• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

SnöovÀder. Inga problem.
5FD184A3-57A0-4E50-8648-14D2F00A9048.jpeg

att sÀlja nya "evighetsmaskiner"... ;)
PÄ tal om det sÄ kÀnner jag en annalkande panikkÀnsla av astronomisk och kronografisk obetydlighet nÀr jag tar del av information om att kalendern Àr automatisk fram till Är 2199 och liknande, nÀr jag inser att jag kommer vara död och bortglömd för 100 Är sen nÀr det intrÀffar.

• Like
Reactions: :-)
PÄ tal om det sÄ kÀnner jag en annalkande panikkÀnsla av astronomisk och kronografisk obetydlighet nÀr jag tar del av information om att kalendern Àr automatisk fram till Är 2199 och liknande, nÀr jag inser att jag kommer vara död och bortglömd för 100 Är sen nÀr det intrÀffar.

PÄ de G-shocks som bara har en fungerande kalender till Är 2039, finns det ett litet hack dÀr du stÀller in ett annat Ärtal, 2012 och dÄ funkar autokalendern igen. :)

PÄ de G-shocks som bara har en fungerande kalender till Är 2039, finns det ett litet hack dÀr du stÀller in ett annat Ärtal, 2012 och dÄ funkar autokalendern igen. :)
Min Omega Speedmaster ifrÄnŽ78 har inbyggd kalender fram till 1988 (10Är). Jag fÄr gÄ in pÄ timeanddate.com och kolla vilka Är som Àr samma och stÀlla efter det. NÀr det Àr batteribyte mÄste jag leta kalenderinfo igen, eftersom jag glömt vilka Är som Àr samma :D Ibland har man faen minne som en fiskmÄs :bag:

Min Omega Speedmaster ifrÄnŽ78 har inbyggd kalender fram till 1988 (10Är). Jag fÄr gÄ in pÄ timeanddate.com och kolla vilka Är som Àr samma och stÀlla efter det. NÀr det Àr batteribyte mÄste jag leta kalenderinfo igen, eftersom jag glömt vilka Är som Àr samma :D Ibland har man faen minne som en fiskmÄs :bag:

Haha, Omega verkade inte ha sÀrskilt stora förhoppningar att klockan skulle överleva mer Àn 10 Är :p

Tjena!
Jag Àr ny pÄ forumet sÄ visa mig gÀrna rÀtt om jag Àr inne pÄ fel trÄd :)

Jag har ett tag varit sugen pÄ att införskaffa mig en G-Shock, men jag har fÄtt kÀnslan av att det finns en djungel av diverse modeller och funktioner. DÀrför ber jag nu om tips pÄ vilken modell jag ska sikta in mig pÄ, sett till funktioner.

Det jag Àr sÀker pÄ Àr att jag gillar utseendet pÄ de fyrkantiga G-Shocksen (bild lÄnad) och att tough solar-funktionen Àr ruggigt schysst.

Uppskattar all hjÀlp och alla synpunkter jag kan fÄ :D
GW-M5610-1ER.png

Tjena!

Jag har ett tag varit sugen pÄ att införskaffa mig en G-Shock, men jag har fÄtt kÀnslan av att det finns en djungel av diverse modeller och funktioner. DÀrför ber jag nu om tips pÄ vilken modell jag ska sikta in mig pÄ, sett till funktioner.

Det jag Àr sÀker pÄ Àr att jag gillar utseendet pÄ de fyrkantiga G-Shocksen (bild lÄnad) och att tough solar-funktionen Àr ruggigt schysst.

GW-M5610-1ER.png
Modellen pÄ bilden, GW-M5610, Àr en utmÀrkt instegsmodell! Billig och bra med solcell, radiosynk och bra backlight.

Tjena!

GW-M5610-1ER.png
Snegla pÄ G-5600E-1. Den har tough solar (men inte radiosynk). Estetiskt tilltalade den mig mer nÀr jag befann mig i samma lÀge som du nu gör - dvs redo för att ta ett dopp i G-poolen.

VÀrt att tÀnka pÄ Àr dock att vare sig G-5600E eller GW-M5610 har tidsvisning i alla lÀgen (exv nÀr du anvÀnder stopwatch). Om det Àr viktigt, sÄ fÄr du fundera pÄ att göra avkall pÄ tough solar och istÀllet satsa pÄ en DW-5600E. Lycka till!

Tillbaka
Topp