• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

De har jag sett. De saknar dock det tough leather pÄ insidan, eller har de det ocksÄ? . Sjyst med metallringarna i hÄlen :)

Hoppas det kommer till fler modeller. Och kamoflagemönstrade hade vart nice.
DSC_9237.JPG
InlÀgg har den, dock ej i lÀder. Ser ut och kÀnns som nylon. Dock mycket skönt att bÀra, tycker jag.

Kort första intryck av GR-B100 efter att haft den bara en stund. Om man vill ha en analog-digital pjÀs skulle jag rekommendera den, med reservation förstÄs om man har behov av speciella egenskaper som eventuellt inte finns pÄ denna dÄ.

Även om det Ă€r en klocka med ett mycket mĂ„ttligt pris kĂ€nns den riktigt gedigen. Bra kĂ€nsla i knapparna tycker jag, inte för lĂ€ttryckta utan att vara tröga. GĂ„r bra att manövrera Ă€ven med handskar pĂ„. Tydlig och relativt lĂ€ttlĂ€st Ă€ven pĂ„ den digitala delen av displayen. Enkel att koppla upp till telefonen för tidsjustering till och med för en analfabet pĂ„ omrĂ„det som mig som behöver hjĂ€lp med det mesta nĂ€r det kommer till liknande saker. GĂ„r att koppla ur har jag förstĂ„tt om man inte vill anvĂ€nda bluetoothen.

NÀmnas bör att den har en strap i nÀrmare Frogman D-lÀngd men om man inte störs av det hittar jag inga direkta invÀndningar. Dessutom tycker jag den Àr snygg, inte minst belysningen som jag gÀrna har satt igÄng lite extra enbart för att se pÄ den. AR pÄ glaset hade i och för sig varit bra. BlÀnker en del. MÄtten i övrigt Àr tÀmligen identiska med Frogman D1000.

Nu Àr jag nyfiken mÄste jag tillstÄ pÄ den nya Gravitymastern som kanske lanseras i och med BaselmÀssan.

Kul klocka. Lite ovanligare eller följer den gravity masters dna? Den lilla displayen ser grymt skarp ut!

Jag tycker att herr @S.L förtjÀnar att kallas (g)afficionado! SÀllan har nÄgon varit i beroende av g-shockar! ;)

P.s. Är det riktiga skruvar i boetten pĂ„ MR-G?
Tack, Gafficionado Àr sÀkert bland de snÀllare ök/smeknamnen jag förÀrats.
Vad gÀller skruvarna sÄ vet jag faktiskt inte. Tills motsatsen bevisats bör inte möjligheten att de enbart Àr dekorativa avskrivas helt.

Tillbaka
Topp