. :)

013BCDC9-17D4-4C22-83D4-7C5FC7737E91.jpeg



57005511-6FCD-415D-8CB8-88F6F638E5E6.jpeg


FF9BD95A-8F5E-4822-AB99-E179CC4418EA.jpeg
 
Senast Àndrad:
Ha ha, mer som den hĂ€r. 😁
PanellusStipticusAug12_2009.jpg
đŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€Ł
 
Tillbaka
Topp