• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Godmorgon! SÄ vart det torsdag. Har fÄtt bestÀllning frÄn Apoteket med Early bird.

20230914_060717.jpg
 
Den dĂ€r bekanta.... Han kan hypotetiskt sett rĂ„kat köpa en G-shock live under kvĂ€llens Clubhouse-snack🙄
Dödsryck eller livsgnista? Din kompis, kan man sÀga att han/hon befinner sig i en livskris och kanske tröttnat pÄ att G-Shock inte slÀpper nya klockor utan snarare bara olika fÀrgkombinationer? Eller kan det bero pÄ att mycket uppmÀrksamhet och likes ges till titan och MR-G i trÄden och att din kompis kÀnner att han/hon inte lÀngre nÄr fram utan att en röd linje behöver korsas?
 
Dödsryck eller livsgnista? Din kompis, kan man sÀga att han/hon befinner sig i en livskris och kanske tröttnat pÄ att G-Shock inte slÀpper nya klockor utan snarare bara olika fÀrgkombinationer? Eller kan det bero pÄ att mycket uppmÀrksamhet och likes ges till titan och MR-G i trÄden och att din kompis kÀnner att han/hon inte lÀngre nÄr fram utan att en röd linje behöver korsas?
Det kan ju vara sĂ„ att den dĂ€r liraren har lagt en del av klockkontot pĂ„ att bygga klart ett garage iofs, men oxĂ„ att det in te poppat upp nĂ„gra supervillhöverobjekt pĂ„ sĂ€ljstĂ€llen en stund 😁
Edit.. Som inte andra hunnit före pÄ ;)
 
Senast Àndrad:

och @roosterman sjĂ€lv sĂ„ kĂ€nner jag att det Ă€r trĂ„kigt att klassiska G-s Ă€r pĂ„ vĂ€g att dö ut och Ă€r pĂ„ vĂ€g att ersĂ€ttas av MIP med trĂ„kig design, bluetooth eller klockor med pulssensorer. Den klassiska digitala G-Shocken blir det tyvĂ€rr mindre av och det Ă€r olyckligt.
Jag vet var det finns nĂ„gra hyllmeter med mer klassiska digi och ana-digi-Gs 😁
NÀr landar bÄten ikvÀll förresten?
 

och @roosterman sjĂ€lv sĂ„ kĂ€nner jag att det Ă€r trĂ„kigt att klassiska G-s Ă€r pĂ„ vĂ€g att dö ut och Ă€r pĂ„ vĂ€g att ersĂ€ttas av MIP med trĂ„kig design, bluetooth eller klockor med pulssensorer. Den klassiska digitala G-Shocken blir det tyvĂ€rr mindre av och det Ă€r olyckligt.
#doomposting
Det Ă€r inte lĂ€ngre en domherre vi ser i avataren det Ă€r en doooomherre. ;)😁
 
#doomposting
Det Ă€r inte lĂ€ngre en domherre vi ser i avataren det Ă€r en doooomherre. ;)😁
He he det stĂ€mmer! Jag Ă€r trött pĂ„ fĂ€rgkombinationer och vill ha tillbaka lite nya varianter av klockor som förtjĂ€nar ett frĂ€sigt baklock med nĂ„got djur som @L&W postade. Helst utan blĂ„tand 😃 Ska kanske byta namn till @Sonnyoldfart đŸ‘ŠđŸœ
 
Hej trÄden...
En bekant till mig undrar.....

Har inte köpt en enda G-shock pĂ„ flera veckor😬
Är det nĂ„got fel pĂ„ honom dĂ„??

Hypotetiskt sett alltsĂ„? 😁

Den dĂ€r bekanta.... Han kan hypotetiskt sett rĂ„kat köpa en G-shock live under kvĂ€llens Clubhouse-snack🙄

Om den dĂ€r bekanta fĂ„r fler sinnesförvirringar sĂ„ finns det en gammalgroda som söker nytt hem 😘

PXL_20230731_085645825.PORTRAIT.jpg
 
He he det stĂ€mmer! Jag Ă€r trött pĂ„ fĂ€rgkombinationer och vill ha tillbaka lite nya varianter av klockor som förtjĂ€nar ett frĂ€sigt baklock med nĂ„got djur som @L&W postade. Helst utan blĂ„tand 😃 Ska kanske byta namn till @Sonnyoldfart đŸ‘ŠđŸœ
Jag hĂ„ller med angĂ„ende blĂ„tand och "smart"funktioner, inte alls min tekopp.😒

Men det har ju iaf kommit ett helt gĂ€ng coola re-issues de senaste Ă„ren.😃 Walter, Jason, Jubileums-Frogman, DW-6640, AW-500 (sĂ€kert missat nĂ„n) + nĂ„gra icke-G Casios. Det visar ju pĂ„ att man vill vĂ„rda sitt arv och sin mer nostalgiska kundkrets.
 
Nu bÀr det hemÄt med dammig GWR. LÀtt och trevlig pÄ armen. NÄgot för hög för att pÄ ett bra sÀtt smita in under manschetten. PÄ grund av den lÄga vikten kÀnns den inte topptung som vissa högbyggda modeller kan göra. PÄ det hela en mycket trevlig modell. Gillar verkligen att den till stor del Àr gjord i kolfiber.

IMG_6089.jpeg
 
En tanke har börjat gro. Har ett tag varit helt inne pÄ de större G-shockerna som ofta kommer pÄ band. Har blivit allt mer sugen pÄ att styra över till fyrkanter (och ev. andra) pÄ lÀnk istÀllet. Kanske ska ta och rotera ut nÄgra Masters of G. FÄr se hur jag gör. Heads up kommer i sÄ fall

KvÀllsklockan

IMG_6092.jpeg
 
En tanke har börjat gro. Har ett tag varit helt inne pÄ de större G-shockerna som ofta kommer pÄ band. Har blivit allt mer sugen pÄ att styra över till fyrkanter (och ev. andra) pÄ lÀnk istÀllet. Kanske ska ta och rotera ut nÄgra Masters of G. FÄr se hur jag gör. Heads up kommer i sÄ fall

KvÀllsklockan

IMG_6092.jpeg


Iaf en stor G mÄste man vÀl ha? :)
 
En tanke har börjat gro. Har ett tag varit helt inne pÄ de större G-shockerna som ofta kommer pÄ band. Har blivit allt mer sugen pÄ att styra över till fyrkanter (och ev. andra) pÄ lÀnk istÀllet. Kanske ska ta och rotera ut nÄgra Masters of G. FÄr se hur jag gör. Heads up kommer i sÄ fall

KvÀllsklockan

IMG_6092.jpeg
Samma hĂ€r, tröttnat igen lite pĂ„ de stora. Men gĂ„r ocksĂ„ i perioder med vad som gillas, vore kul med en square igen och kanske metall denna ggn đŸ€”

Var sugen pĂ„ dw5735 som kom upp men för sent, nĂ„gon i trĂ„den som knep? đŸ€“
 
Samma hĂ€r, tröttnat igen lite pĂ„ de stora. Men gĂ„r ocksĂ„ i perioder med vad som gillas, vore kul med en square igen och kanske metall denna ggn đŸ€”

Var sugen pĂ„ dw5735 som kom upp men för sent, nĂ„gon i trĂ„den som knep? đŸ€“
Precis. Helt inne pĂ„ olika stĂ„l-fyrkanter för nĂ„got Ă„r sedan. DĂ€refter GWG för hela slanten. Och nu kanske tillbaka till fyrkanterna. OmvĂ€xling ger energi 👍
 
Tillbaka
Topp