• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

2019-02-01 02.47.41 1.jpg
Den Ă€r riktigt fin. Är du fortfarande nöjd?

JĂ€drars vad snyggt.
Hur fick du loss den, snÀppte du bara av den?
Vill ha en sÄn dÀr ocksÄ...
NÀr bandet var avskruvat och bezeln avsnÀppt (busenkelt) sÄ bÀnde jag och tryckte ut "skruvarna" ur bezeln. Det vart lite svÄrt och jag vet inte ifall jag gjorde helt rÀtt för jag vart lite halvstressad med en arg fru bakom mig som tyckte att jag skulle hjÀlpa till med maten istÀllet...

Skruvarna som hÄller bandet hÄller Àven bezeln pÄ plats.
Ok, dÄ fattar jag. Den sitter med bandskruvarna.

NÀr bandet var avskruvat och bezeln avsnÀppt (busenkelt) sÄ bÀnde jag och tryckte ut "skruvarna" ur bezeln. Det vart lite svÄrt och jag vet inte ifall jag gjorde helt rÀtt för jag vart lite halvstressad med en arg fru bakom mig som tyckte att jag skulle hjÀlpa till med maten istÀllet...
Du prioriterade korrekt. Saker som dessa som inbegriper en djupare dimension i tillvaron mÄste gÄ före. Mat Àr en vÀrdslig sak i jÀmförelse...

Senast Àndrad:
AlltsÄ jag tror det Àr en pinne och tvÄ skruvar. En hÄller du fast och en skruvar du.
OsĂ€ker pĂ„ vad du menar men de fyra ”skruvarna” pĂ„ Rangeman GW-9400 bezel Ă€r bara dekorationer som trycks in/ut.
Bytet Àr busenkelt och det enda man behÀver tÀnka pÄ Àr att inte tappa bort sensorskyddet, en liten plastdetalj som ligger löst mellan modul & bezel, den faller oftast ur nÀr man separerar bezel och modul. Vet inte om det Àr mer rÀtt men jag börjar alltid med att krÀnga av sidan med sensorn pÄ först.

Jag skulle behöva litet hjÀlp med att bedöma pris pÄ en g-shock som jag har möjlighet att köpa av en kompis kompis. Det Àr en mrg-g1000dc (tror jag...) och han som sÀljer den Àr inte nÄgon sÀrskilt klockintresserad person, han bara ville köpa en vÀrsting för att brÀcka min polare som skaffat en mudmaster. Klockan Àr köpt för ca 2 Är sen. Vad tycker ni Àr ett rimligt pris för klockan? Den nedre bilden Àr Àrligt stulen frÄn internet och visar hur den ser ut. Bild nummer ett Àr det aktuella exemplaret.
received_10155596736884898.jpeg
Screenshot_2019-02-02-09-01-01.png

Jag skulle behöva litet hjÀlp med att bedöma pris pÄ en g-shock som jag har möjlighet att köpa av en kompis kompis. Det Àr en mrg-g1000dc (tror jag...) och han som sÀljer den Àr inte nÄgon sÀrskilt klockintresserad person, han bara ville köpa en vÀrsting för att brÀcka min polare som skaffat en mudmaster. Klockan Àr köpt för ca 2 Är sen. Vad tycker ni Àr ett rimligt pris för klockan? Den nedre bilden Àr Àrligt stulen frÄn internet och visar hur den ser ut. Bild nummer ett Àr det aktuella exemplaret.
received_10155596736884898.jpeg
Screenshot_2019-02-02-09-01-01.png

De brukar vÀl gÄ för runt 20k ungefÀr. Kolla pÄ chrono24

Tillbaka
Topp