• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Cool knop. Vad kallas den?
Tror inte den kallas sÄ mycket mer Àn att splitsa. Man öppnar upp repet nÄgon decimeter i Ànden i sina tre lösa repbitar, och flÀtar sen in de öppna Àndarna i repet igen pÄ lÀmpligt stÀlle. Ju hÄrdare öglan sen belastas desto hÄrdare hÄller splitsningen fast.

KrÀvs specialverktyget pÄ bilden för att göra jobbet.
 
Tror inte den kallas sÄ mycket mer Àn att splitsa. Man öppnar upp repet nÄgon decimeter i Ànden i sina tre lösa repbitar, och flÀtar sen in de öppna Àndarna i repet igen pÄ lÀmpligt stÀlle. Ju hÄrdare öglan sen belastas desto hÄrdare hÄller splitsningen fast.

KrÀvs specialverktyget pÄ bilden för att göra jobbet.


Najs. Splitsen Àr alltsÄ sÀkrare Àn den vanligt förekommande pÄlsteken.

PXL_20240802_133407646.MP.jpg
 
Najs. Splitsen Àr alltsÄ sÀkrare Àn den vanligt förekommande pÄlsteken.

PXL_20240802_133407646.MP.jpg
Ja, den dĂ€r Ă€r permanent. NĂ€r man skĂ€r av Ă€ndarna som Ă€r lösa pĂ„ bilden och sen smĂ€lter dem och pressar ihop dem mot repet, fĂ„r man öppna den med en vass kniv om den ska gĂ„ upp. Annars Ă€r den för evigt 😂
 
Undrar lite över batteriet i denna. Tog fram den mÄndags och den var helt död. La den i solen och började blinka CHG i nÄgra timmar innan den kom igÄng. Nu har den varit framme hela tiden och anvÀnds en del sen dess. I appen kan man se laddningstatus och bÀttre Àn sÄ hÀr verkar det inte bli dvs runt hÀlften. Jag förstÄr att den den dör med tiden om den ligger i mörker men det har ju ÀndÄ funkat sedan jag köpte den (beg) för drygt 1,5 Är sedan. FrÄgan Àr om batteriet inte Àr helt friskt och man skall försöka byta det ?
IMG_4553.jpeg
IMG_4550.jpeg
 
Undrar lite över batteriet i denna. Tog fram den mÄndags och den var helt död. La den i solen och började blinka CHG i nÄgra timmar innan den kom igÄng. Nu har den varit framme hela tiden och anvÀnds en del sen dess. I appen kan man se laddningstatus och bÀttre Àn sÄ hÀr verkar det inte bli dvs runt hÀlften. Jag förstÄr att den den dör med tiden om den ligger i mörker men det har ju ÀndÄ funkat sedan jag köpte den (beg) för drygt 1,5 Är sedan. FrÄgan Àr om batteriet inte Àr helt friskt och man skall försöka byta det ?
IMG_4553.jpeg
IMG_4550.jpeg
Den behöver ligga ljust konstant ett dygn eller tvĂ„ för att bli full🙂
 
Ja, men har legat framme sen i mÄndags och bara blivit laddad till hÀlften enl appen. Iofs mörkt nattetid men det Àr ju bara kanske 1/4-del av dygnet den hÀr tiden pÄ Äret.
Pröva att lÀgga den i direkt solljus under en dag och se var den landar.

Edit: hittade laddningstabell. Det tar ganska mÄnga timmar att gÄ frÄn helt urladdad till full

IMG_0972.jpeg
 
Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp