• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

PXL_20230815_115712794.PORTRAIT.jpg

Min "första" G-Shock. Egentligen andra men den införskaffades nÄgon gÄng pÄ mellanstadiet, hÀngde med genom lumpen och försvann dÀrefter pÄ det dÀr oklara sÀttet vissa obetydliga smÄsaker kan göra. Kvarglömd pÄ ett gym, tappad i en flytt eller förlorad pÄ nÄgon blöt utekvÀll. Snart 20 Är sedan sÄ inget jag sörjer idag Àven om det förstÄs varit kul att ha den kvar. Minns att det var en enkel helsvart square men inte vilken referens.

Blev sugen pÄ att prova igen nu nÀr man, till skillnad frÄn dÄ, fÄtt bÀttre koll pÄ vad man kan ha pÄ handleden. Inget som helst att klaga pÄ förstÄs utifrÄn vad den Àr: En riktigt bra klocka för den som behöver en (1) klocka att kunna ha nÀstan överallt och tills man tar ner skylten.

En nackdel Àr dock att den i sin funktionella och
pragmatiska perfektion pÄminner en om att hela klockhobbyn Àr lite av en psykos.

IMG_1650.jpeg

Min "första" G-Shock. Egentligen andra men den införskaffades nÄgon gÄng pÄ mellanstadiet, hÀngde med genom lumpen och försvann dÀrefter pÄ det dÀr oklara sÀttet vissa obetydliga smÄsaker kan göra. Kvarglömd pÄ ett gym, tappad i en flytt eller förlorad pÄ nÄgon blöt utekvÀll. Snart 20 Är sedan sÄ inget jag sörjer idag Àven om det förstÄs varit kul att ha den kvar. Minns att det var en enkel helsvart square men inte vilken referens.

Blev sugen pÄ att prova igen nu nÀr man, till skillnad frÄn dÄ, fÄtt bÀttre koll pÄ vad man kan ha pÄ handleden. Inget som helst att klaga pÄ förstÄs utifrÄn vad den Àr: En riktigt bra klocka för den som behöver en (1) klocka att kunna ha nÀstan överallt och tills man tar ner skylten.

En nackdel Àr dock att den i sin funktionella och
pragmatiska perfektion pÄminner en om att hela klockhobbyn Àr lite av en psykos.

IMG_1650.jpeg
Perfekt val! Och precis som du sĂ€ger – den dĂ€r hade rĂ€ckt till allt och antagligen för resten av livet.

NÄgon som vill prova en rangeman och har nÄgot att byta med? :)

Prova skjuta PM med det du har, modeller jag tÀnker pÄ spontant Àr:
  • GW-M5610U
  • DW-5600E-1VER
  • GST-W330AC
  • Kanske en GA-B001?

Isf en gwg-2k, lika bra om det ska köpas nĂ„got dyrare. Kan dock bli nĂ„gra billiga med, lite span pĂ„ tradera pĂ„ en-tvĂ„ G’s och finns ju lite kul pĂ„ K&S med 🙂
ja den Àr man ocksÄ lite smÄtt sugen pÄ, men har sÄ svÄrt att slÀppa fÀrgerna pÄ gwg-1000, gillar verkligen fÀrg combon ^^, gröna, gula, vita. gÄr hand i hand verkligen :p gwg-2000 Àr inte riktigt samma, men hade varit kul Ä prova faktiskt ^^

ja den Àr man ocksÄ lite smÄtt sugen pÄ, men har sÄ svÄrt att slÀppa fÀrgerna pÄ gwg-1000, gillar verkligen fÀrg combon ^^, gröna, gula, vita. gÄr hand i hand verkligen :p gwg-2000 Àr inte riktigt samma, men hade varit kul Ä prova faktiskt ^^

Jag gillar mest den stealthiga av 2k modellerna (okej nya apocalypse och toyotan Ă€r ju đŸ‘ŒđŸ») men visst fĂ€rgerna Ă€r trevliga pĂ„ 1k. ÅterstĂ„r se hur mkt tid den fĂ„r i höst. Inga planer flippa iaf dĂ„ den sitter perfekt pĂ„ sommaren och hade nog haft den owg under semestern om den köpts tidigare. Nog suttit pĂ„ 90% sen den kom 🙂

Fy vilka dagar de varit nu tror inte mÄnga som vill byta med mig, sjukt pÄfrestande. Inte haft en enda full ledig dag pÄ hela sommaren och tempot har ökat de du bla senaste mÄnaden.
DÄlig planering med semineringar och betÀckningar skulle jag sÀga, blev lite för mycket helt enkelt.
PXL_20230815_150653364.jpg

IkvÀll blir de iaf paketöppning nÀr jag lyckas komma ivÀg

Fy vilka dagar de varit nu tror inte mÄnga som vill byta med mig, sjukt pÄfrestande. Inte haft en enda full ledig dag pÄ hela sommaren och tempot har ökat de du bla senaste mÄnaden.
DÄlig planering med semineringar och betÀckningar skulle jag sÀga, blev lite för mycket helt enkelt.

Nepp inte en chans, dĂ€rför unnar jag dig varje en av dina fina klockor! Hoppas du fĂ„r lite Ă„terhĂ€mtning framöver 🙂

Ser fram emot paketöppning!

Kanske Àr bÀttre med musarm ÀndÄ :pirate:

TĂ€nkte just sĂ€ga det, antingen har du en sjujĂ€kla tjur, eller sĂ„ Ă€r det nĂ„n som har planerat optimistiskt 😜

Kanske Àr bÀttre med musarm ÀndÄ :pirate:

TĂ€nkte just sĂ€ga det, antingen har du en sjujĂ€kla tjur, eller sĂ„ Ă€r det nĂ„n som har planerat optimistiskt 😜
Mm typ bÀgge anledningarna, farsan va med nÀr vi skulle skicka över kvigor till Tjuren,
-eh vi tar med dom hĂ€r kvigorna med sĂ„ fĂ„r du mjölk😳
Skönt nÀr man Àr pensionÀr nÀr man slipper konsekvenserna.

Hmm mus arm Àr inte kul heller svÄrt detta

RÄkade köpa 2st andra G-Shock sÄ bÄda DW-6900 fÄr lÀmna sÄ fort nÄgon vill köpa dem....

IMG_0642.jpeg
IMG_0643.jpeg

en DW-9052-1VER och en GD-350-1BER

Vet inte om nÄgon har en av dessa modeller hÀr inne?

Haft bĂ„da, trevliga modeller bĂ„da tvĂ„! 9052 Ă€r ju superskönt retro och 350 rĂ€tt brutal i sin estetik fast rĂ€tt enkelt bĂ€rbar. Bra display med för att va negativ. Hojta gĂ€rna till om du tröttnar pĂ„ 350:n 🙂

Haft bĂ„da, trevliga modeller bĂ„da tvĂ„! 9052 Ă€r ju superskönt retro och 350 rĂ€tt brutal i sin estetik fast rĂ€tt enkelt bĂ€rbar. Bra display med för att va negativ. Hojta gĂ€rna till om du tröttnar pĂ„ 350:n 🙂

HÄller med 350:n Àr den som jag blev överraskad hur bra den kÀnns. Just nu kÀnns det som att 9052 kanske fÄr lÀmna före 350 men slÀpper jag 350 sÄ skall jag försöka komma ihÄg att du har första tjing ;)

Köpte min frÄn Blue Tomato. Jag köpte den enda de hade. Den finns pÄ klockor.se ocksÄ men dÄ kostar den 1000kr mer.
IMG_20230815_100948.jpg

De har DW-5040RX ocksÄ.

Det kan, rent hypotetiskt, vara sĂ„ jag slant till pĂ„ en köp-knapp... 🙃

Tillbaka
Topp