• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

04A8AA7A-B3F6-4290-8AF3-F88A777BC984.jpeg

Jag Àr med! Kollar byte pÄ youtube just nu. Kan man köpa moduler pÄ bukten?
Jupp. Jag har köpt ett antal risiga klockor dÀr enbart för modulens skull. Modellnamnet spelar mindre roll, det Àr modulnumret som Àr det viktiga. Om din har en 901 sÄ ska det Àven passa med en 691. Sök t.ex. pÄ "casio 901".
En luring i sammanhanget Àr att skÀrmarna kan skilja sig Ät mellan olika modeller utan att modulnumret Àndras.

Jupp. Jag har köpt ett antal risiga klockor dÀr enbart för modulens skull. Modellnamnet spelar mindre roll, det Àr modulnumret som Àr det viktiga. Om din har en 901 sÄ ska det Àven passa med en 691. Sök t.ex. pÄ "casio 901".
En luring i sammanhanget Àr att skÀrmarna kan skilja sig Ät mellan olika modeller utan att modulnumret Àndras.
Japp Àren 901 i. Börjar med batteri sÄ fÄr vi se :) Thanks!

You lost me at "Byta ur modulen..." ;)
Börjar med batteri och sen googlar jag mig fram. Vill ju gÀrna att VM-94-klockan ska funka.
Haha

Precis som @roloj sÀger sÄ Àr det rÀtt lÀtt att byta modul. Har nog en 901/691 modul som ligger om du skulle behöva. Det enda som skiljer mellan dessa tvÄ Àr storlek pÄ batteriet. Eller egentligen inte, den ena har en gummihÄllare för att ta ett mindre batteri. HÄllaren gÄr att ta bort och dÄ tar modulerna samma batteri. Eller flytta över hÄllaren till... Jaa, du fattar nog :)

Tillbaka
Topp