• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Lördag, sol och snart kaffe
1000010699.jpg
 
Hmm. MRG Square vs StÄlis. Fattar att MRG Àr sjukt fin. StÄlarna Àr ju extrema vad gÀller value for money. Skulle man kunna sÀga att en MRG Àr klockan du har i nÄgra decenium, medan stÄlarna Àr extremt bra att slita pÄ? Köper man en MRG som man köper en dyrare schweizare typ?
 
Hmm. MRG Square vs StÄlis. Fattar att MRG Àr sjukt fin. StÄlarna Àr ju extrema vad gÀller value for money. Skulle man kunna sÀga att en MRG Àr klockan du har i nÄgra decenium, medan stÄlarna Àr extremt bra att slita pÄ? Köper man en MRG som man köper en dyrare schweizare typ?
MRG-fyrkanterna Ă€r utanför min liga. Övertygad om att finish mm Ă€r fantastisk, men har aldrig riktigt sneglat ditĂ„t. Titanfyrkanterna dĂ€remot. Riktigt lyft jĂ€mfört med vanlig stĂ„lis.
 
Tack för svaret. Hörde att titanatna Ă€r rĂ€tt replĂ€nsliga dock. Vad tycker du om tva? Kanske kan man leva med camot

Jag har bÄde den helsvarta titanaren och camovarianten. BÀgge har dlc-behandling och har inte en repa pÄ sig. DÀremot Àr titanet inte hur hÄrt som helst, sÄ fÄr du en stöt pÄ en kant finns det risk att titanet ger med sig och det blir ett litet hack i ytan.

Men dlc gÄr ocksÄ att repa om man "vill", Àven om det Àr hÄrt. Men jag tÀnker att om man köper en sÄ pass dyr G-shock Àr vÀl det "fin-shocken", sÄ ska du stöka i jord bland stenar och elÀnde, dÄ hade Ätminstone jag tagit av mig den.
För vardagligt nÄgorlunda försiktigt brukande upplever jag att den stÄr pall alldeles utmÀrkt.
 
Tack för svaret. Hörde att titanatna Ă€r rĂ€tt replĂ€nsliga dock. Vad tycker du om tva? Kanske kan man leva med camot

Den obehandlade MRG-B5000D Àr rÀtt repkÀnslig men de andra som Àr DLC-behandlade Àr rÀtt reprÄliga. Men det gÄr repa de ocksÄ sÄ klart. SÄ hÀr ser en vÀlanvÀnd TVA ut.
https://klocksnack.se/threads/🧾-officiella-g-shocktrĂ„den.24037/post-4706818
 
Tillbaka
Topp