• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Snegla pÄ G-5600E-1. Den har tough solar (men inte radiosynk). Estetiskt tilltalade den mig mer nÀr jag befann mig i samma lÀge som du nu gör - dvs redo för att ta ett dopp i G-poolen.

VÀrt att tÀnka pÄ Àr dock att vare sig G-5600E eller GW-M5610 har tidsvisning i alla lÀgen (exv nÀr du anvÀnder stopwatch). Om det Àr viktigt, sÄ fÄr du fundera pÄ att göra avkall pÄ tough solar och istÀllet satsa pÄ en DW-5600E. Lycka till!
Eller köpa dom nya BT modellerna som har tough solar och tidvisning i alla lÀgen.

Gammalt vs Ny

:)
96A228CD-C566-431E-B7EE-A8F52078E818.jpeg

Med minus 10 grader ute Àr det tacksamt med en klocka som sitter bra utanpÄ klÀderna och gÄr att hantera med handskar :) nu hoppas jag pÄ snabb leverans frÄn tiktox dÄ det redan kliar i fingrarna!
IMG_20190130_085632-01.jpeg
De har blivit bÀttre pÄ senare tid, bÄde avseende leveranstid och order/fraktbekrÀftelse.

Jag har haft bÄde stÄl (GMW-B5000-1) och den nya resin (GW-B5000 guldiga) och visst Àr de riktigt bra. TyvÀrr lider de av ett för mig vanligt G-problem: luggarna stÄr ur frÄn boetten och gör lug-to-lug onödigt lÄngt, och det Àr inte lite. UppÄt 60 mm om man rÀknar dÀr de sticker ut som lÀngst. Lite mindre pÄ resin Àn stÄl. Men det blir hÄlrum upp och/eller nedtill pÄ handleden. I onödan!

Synd nÀr det Àr sÄ sköna band i övrigt. Kör dÀrför tygband, nato eller cordura, pÄ mina G, vilket minskar problemet avsevÀrt.

Oj, vad Àr det dÀr för nÄn?
Funderar pĂ„ vad det Ă€r jag ska ha nu nĂ€r jag skickar ivĂ€g en g. Är det nĂ„n idĂ© med Rangeman om man redan har Frogman? Har ingen ana-digi och ingen vill sĂ€lja en bra begagnad till mig.
Den dÀr ser ju rolig ut... men skulle egentligen banta mitt bestÄnd snarare.

Edit; Àr det GR-B100-1A3ER? Tycker den ser annorlunda/bÀttre ut Àn pÄ annonsbilderna.
Var köps den bÀst? Vad tycker du om den?

Senast Àndrad:
Funderar pĂ„ vad det Ă€r jag ska ha nu nĂ€r jag skickar ivĂ€g en g. Är det nĂ„n idĂ© med Rangeman om man redan har Frogman? Har ingen ana-digi och ingen vill sĂ€lja en bra begagnad till mig.
Den dÀr ser ju rolig ut...

Edit; Àr det GR-B100-1A3ER? Tycker den ser annorlunda/bÀttre ut Àn pÄ annonsbilderna.
Var köps den bĂ€st? Är du nöjd med den?

MÄste ju vara den. Helt otroligt hur mycket snyggare @Fujoor bilder Àr. Casio borde se över sin marknadsföringsavdelning :)
StÀmmer fÀrgen pÄ dina bilder med verkligheten Fujoor eller Àr Casios bilder mer rÀttvisande? TÀnkte pÄ det gröna..

MÄste ju vara den. Helt otroligt hur mycket snyggare @Fujoor bilder Àr. Casio borde se över sin marknadsföringsavdelning :)
StÀmmer fÀrgen pÄ dina bilder med verkligheten Fujoor eller Àr Casios bilder mer rÀttvisande? TÀnkte pÄ det gröna..
Ja, jag har inte fastnat för den förut och kÀnde inte igen den först. Gör sig vÀldigt bra pÄ de bilderna.

Den dÀr ser ju rolig ut... men skulle egentligen banta mitt bestÄnd snarare.

Var köps den bÀst? Vad tycker du om den?
Den Àr riktigt cool! Köpte mest för att prova pÄ. Jag ville nog mest ha den för den coola Dot matrix skÀrmen!

Tycker det Àr en representativ skÀrm fÀrg absolut.

Tack! NÄgon fÄr förmedla detta till casio. Jag hade inte haft nÄgot emot om Casio skickade mig en massa modeller :)

Tillbaka
Topp