• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

-RI-

Patek
2-Faktor
Den blĂ„ pĂ„ band har ingen - obegripligt nog - inte knipit Ă€nnu. Men det gör Ă„ andra sidan inte sĂ„ mycket om den stannar ett tag till 😊
Den Ă€r ju kanonbra! 🙂
1000029191.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Har tre kvar. En blÄ pÄ band + C och XC pÄ lÀnk. Otroligt fina klockor. Hade ett tag för mig att jag skulle ha alla, men lyckades inte hitta ICERC och Royal Navy till rimliga priser. SÄ slÀppte det och nu ska annat in. Bilder pÄ dem som jag har kvar

IMG_0546.jpeg
IMG_0558.jpeg
IMG_0716.jpeg

Den pĂ„ blĂ„tt band Ă€r min favorit bland de analoga, efter det med rött band. TyvĂ€rr nog inte handled för dem men fina Ă€r de đŸ‘ŒđŸ»
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tack! Du borde testa, @Nygren har sĂ€kert nĂ„gon över 🐾

Just ja, det Ă€r ju kvĂ€ll och jag lovade paketöppning! 🙂 Efter att ha testat @Hans B 1955 Porter oak vĂ€cktes ett sug, tyvĂ€rr Ă€r herrn nykĂ€r och mutor i form av burgare funkar inte sĂ„ det fick bli en poormansPorter i form av en GM-2100BD efter tips frĂ„n @Derix.

Snygg, javisst!
1000029190.jpg
Kul den kom till forumet 🙂
Hur upplevs den kontra stÄlsquare?
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Kul den kom till forumet 🙂
Hur upplevs den kontra stÄlsquare?
Är svag för squares, svĂ„rt att hitta bekvĂ€mare klocka egentligen. Med det sagt sĂ„ bĂ€rs oaken vĂ€ldigt bra, blir lite mer nĂ€rvaro pĂ„ handleden ocksĂ„ sĂ„ klart. Drömmigt vore det med en oak i titan som inte heter MRG och kostar huggorm. 🙂
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Är svag för squares, svĂ„rt att hitta bekvĂ€mare klocka egentligen. Med det sagt sĂ„ bĂ€rs oaken vĂ€ldigt bra, blir lite mer nĂ€rvaro pĂ„ handleden ocksĂ„ sĂ„ klart. Drömmigt vore det med en oak i titan som inte heter MRG och kostar huggorm. 🙂

Gillar Ă€ndĂ„ oak, utav de semistĂ„l jag Ă€gt var nog den i svart stĂ„l bĂ€st. Om du tröttnar pĂ„ den fĂ„r du gĂ€rna höra av dig, kan ev vara sugen prova en 🙂
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Gillar Ă€ndĂ„ oak, utav de semistĂ„l jag Ă€gt var nog den i svart stĂ„l bĂ€st. Om du tröttnar pĂ„ den fĂ„r du gĂ€rna höra av dig, kan nog vara sugen prova en 🙂
Absolut, det löser vi 🙂 Den svart/grĂ„ nyansen Ă€r himla snygg. Men snyggast Ă€r Porter oaken, riktig fulltrĂ€ff. Sen fĂ„r man en snygg vĂ€ska som bonus, som @Hans B 1955 Ă€r skeptisk till 😂
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Har tidigare inte alls varit intresserad av ”OAK”-klockorna, men eftersom jag Ă€r lite svag för udda varianter av GShock blev det en Porter frĂ„n Klockmaster FĂ€ltöversten. Tyckte klockan var cool med borstad belĂ€ggning, medan vĂ€skan som följde med var direkt ful.
NÀr jag och frun sedan skulle Äka till Kreta var Mudmaster given, men Porter fick ocksÄ följa med.
Nu Ă€r jag helt tagen av hur Portern ser ut i solljuset hĂ€r nere. Den helsvarta klockan lyser plötsligt upp nĂ€r indexen skiftar fĂ€rg beroende pĂ„ hur ljuset trĂ€ffar ❀
NĂ„gra exempel:

IMG_6809.jpeg
IMG_6764.jpeg
IMG_6841.jpeg
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Har tidigare inte alls varit intresserad av ”OAK”-klockorna, men eftersom jag Ă€r lite svag för udda varianter av GShock blev det en Porter frĂ„n Klockmaster FĂ€ltöversten. Tyckte klockan var cool med borstad belĂ€ggning, medan vĂ€skan som följde med var direkt ful.
NÀr jag och frun sedan skulle Äka till Kreta var Mudmaster given, men Porter fick ocksÄ följa med.
Nu Ă€r jag helt tagen av hur Portern ser ut i solljuset hĂ€r nere. Den helsvarta klockan lyser plötsligt upp nĂ€r indexen skiftar fĂ€rg beroende pĂ„ hur ljuset trĂ€ffar ❀
NĂ„gra exempel:

IMG_6809.jpeg
IMG_6764.jpeg
IMG_6841.jpeg
Ja ja, retas pĂ„ du bara 😍
 
Topp