• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jag verkar var inne i en guldperiod nu nÀr det gÀller G-Shocks :) Denna landade idag. Fantastisk klocka!

Snabb mobilbild:
42CD8071-48C9-466B-A384-50BE5AAE1CCF.jpeg

Tjena!
Jag Àr ny pÄ forumet sÄ visa mig gÀrna rÀtt om jag Àr inne pÄ fel trÄd :)
Jag har ett tag varit sugen pÄ att införskaffa mig en G-Shock, men jag har fÄtt kÀnslan av att det finns en djungel av diverse modeller och funktioner. DÀrför ber jag nu om tips pÄ vilken modell jag ska sikta in mig pÄ, sett till funktioner.
Det jag Àr sÀker pÄ Àr att jag gillar utseendet pÄ de fyrkantiga G-Shocksen (bild lÄnad) och att tough solar-funktionen Àr ruggigt schysst.
Uppskattar all hjÀlp och alla synpunkter jag kan fÄ :D
GW-M5610-1ER.png

Just GW-m5610 Àr ju en riktig klassiker och riktigt bra, inte bara som insteg utan riktigt bra överhuvudtaget :)
NÀr det gÀller funktioner kan du bara sjÀlv avgöra vad du behöver eller vill ha. Generellt ska vÀl nÀmnas att om man skaffar radiosynk Àr det inte lika bra mottagning i hela landet, sÄ man kanske inte fÄr full anvÀndning av just den funktionen. Förutom att dom har vÀldigt bra tidshÄllning ÀndÄ sÄ gÄr det att lösa med en radiosynk-app. Det blir med andra ord som att köra med bluetooth ;)

Senast Àndrad:
Och Ă€r det ss eller svarta bezel ”skruvar”? Svarta uppe och ss nere?
Knapparna Àr lite skoj sÄ kanske kan bli en bra bas för en mod? (sÀkert i dyraste laget dock)
Kanske hade passat med gul bezel och band om man fÀrgar in texten pÄ bezeln till grön? Dock Àr gult och grönt ingen klockren kombo alltsÄ...

NÄgon som kan förklara om dst ska vara pÄ? Om inte nÀr ska den sÀttas pÄ? Fattar inget sÀtter jag pÄ den nu sÄ blir vÀrldstiden fel.

Tack!

DST = daylight savings time. Dvs det vi i Sverige kallar sommartid.

SÄ svaret pÄ din första frÄga Àr "nej, den ska inte vara pÄ nu"

Har svÄrt för bÄde 5700 boetten och den perforerade skÀrmen. Tycker det Àr anstrÀngande att lÀsa av den.
Fattar!

Men mÄste sÀga att skÀrmen pÄ 5735 Àr mkt enklare att lÀsa av Àn 5035. PÄ 5035 upplever jag ocksÄ att den Àr svÄrlÀst, tom lite grötig. Inget jag upplever pÄ 5735.

Har svÄrt för bÄde 5700 boetten och den perforerade skÀrmen. Tycker det Àr anstrÀngande att lÀsa av den.

Fattar!

Men mÄste sÀga att skÀrmen pÄ 5735 Àr mkt enklare att lÀsa av Àn 5035. PÄ 5035 upplever jag ocksÄ att den Àr svÄrlÀst, tom lite grötig. Inget jag upplever pÄ 5735.

Ja. Tycker det mÀrks nÀr man fotar den att den blir knepig skÀrmen i vissa vinklar/ljus. Blir lÀtt nÄgon slags "dubbelblurr" i displayen:

5035-2.jpg

För att se helt normal ut i andra vinklar och annat ljus:

5035-1.jpg

Ja. Tycker det mÀrks nÀr man fotar den att den blir knepig skÀrmen i vissa vinklar/ljus. Blir lÀtt nÄgon slags "dubbelblurr" i displayen:

För att se helt normal ut i andra vinklar och annat ljus:

En sÄn blurrighet som visas pÄ bild 1 har jag dock aldrig upplevt med min 5035.
Nu blev jag nyfiken. Ska försöka Äterskapa blurren senare.

En sÄn blurrighet som visas pÄ bild 1 har jag dock aldrig upplevt med min 5035.
Nu blev jag nyfiken. Ska försöka Äterskapa blurren senare.
Hade stora besvÀr med det dÀr, 31/10 vad det ser ut. Tog ett flertal bilder pÄ samma plats och tid, alla blev likadana. Kanske har nÄt med ljus och kontrast att göra. I övrigt opÄverkad, bara displayen. Har inte sett det pÄ nÄn annan.

Tillbaka
Topp