• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

T-wiz

Cartier
2-Faktor
Omedvetet blev dagens utstyrsel helsvart 😅
1000006243.jpg
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor

Dagens tips
 

Nygren

Audemars
2-Faktor

Dagens tips
Min gamla tror jag. Bra pris. 1800 Àr ungefÀr vad bara band och bezel kostar.
 

Urtyp

Audemars
Detta fick mig att reflektera. Om vi pratar om klockorna till exempel om 40 Är sÄ kommer ju i alla fall resinklockorna inte bli sÄ kul.
Ett exempel l en 5035 eller liknande kommer troligtvis sakna bezel, precis som de gamla dw5000. Vilket Àr trist
Titansquares, stÄlisar och denna mr-g tex kommer i alla fall troligtvis att hÄlla ihop i konstruktionen och originaldelarna sitta kvar med patina
Mjukvaran Àr som sagt en helt annan sak lite skrÀmmande att tÀnka pÄ en vintage g-shock.
PXL_20230827_052807805.MP.jpg
Jag tĂ€nker att om 40 Ă„r printar man ut sina egna resin-delar. đŸ‘ŽđŸ€Ÿ
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
21 minuter senare och den hÀr Àr fortfarande inte sÄld?!

Snart gĂ„tt för lĂ„ng tid med sĂ„ en stor velare som jag Ă€r hinner fĂ„ Ă„gren 😅

Vi fĂ„r se, ingen klocka som kommer bli billigare. DĂ„ fĂ„r den stanna. Tycker fortfarande estetiskt att det Ă€r nog bĂ€sta G för mig och kunde nog varit nĂ€ra owg med den om den var tunnare och lite mindre 🙂 Gulfmastern Ă€r dock ruggigt bra med.
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Snart gĂ„tt för lĂ„ng tid med sĂ„ en stor velare som jag Ă€r hinner fĂ„ Ă„gren 😅

Vi fĂ„r se, ingen klocka som kommer bli billigare. DĂ„ fĂ„r den stanna. Tycker fortfarande estetiskt att det Ă€r nog bĂ€sta G för mig och kunde nog varit nĂ€ra owg med den om den var tunnare och lite mindre 🙂 Gulfmastern Ă€r dock ruggigt bra med.
Jag kör en liten Hype nu i trÄden sÄ du fÄr den sÄld sÄ du fÄr in pengar.
lÀnge sen den satt pÄ nu, stor men jÀvligt cool och bekvÀm
Ps du kanske ska behĂ„lla den😀
PXL_20230827_103925931~2.jpg
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Jag hinner sĂ€kert sĂ€cka ihop före min stackar 5035 sĂ„ vad som hĂ€nder med den efter sisĂ„dĂ€r 40 Ă„r kĂ€nns ganska oviktigt. Den hinner nog ha 50 Ă€gare till innan dess ocksĂ„ 😅

Idag Ă€r den fin och sĂ€kerligen om 10 Ă„r ocksĂ„, bara njuta och slappna av 😂
20230827_122110-01.jpeg
 
Topp