• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Hetsade printern lite vĂ€l hĂ„rt i helgen (mĂ„ste ju bli klart innan kollegorna Ă€r tillbaka pĂ„ mĂ„ndagen 😬). Resultatet blev att lagren inte smĂ€lte ihop tillrĂ€ckligt, sĂ„ nu har jag en lĂ„da som kĂ€nns frasig 😅.
FÄr göra ett omtag om allt fungerar, ozongeneratorn levereras ikvÀll. KlockhÄllaren gör sitt jobb i alla fall
IMG_20230911_104238.jpg

Klockbox?? Snyggt!

Oaken Àr lite knepig eftersom timmarna Àr svarta i mörker. Men det gÄr att pÄ en höft se vad klockan Àr.
Annars Àr GWG 1000 kung.
Ja just, jag tÀnker mig att det som spelar in Àr bl.a:

• FĂ€rgkontrast mellan visare + index och tavlan.
  • Storlek/tjocklek/utformning av visare och index.
  • Hur "ren" tavlan Ă€r.
  • Och förstĂ„s lysmassa.
Hur stĂ„r sig GWG-1000 mot t.ex. en A-Froggie?đŸ€”

@Sorubim
Men byter man indexeringen till en med sjĂ€lvlys sĂ„ kan den funka🙂
IMG_20230910_220143.jpg

IMG_20230910_220035.jpg

IMG_20230910_220155.jpg

IMG_20230910_220300.jpg
SĂ„ kan man ju ocksĂ„ göra. Bra moddat! 👍
Hetsade printern lite vĂ€l hĂ„rt i helgen (mĂ„ste ju bli klart innan kollegorna Ă€r tillbaka pĂ„ mĂ„ndagen 😬). Resultatet blev att lagren inte smĂ€lte ihop tillrĂ€ckligt, sĂ„ nu har jag en lĂ„da som kĂ€nns frasig 😅.
FÄr göra ett omtag om allt fungerar, ozongeneratorn levereras ikvÀll. KlockhÄllaren gör sitt jobb i alla fall
IMG_20230911_104238.jpg
Imponerande! Riktigt tuff W.C.C.S. ocksĂ„. đŸȘž 🐠

SÄ blev det dags att mecka ihop apparaten som ska rÀdda min MIRO Gulfis.
Ozongeneratorn kom sjĂ€lvklart helt utan manual och endast en klisterlapp med AC 220 och 10g/H. Dessutom utan kontakt, bara ett par kabelsnuttar som stack ut 😅. SĂ„ det vara bara att rota fram lödkitet...
IMG_20230911_200852.jpg

IMG_20230911_202541.jpg

DW-9500 US-Open Ă€r expert pĂ„ lödning, till skillnad frĂ„n mig 😬. NĂ„ja det sitter ihop i alla fall...

IMG_20230911_203606.jpg

Bara att skruva fast generatorn pÄ monteringsplattan och skjuta ner i den över delen av lÄdan och skruva fast.

IMG_20230911_204156.jpg

Ner med försökskaninen.

IMG_20230911_204539.jpg

VÀnd pÄ toppen och vips sÄ var det bara att koppla in.
Just nu stĂ„r den och surrar utomhus đŸ€˜
TĂ€nkte ge den en halvtimme (edit: blev 10) och hoppas att trĂ€dĂ€cket inte brunnit ner till dess. Har ocksĂ„ insett att 10 g i timmen Ă€r i brutal överkant đŸ’Ș

Senast Àndrad:
SÄ blev det dags att mecka ihop apparaten som ska rÀdda min MIRO Gulfis.
Ozongeneratorn kom sjĂ€lvklart helt utan manual och endast en klisterlapp med AC 220 och 10g/H. Dessutom utan kontakt, bara ett par kabelsnuttar som stack ut 😅. SĂ„ det vara bara att rota fram lödkitet...
IMG_20230911_200852.jpg

IMG_20230911_202541.jpg

DW-9500 US-Open Ă€r expert pĂ„ lödning, till skillnad frĂ„n mig 😬. NĂ„ja det sitter ihop i alla fall...

IMG_20230911_203606.jpg

Bara att skruva fast generatorn pÄ monteringsplattan och skjuta ner i den över delen av lÄdan och skruva fast.

IMG_20230911_204156.jpg

Ner med försökskaninen.

IMG_20230911_204539.jpg

VÀnd pÄ toppen och vips sÄ var det bara att koppla in.
Just nu stĂ„r den och surrar utomhus đŸ€˜
TĂ€nkte ge den en halvtimme och hoppas att trĂ€dĂ€cket inte brunnit ner till dess. Har ocksĂ„ insett att 10 g i timmen Ă€r i brutal överkant đŸ’Ș
😄 Hur bra som helst!
Skummade igenom en artikel som beskrev lite hur det fungerar, det stod en del om flÀktar: "turn the fan to max" etc.
Sitter det en flÀkt i sjÀlva generatorn i din lÄda?

😄 Hur bra som helst!
Skummade igenom en artikel som beskrev lite hur det fungerar, det stod en del om flÀktar: "turn the fan to max" etc.
Sitter det en flÀkt i sjÀlva generatorn i din lÄda?
Edit: Nope ingen flĂ€kt what so ever 😬

Min tanke Ă€r vĂ€l att ozonet bildas i toppen sjunker ner i bottendelen dĂ€r klockan ligger och verkar dĂ€r tills det försvunnit. Men nu verkar jag ju ha överdimensionerat den "lite", sĂ„ det blir nog att köra den fem minuter, vila lite, köra fem till etc. Mest med tanke pĂ„ att den blir ganska varm 😅. NĂ„ja man fĂ„r prova sig fram, har bara kört den tio minuter idag och det har gjort underverk đŸ„ł.

On topic:
NÀst intill helt odörfri klocka
IMG_20230911_213053.jpg

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp