• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

T-wiz

Cartier
2-Faktor
Kolla till vÀxthus-G
1000000506.jpg
 

ekke

Rolex
2-Faktor
En frÄga:
Är displayen pĂ„ GBX-100NS en aning mörkare Ă€n pĂ„ GBX-100-2A? Om man jĂ€mför produktbilderna sida vid sida sĂ„ ser det ut sĂ„.đŸ€”
disp.jpg
Skulle tro att displayen uppfattas mörkare pÄ NS för att ramen runt Àr lite ljusare. Annars Àr det mer klipp och lite kallare ton i displayen pÄ 2A, Ànnu tydligare live.
1000008757.jpg
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Är sjukskriven sedan flera dagar. Precis som förra gĂ„ngen sĂ„ blev bĂ„de jag och kĂ€restan sjuka kort efter hemkomsten frĂ„n Rhodos.
NÄt influensaliknande som startade med frossa och sen övergick till rethosta och tung i huvudet.
SommarvÀrmen har kommit tillbaka och jag passar pÄ att fika pÄ balkongen.
Senare blir det paketöppning. Dock inte G-shock.

1000020598.jpg
 

T-wiz

Cartier
2-Faktor
Är sjukskriven sedan flera dagar. Precis som förra gĂ„ngen sĂ„ blev bĂ„de jag och kĂ€restan sjuka kort efter hemkomsten frĂ„n Rhodos.
NÄt influensaliknande som startade med frossa och sen övergick till rethosta och tung i huvudet.
SommarvÀrmen har kommit tillbaka och jag passar pÄ att fika pÄ balkongen.
Senare blir det paketöppning. Dock inte G-shock.

1000020598.jpg
Du verkar haft typ det jag haft under midsommar, otroligt segt, krya pÄ er!
 

Sorubim

Audemars
Skulle tro att displayen uppfattas mörkare pÄ NS för att ramen runt Àr lite ljusare. Annars Àr det mer klipp och lite kallare ton i displayen pÄ 2A, Ànnu tydligare live.
1000008757.jpg
Tack för jĂ€mförelsebilden.👍
Med lite totaaalt nödvÀndigt PS-nörderi, sÄ ser det ut sÄhÀr:
skillnad.jpg

Det övre "B" avser "Brightness, anges i procent och dĂ€r ser man ju en liten skillnad.đŸ€“

Ganska ovetenskaplig jĂ€mförelse dock😅 dĂ„ det finns flera faktorer som kan pĂ„verka. (Bla. smĂ„ skillnader i vinkel mot kameran nĂ€r fotot togs och var i bilden jag valde att plocka ett sample för att nĂ€mna ett par.)
 

ekke

Rolex
2-Faktor
Tack för jĂ€mförelsebilden.👍
Med lite totaaalt nödvÀndigt PS-nörderi, sÄ ser det ut sÄhÀr:
skillnad.jpg

Det övre "B" avser "Brightness, anges i procent och dĂ€r ser man ju en liten skillnad.đŸ€“

Ganska ovetenskaplig jĂ€mförelse dock😅 dĂ„ det finns flera faktorer som kan pĂ„verka. (Bla. smĂ„ skillnader i vinkel mot kameran nĂ€r fotot togs och var i bilden jag valde att plocka ett sample för att nĂ€mna ett par.)
Försökte fĂ„ sĂ„ liten skillnad i vinkel frĂ„n ljuskĂ€lla och kamera som möjligt, sĂ„ dĂ€r borde det vara ok. Sjukt Ă€ndĂ„, mitt ögonmĂ„tt trodde pĂ„ 6,5 % skillnad, sĂ„ jag var ganska bra pĂ„ det... 😬
 
Topp