• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Fantastiskt skönt att det rÀckte med ett batteribyte!
Jag trodde att svagt batteri frÀmst visade sig som oskarpa siffror men det kanske inte stÀmmer.
De gör nog lite som de vill nÀr de blivit lite till Ären. TÀnk att det finns puckon som pÄstÄr att batteriklockor inte har nÄgon sjÀl:D

Den Àr trevlig. NÀstan som rinnande tjÀra.
Ja den Àr ganska trevlig,
3F99CB63-AFA0-463A-8020-261E17DFB2C4.jpeg

Men jag stör mig lite pÄ att de gjort delar av caset/bezel sÄ högblank, i vissa ljus kan det nÀstan se lite konstigt ut jmf med lÀnkens matta finish,
12B41DDB-DA4A-4D95-B108-B7737A9C2C9C.jpeg

Syns ovanligt tydligt i ovan bild ska pÄpekas.
Rackarns trevlig klocka hursomhelst.

Ja den Àr ganska trevlig,
3F99CB63-AFA0-463A-8020-261E17DFB2C4.jpeg

Men jag stör mig lite pÄ att de gjort delar av caset/bezel sÄ högblank, i vissa ljus kan det nÀstan se lite konstigt ut jmf med lÀnkens matta finish,
12B41DDB-DA4A-4D95-B108-B7737A9C2C9C.jpeg

Syns ovanligt tydligt i ovan bild ska pÄpekas.
Rackarns trevlig klocka hursomhelst.

Fina bilder.
Det ser rÀtt bra ut ÀndÄ tycker jag.

• Like
Reactions: S.L
De gör nog lite som de vill nÀr de blivit lite till Ären. TÀnk att det finns puckon som pÄstÄr att batteriklockor inte har nÄgon sjÀl:D
Har ocksÄ mÀrkt att det kan yttra sig lite hur som helst och man tror klockan fÄtt hÀrdsmÀlta för gott nÀr batteriet börjar ge upp. DÄ kan det bli en positiv överraskning att byta batteri.
Kvartsverk Àr egentligen mer "naturliga" Àn mekaniska verk, om man tÀnker efter. Och sÀkert inte mindre besjÀlade.

Finns de nÄn g-shock dÀr man ser solupp/ner-gÄng, som inte Àr gigantisk.
Jag har bÀbishandleder.
Precis som alla har sagt sĂ„ tror jag bara det Ă€r rangeman och gulfmaster (gwn-q1000). Gulfen Ă€r ju betydligt större Ă€n rangeman. Även vissa protrek modeller har sol-upp och ner men dom Ă€r ju inte alls lika roliga som rangeman sĂ„ jag hade nog Ă€ndĂ„ kört pĂ„ en rangeman. Den bĂ€rs bĂ€ttre Ă€n man tror.

17,5 cm har jag, sitter bra.
DSC_0014-3.jpg

Åk och testa ocksĂ„ om du vill veta hur den sitter pĂ„ dig, den lĂ€r finnas i TrollhĂ€ttan pĂ„ klockmaster. Jag har ocksĂ„ runt 16-16,5 och har inga större problem med storleken.
Jag har 15,5 och med adaptrar och natoband tycker jag den fungerar! Riktigt snygg ocksÄ! :)

För övrigt lÀr den finnas hos Klockmaster Liljas, ja. Eller Klockor & Smycken i Vbg. Mycket trevliga affÀrer bÄda tvÄ. Synd bara att det blir sÄ skillnad med priserna pÄ G-Shocks nÀr de tar list.

jÀvlar va fin. Vad kostar en sÄn?
Jag vill nog inte riktigt sÀga vad jag betalat för min, men har sett att se gÄr för frÄn 19 000 kr och uppÄt för begagnade exemplar. Ska visst finnas som nya (oanvÀnda) i Japan för motsvarande 32 000 kr och uppÄt. Jag fick min till ett bra pris, men den saknar lÄda. Papper har jag dock som vÀl Àr.

Tillbaka
Topp